A kde je napísané, že si otvorili dvere bežným spôsobom? A zakazovať predaj alkoholických nápojov, lebo sa raz niekde pobili a skočili pod vlak, to je také pekné socialistické.
No napríklad ja osobne, a verím, že nie som úplne jediný, ak tam nebude v ponuke pivo (pre niekoho zas napr. víno), tak mám o 50% nižšiu motiváciu navštíviť to tam, málokedy mi príde vhodné (a chutné) obed zapíjať minerálkou. Plus, keď chce niekto piť, dá sa (a výrazne lacnejšie = je to populárnejšie aj napriek nižšej kvalite nápojov) aj mimo reštauračného vagóna (špeciálne v piatok večer, či v okolí festivalov/koncertov je to vcelku častý jav, ale aj inokedy to neni zas rarita), alebo aj mimo vlaku, resp. pred nástupom. Tak načo hádzať všetku vinu (a následné omedzenia predaja) len na reštauračné vozne
Toto je fakt sila! ? Nechápem však, veď na rýchlikoch sú obvykle nasadzované novšie vozne ktorých dvere nie je možné otvoriť za jazdy (teda aspoň nie bežným spôsobom). Staré reštauračné vozne si nie som istý ktorý spôsob otvárania dverí majú... Mohol by pomôcť zákaz predaja alkoholických nápojov v reštauračných vozňoch - ich vyradenie z ponuky? http://www.tvnoviny.sk/domace/1809075_dvaja-muzi-po-bitke-vyskocili-z-rychlika-jedneho-zabil-oprotiiduci-vlak
SPS stredisko prevádzky stanice a sú v BA, ZA, NZ, ZV, KE.
Menšie pracoviská sú SP stredisko prevádzky, pod ktoré patria vlakové čaty aj fírovia a sú to napr. CA, TnT, Ld...
Nejako sa mi nedarí vygoogliť čo znamená skratka na pečiatke na cestovnom lístku "SPS Bratislava"? Tipnem si: Stredisko prevádzkových služieb? Ako sa teda volá oddelenie v ZSSK pod ktoré patria sprievodcovia?
Predpokladám, že niektorí patria pod Nové Zámky. Tu na západnom Slovensku je koľko takých miest?
tak by mohli dat nejakú novú linku napriklad od Mlynské nivy na smer TESCO Lamač , z račianského mýta chodi iba 63 a to ešte nechodi každu chvilu nie ako iné linky ))!?
Cieľom môjho príspevku nebolo vymyslieť linkové vedenie (na to by som potreboval podstatne viac času), ale poukázať na to, že je možné zhotoviť systém, ktorý spĺňa 2 požiadavky:
- počet liniek je minimálny s využitím väčšiny tratí
- v rámci električiek je možné cestovať na jeden prestup všade
Ak sa dá počet liniek ešte zredukovať, tak to spravme. Ale ak máme 6 radiál (rátajúc HLST ako samostatnú), tak potom je minimálny počet liniek minimálne 3. ? Tvoje argumenty sú samozrejme zmysluplné.
V prípade zrealizovania tvojho návrhu:
- račianska radiála (v úseku od Vinohradov do centra) má celodennne rovnakú kapacitu, ako karloveská
- pri existencii liniek 68 a 96/196 linkou 5 nikto do Ružinova nebude chcieť cestovať (okľukou cez celé centrum)
- navyše, ružinovská radiála určite nebude mať takú vyťaženosť, ako dobudovaná petržalská
- ako je spomenuté nižšie, konečná na Jungmannovej je (pravdepodobne len dočasná) blbosť, keď už, tak je vhodnejšie mať obratisko niekde cca pri Technopole pre (ideálne) špičkovú linku (na Vinohrady napr.?)
- zo Zlatých pieskov sa nedá rozumne dostať na nábrežie, resp. k Mostu SNP
- linka 4 je na západnej časti mesta najviac vyťaženou, zatiaľ čo na východnej by tam stačili K2S, v opačnom garde platí to isté o linke 2. Riešením by bolo dajme tomu prehodiť ich konečné napr. v západnej časti mesta, čím by sa zároveň odstránil problém, že:
- dúbravčania cestujúci na račiansku radiálu sú donútení cestovať okľukou cez južný okraj centra
(toľko pár protiargumentov, čo ma behom minúty napadli)
No neviem, v tvojom navrhu mi linka 1 a linka 5 pridu ako totalne nezmyselne linky. Tvoj navrh by som (pozor, sotonavrh) upravil trochu:
- L1 presunul zo ZST Nove Mesto do Ruzinova. Miesto L1 by mohli niektore spoje L2 zachadzat k Novemu Mestu (naco zvlast linka pre 1 obratisko?)
- L3 predlzil z Jungmannovej po Janikov dvor (po predlzeni trate tam ten uvrat predsa zanikne a kedze neni obratisko, nemalo by tam co koncit. + pochybujem, ze z okolia Jungmannovej by bolo tolko ludi, aby tam muselo byt zvlast obratisko
- L5 uplne zrusit.
Aj po tychto zmenach by ti ostala dostupnost na 1 prestup.
Príklad (teda nehovorím, že toto je jediné ideálne riešenie) jedno-prestupného električkového systému v BA s vyznačením prestupných bodov. Samozrejme, o jednotlivých radiálach sa dá polemizovať. Pravidelný interval 8 minút. Ospravedlňujem sa za grafickú neprecíznosť (po grafickej stránke som to spravil za 15 minút).
Základom bola premisa, aby bol v celom meste pohodlný a atraktívny prestup na každú radiálu, teda aby v rámci pohybu po električkovej sieti bol potrebný max. 1 prestup. Ale uznávam, že v podmienkach BA je toto ťažko reálne (jednak tu nemáme takto výrazný okruh a jednak pohyb po tratiach v meste je ukrutne pomalý a takto riešené trasovanie by znamenalo, že podstatná časť jazdného času by sa obetovala v prospech tour de centrum).
K prvej vete: presne tam som smeroval. Tieto polradiálové konečné majú zmysel, no nie na každej radiále sú (Ružinov, Petržalka [?]). Každopádne 1+1 linka na radiálu by bolo ok.
Haha, takže ak do centra vstupujú z východu 3 radiály a v centre sú 2 trate, tak potrebujeme 7 liniek bez možnosti prestupu, večer a cez víkend s "atraktívnym" intervalom 15 min? ? Sorry, ale extrámne pomalej MHD takto ešte pomáhane 15min čakaním na "nosné linky" = motivácia prečo MHD nepoužívať.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ufo
Menšie pracoviská sú SP stredisko prevádzky, pod ktoré patria vlakové čaty aj fírovia a sú to napr. CA, TnT, Ld...