Pri prestupe pri MiÚ by sa nikomu nič nepredĺžilo.
+ zostalo by spojenie dvoch susediacich obcí,
+ stačí ti jeden voz na 90 a 801,
+ úspora vzkm,
+ menej rozbitá cesta, ?
- prestup do plnšej L91,
- o málo dlhšia cesta ako pri prestupe na ŽST.
~ kapacitu obratiska možno vyriešiť aj tak, že 801 bude končiť na námestí a na konečnú (kde aj tak bude cestovať tak jeden človek za deň) sa bude jazdiť len manipulačne ak vodič bude potrebovať ísť na WC, tie dve hodiny špičky hádam dokáže vydržať.
Tak, jedinú výhodu tohto variantu by som možno videl v tom, že by bola tá linka kratšia (=menšie prevádzkové náklady/možnosť hustejšieho intervalu?). Mne zas nie je jasné, o čo výhodnejšie bude prevádzkovať tú linku v úseku ŽST Rusovce - Rajka. Iba ak možnosť využiť v špičke prestup na 191.
Navyse by to bolo zbytocny zavlek do Cunova pre cestujucich z/do Rajky, pricom zlepsenie by to nebolo pre nikoho (aspon mi nikto nenapada - nejake navrhy?).
Tiež som s 801 uvažoval tak, že by mohla premávať Čunovo - Rajka. Problém obratiska v Čunove je, že by kapacitne nepostačovalo - v špičkách sa tam obiehajú poradia. Jednoducho už tam nie je kde stáť a ani rozšíriť ho nemáš kde.
40 nie je blbost, nie je to sice takt , ale do takej obce akceptovatelne kapacitne. Samozrejme riesi to len spicku kedy premava 191, sedlo a vikendy neviem ako by sa robila obsluha Rajky . Tahat tam klbak z 91 blbost a aby tam premaval mikrobus kvoli tomu v sedle, vikend - no ten by zase stal v spicke ? Ci skolsky spoj z Rajky cez Rusovce az do Kittsee ? ?
Pri hodinovom intervale by som L 801 potiahol k MiÚ Čunovo (kolo 19min.), odkiaľ by zároveň vykonávalo vozidlo spoje na 199 k AVŠ tiež s hodinovým intervalom (kolo 14. min), obe linky vždy naviazané na príchody/odchody 91. Prestávku by si vodiči čerpali na konečnej v Čunove.
Cez prazdniny ma 191 takt 20 minut. To by ti vznikol do Rajky interval 40 co je blbost. Navyse v sedlach a cez vikendy by si mal spoje stale len po Rusovce.
By ti rozrastajuce Cunovo podakovalo ak by niektore 91 nesli do Cunova ale len do Rajky. Ale s tou 191 by som polemizoval aj ja, ta by ta mohla zachadzat kazda druha do Rajky. Ale na to treba aj vybavit viacere vozidla pokladnou, okrem ineho.
Jednak kapacita vozidla a jednak poziadavky na vozidlo na medzinarodke (pokladna, tachograf). Plus by to rozbojalo chrono keby si v 191 ludia kupovali listky do Rajky.
No a 91 z Rusoviec nemozes predlzit, lebo by si odstrelil Cunovo.
Práve, že požiadali dobre... vždy sa predsa môže spojiť s rovnomennou linkou MHD, tak ako v prípade Grobu alebo Marianky. A ešte aj náklady sa budú lepšie prelievať z medzinárodnej na mestskú linku.
Len uvazujem, aky ma zmysel prestupovat v Rusovciach z autobusu do ineho autobusu. Nebolo by jednoduchsie, keby vybrane spoje linky 91/191 pokracovali z Rusoviec do Rajky?
Nooo, to by bol zaujimavy ofajc ? Kazdopadne som skor toho nazoru, ze toto vedenie riesi nieco co sa ho netyka. Na jesen budeme mat nove vedenie a to moze mat k medzinarodnym linkam uplne iny postoj a prist s nejakym inym konceptom.
Chapem ze vzhladom na bliziaci sa koniec platnosti licencie to tak trochu hori, podla mna ale mali nateraz este poziadat o jej predlzenie v stave v akom to je teraz, s tym ze po nastupe noveho vedenia by sa rozhodlo o tom co s tym dalej.
Kazdopadne, pre Rajku je navrhovany stav zasadnym zlepsenim (a uplnym nebom v porovnani s inymi variantami ktore boli zvazovane ako riesenie od jesene) - polhodinovy takt rano a hodinovy celodenne su nieco o com mozu porovnatelne (a aj vacsie) obce okolo Bratislavy len snivat.
Možno ide dopravný podnik riešiť aj obnovu dieslových autobusov cez eurofondy. Pôjde to vďaka cezhraničnej spolupráci ? Akurát budú tie vozy prvých 5 rokov blokované na nepotrebnú linku ?
http://bratislava.sme.sk/c/7969972/dpb-a-prihranicne-obce-maju-zaujem-udrzat-linku-801-do-rajky.html
"Preto na zachovanie celej trasy linky 801 až k Novému SND navrhuje dve alternatívy. Jednou z možností by bolo spolufinancovanie jej prevádzky zo strany samotnej obce. Ďalšou možnosťou je opätovné získanie finančných prostriedkov na nákup ďalších prímestských autobusov z fondov EÚ Programov cezhraničnej spolupráce, spresnila Volfová."
Co je to za nezmysel? Ved problem su predsa prevadzkove naklady, nie? Tak ako by pomohli autobusy z eurofondov? Nebodaj by znizenie odpisov tu linku dostalo do zisku na celej trase?
Este pridaj zopar vykricnikov (mimochodom, pred vykricnik sa medzera nedava) a zamestnaju ta mozno aj v DPB Fakt nemam nic lepsie na praci ako sa hrabat v tvojich starych prispevkoch.
Valec
+ zostalo by spojenie dvoch susediacich obcí,
+ stačí ti jeden voz na 90 a 801,
+ úspora vzkm,
+ menej rozbitá cesta, ?
- prestup do plnšej L91,
- o málo dlhšia cesta ako pri prestupe na ŽST.
~ kapacitu obratiska možno vyriešiť aj tak, že 801 bude končiť na námestí a na konečnú (kde aj tak bude cestovať tak jeden človek za deň) sa bude jazdiť len manipulačne ak vodič bude potrebovať ísť na WC, tie dve hodiny špičky hádam dokáže vydržať.