"Zároveň sa cestovanie na vodičské a technické preukazy nebude vzťahovať ani na prihraničnú dopravu, čiže na. linky č. 801, 37 a 525." Myslím si že k tomuto komentár netreba, úroveň tlačového oddelenia dpb je nulová
Ahojte, mam taku otazocku, ocividne nie som taky velky sotous , vsimam si, ze vodici elektriciek stlacaju tlacidlo na vyhybku aj ked je vyhybka nastavena na ich smer kam chcu ist. Alebo si to vsimam napriklad na zastavke Blumental v smere na Racko, ide 8, prejde avsak linka 2 ide za nou trosku s odstupom a prichadza na zastavku az po prejdeni vyhybky linkou 8 a pritom vodic stlaca vyhybku aj ked je dana na jeho smer. Tym padom nemozu 2 linky za sebou zastavit na zastavke aj ked by sa to dalo. Vdaka za odpoved
Nebola časovaná "na znamenie", ale časovaná na základe toho, že sa tam vôbec zastavuje alebo nie (nezastavovalo sa ráno v smere do centra a popoludní späť). A mňa tak raz vodič previezol do Jaroviec, hoc do začiatku toho času chýbalo ešte vyše polhodiny. Sťažovať som sa nesťažoval, lebo sa mi nechcelo písať list (a telefonicky to nešlo).
barack40, Ike: neviem ako to funguje či nefunguje medzi 41 a 64, ak vodiči navzájom radi zdrhnú, tak sa treba sťažovať, lebo napríklad tam ten prestup garantovaný je. ALE, zase si treba uvedomiť, že nemožno očakávať od vodiča, čo prvý zastaví, a zatialčo každý už stihol vystúpiť/nastúpiť, on zbadá v späťáku blížiaci sa spoj a bude kvôli tomu vetrať ešte hodnú chvílu, lebo čo ak niekto chce prestúpiť (a toto naskakovanie na poslednú chvílu je hlavne v Petržalke dobrým zvykom, kde tie intervaly až tak biedne niesú). Kvôli jednému, možno dvom cestujúcim sa tak zdržia všetci, na ďalšej križovatke už nemusia stihnúť zelenú (iná vec je samozrejme, ak za zastávkou je červená a vodič prvého voza napriek tomu zavre dvere a vyštartuje, to ani ja nemám rád) a ak sa toto zopakuje ešte párkrát na ďalších zastávkach, spoj bude zbytočne zmeškaný.
hej hej, tak si to v kancelarii naplanovali a potom prichadza realita, ako prestup na zastavke Ul. 29agusta z X13 na 202. Normalne by tam mala byt X13 pred nou, realne na Suche myto prichadza z meskanim 2-3 minuty (ano na druhu zastavku) a to meskanie si taha dalej.
Nebit toho, ze L202 zastavi, tak si z X13 v druhej poradi neprestupim.
A aj to sa mi podarilo, lebo zatvaranie dveri trva 8s ?
1) Cestujúci prestupujú aj inde, ako tam, kde to DPB uzná za vhodné a spraví "garantovaný" prestup - už len kvôli rozdielnym intervalom
2) Aj pri "garantovaných" prestupoch môže dôjsť a dochádza k meškaniam, takže skákaniu z voza do voza sa občas nedá vyhnúť (viď Ike-ho skúsenosti s prestupom medzi 64 a 41).
Nie som odporca zastávok na znamenie, len ma zaujíma, či DPB takéto prípady preventívne rieši, napr. povinnosťou zastaviť aj vtedy, ak na zastávke nikto nie je, ale 1. voz zastavuje...
A nie je komfort pre cestujuceho, ak sa vynecha zopar zastavok v spicke, kde ludia nenastupuju/nevystupuju, usetris zopar minut a mozno napriklad stihnes skorsi spoj/prestup?
Len poukazujem na to, ze ked sa trolejbusov ozve "zvucka" a "Zastavka je na znamenie" a svieti to jak bilboard na tych novych displejoch, tak si mohla vsimnut, ze je daka zmena, miesto nadavania vodicovi.
No tu ale treba popracovať s dôvtipom vodičov. Vidím v späťáku, že sa blíži iné vozidlo MHD, vidím pred sebou svetelnú križovatku so signálom "Stoj!", tak na to just nedupnem. A prepáč, ale toto robí 80 % z vás. Potom sú cestujúci povinní skákať ako gazely. Skúseností z 41-> 64 a vice versa mám za knihu.
Nemalo by byť vyšším princípom dostať ľudí z IAD do MHD? Nejde tento princíp ruka v ruke so zvyšovaním komfortu pre cestujúcich? Ak ti vadí hluchota a slepota dôchodcov, nevadí Ti aj hluchota a slepota osôb sluchovo a zrakovo postihnutých? Nie každý cestujúci je šotouš. Ja som oznam o rozšírení množiny zastávok na znamenie mimo internetu nevidel.
Pod pojmom "prestup" si hlavne netreba predstavovat ze rychlo naskacem do voza za mnou/predo mnou iduceho, ak sa nahodou podari. Tam kde je prestup garantovany, ci jak sa tomu nadava, je na to niekolko minut aby si v pohode vystupil a vyckal na prichadzajuci spoj.
Keď už sa tu riešia zastávky na znamenie, má DPB nejak interne ošetrené, ako na takýchto zastávkach zabezpečiť prestupy? Kľudne sa totiž môže stať situácia, že spoj, na ktorý chcem prestúpiť, ani nezastaví, lebo na zastávke nikto nečaká. A je jedno, v akom poradí sa k zastávke spoje blížia...
Jadran