Aj jednorázová šotojazda parným vláčikom z Východného na Filiálku je "vlak", pretože má cestovný poriadok (a je jedno, či bol schválený v rámci ročného GVD alebo nie) a stanovenú vlakovú cestu.
Prehliadka traťového vedenia nespadá pod "posun medzi dopravňami"?
Vo viacerých európskych mestách sú na znamenie všetky zastávky, osobne si myslím, že to je určité skvalitnenie cestovania, nakoľko vozidla zastavujú len tam, kde niekto nastúpiť/vystúpiť chce. Navyše, na Dolné Hony premávajú prevažne nové vozidla, kde si aj na stálej zastávke musíte stlačiť tlačidlo otvárania dverí, takže žiadny rozdiel pre cestujúcich to v tejto oblasti neprináša, len namiesto zeleného tlačidla stlačia tlačidlo červené.
Neviem, ci je najrozumnejsie, ze sa dali NAJFREKVETNOVANIEJSIE zastavky ako zastavky na ZNAMENIE... ved tu u nas vystupuje na nich najviac ludi a vraj zastavka na znamenie.. este sa nestalo. aby na Hronskej alebo na Dudvzaskej niekto niekedy nenastupoval alebo nevystupoval.. co je to za BLBOST? ved to bude sofera otravovat, miesto gombika na otvaranie dveri aby sme stlacali ten druhy.. To ktory mudrlant vymyslel?
PROTESTUJEM...
Tak v Londýne máš všetky zastávky na znamenie a v takom Mníchove tiež a nikto sa nesťažuje ja som za aby to bolo aj tu. Neviem čo by si robil keby zaviedli po 21 nástup len prednými dverami ☺
Pri električkách a trolejbusoch stačí, že idú pod vedením osoby, ktorá je zodpovedná za premávku na dráhe. ? To som zabudol povedať. Ale pri železničnej doprave by tebou menovaný prípad bol asi posun.
Elektrickova suprava je vlak, ta formulacia je pre ucely internych predpisov pouzita spravne. Akurat keby Vachova nebola totalne nekompetentna, tak interne zalezitosti nekopiruje na web.
V normálnej prevádzke (imaginárne mesto) by malo stlačenie tlačidla dopytu zároveň význam návesti "Stoj" pre najbližšiu zastávku. V normálnej prevádzke by boli vozidlá, ktoré by vodičovi indikovali len prvé stlačenie ľubovoľného tlačidla dopytu vo voze. V normálnej prevádzke by vodič prijal túto informáciu s chladnou hlavou. Zober to tak, že uvedeným krokom sa približujeme k normálu.
Na nových vozidlách vodiči rešpektujú tlačidlo dopytu a zastavia aj na zastávke na znamenie (vlastná skúsenosť, keďže sám vystupujem na zastávke na znamenie). Tým pádom sa z pohľadu cestujúceho vo voze situácia vôbec nemení, keďže veľa cestujúcich stláča tlačidlo dopytu vopred. Z pohľadu cestujúceho zvonku sa tiež situácia nemení. Ak je to frekventovaná zastávka, tak potom tam vždy niekto nastupuje, teda vždy niekto stojí. Teda situácia sa opäť nemení. Predpokladám, že ak budú všetky zastávky v systéme na znamenie, vodiči budú poznať tie, kde sa oplatí zastaviť vždy (napr. Patrónka, Franza Liszta a pod.)
Prekvapila ma informácia o novozavedených zastávkach na znamenie od 1.9.
Často využívam napr. zastávky Bradáčova a Hronská, na ktorých VŽDY vystupuje a nastupuje veľa ľudí.
Myslím, že zastávky na znamenie majú svoje opodstatnenie tam, kde len občas vystupujú, či nastupujú cestujúci.
Uvedené zastávky k nim rozhodne nepatria.
No, aspoň si "zacinkáme" a verím, že aj vodiči sa zmene potešia, keď im budeme (aj desiati) signalizovať náš záujem o zastavenie - lebo istota je istota a nikto sa nechce previezť o zastávku ďalej.
Zaujímavá aktivita DP:-)
Podľa právnych predpisov je každé drahove vozidlo, alebo súprava drahovych vozidiel idúcich podľa cestovného poriadku po určenej trase vlakom. Rovnako je vlak aj trolejbus.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Inak vo velkej casti Europy je standard ze na akejkolvek zastavke sa stoji len ak cestujuci "zazvoni", alebo niekto je na zastavke.