Nie som teda odborník v anglofónnej gramatike, ale nápis na trolejbusoch "press hand to open" mi teda neznie korektne. Ani google mi nič nenašiel a priznám sa nepamätám si, že som niekedy niečo také videl. Zase pokus vtesnať slovenský slovosled do cudzieho jazyka? Nemalo by tam byť radšej "press to open" alebo "place hand to open"?
Vedel by mi niekto vysvetliť, prečo naše nové označovače, ktoré mali byť od BUSE, si na stránkach neuvádza BUSE ale Telmax? (dokonca vyobrazené s logom DPB) http://www.telmax.eu/cs/product.aspx?r=327zLI
Myslel som samozrejme predlzenie oproti variantu po I/2, nie sucasnosti. Ratam ze prestup by bol na MiU.
Jeden voz na 90 a 801 ti stacit nebude, lebo ocividne 90 nemozes seknut na AVS-Cunovo. Nedavno ju predlzovali k SND, tak je malo pravdepodobne ze to zrazu zrusia. Skor naopak, pod vplyvom zrusenia 801 predpokladam narast spojov k SND. Akokolvek je ta trasa hlupa.
Takze voz neusetris a zostava len spojenie Rajka-Cunovo, ale vzhladom na pocet cestujucich z Rajky do Cunova a do mesta sa mi zda vhodnejsie uprednostnit tych do mesta. Do Cunova mozu prestupit.
Ad. kapacita, to by problem nebol. 91 sice je mierne plnsia, ale zas su tam klbaky.
Pri prestupe pri MiÚ by sa nikomu nič nepredĺžilo.
+ zostalo by spojenie dvoch susediacich obcí,
+ stačí ti jeden voz na 90 a 801,
+ úspora vzkm,
+ menej rozbitá cesta, ?
- prestup do plnšej L91,
- o málo dlhšia cesta ako pri prestupe na ŽST.
~ kapacitu obratiska možno vyriešiť aj tak, že 801 bude končiť na námestí a na konečnú (kde aj tak bude cestovať tak jeden človek za deň) sa bude jazdiť len manipulačne ak vodič bude potrebovať ísť na WC, tie dve hodiny špičky hádam dokáže vydržať.
Tak, jedinú výhodu tohto variantu by som možno videl v tom, že by bola tá linka kratšia (=menšie prevádzkové náklady/možnosť hustejšieho intervalu?). Mne zas nie je jasné, o čo výhodnejšie bude prevádzkovať tú linku v úseku ŽST Rusovce - Rajka. Iba ak možnosť využiť v špičke prestup na 191.
Navyse by to bolo zbytocny zavlek do Cunova pre cestujucich z/do Rajky, pricom zlepsenie by to nebolo pre nikoho (aspon mi nikto nenapada - nejake navrhy?).
Tiež som s 801 uvažoval tak, že by mohla premávať Čunovo - Rajka. Problém obratiska v Čunove je, že by kapacitne nepostačovalo - v špičkách sa tam obiehajú poradia. Jednoducho už tam nie je kde stáť a ani rozšíriť ho nemáš kde.
40 nie je blbost, nie je to sice takt , ale do takej obce akceptovatelne kapacitne. Samozrejme riesi to len spicku kedy premava 191, sedlo a vikendy neviem ako by sa robila obsluha Rajky . Tahat tam klbak z 91 blbost a aby tam premaval mikrobus kvoli tomu v sedle, vikend - no ten by zase stal v spicke ? Ci skolsky spoj z Rajky cez Rusovce az do Kittsee ? ?
Pri hodinovom intervale by som L 801 potiahol k MiÚ Čunovo (kolo 19min.), odkiaľ by zároveň vykonávalo vozidlo spoje na 199 k AVŠ tiež s hodinovým intervalom (kolo 14. min), obe linky vždy naviazané na príchody/odchody 91. Prestávku by si vodiči čerpali na konečnej v Čunove.
Cez prazdniny ma 191 takt 20 minut. To by ti vznikol do Rajky interval 40 co je blbost. Navyse v sedlach a cez vikendy by si mal spoje stale len po Rusovce.
By ti rozrastajuce Cunovo podakovalo ak by niektore 91 nesli do Cunova ale len do Rajky. Ale s tou 191 by som polemizoval aj ja, ta by ta mohla zachadzat kazda druha do Rajky. Ale na to treba aj vybavit viacere vozidla pokladnou, okrem ineho.
Jednak kapacita vozidla a jednak poziadavky na vozidlo na medzinarodke (pokladna, tachograf). Plus by to rozbojalo chrono keby si v 191 ludia kupovali listky do Rajky.
No a 91 z Rusoviec nemozes predlzit, lebo by si odstrelil Cunovo.
Práve, že požiadali dobre... vždy sa predsa môže spojiť s rovnomennou linkou MHD, tak ako v prípade Grobu alebo Marianky. A ešte aj náklady sa budú lepšie prelievať z medzinárodnej na mestskú linku.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk