Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Infinity #208441:
Videl som uz nespocetne vela soferov, ktory mali pustenu klimu vo voze, otvorene okna a citali noviny. Aj ti nemaju cas zatvorit okna v autobuse?
Reply on: 810zssk #208458:
Osobný útok ?
Reply on: Petto #208457:
Tak prepac, ja nemozem za to ze niektori jednoduhsi jedinci neovladaju tak zakladne vyrazy. Konkretne "ad hominem" pokial viem nema ziaden vhodny slovensky ekvivalent.
Reply on: 810zssk #208451:
Este ze je dnes vsetko na webe,ze ? Aj slovnik cudzich slov, aby clovek machroval na forach. ?
Reply on: 810zssk #208451:
hatlanina jazyk bukanir???
Reply on: ufo #208453:
U DPB nie. Od nástupu po ukončenie okrem 30 min pauzy je všetko platené rovnako. Jazda je odlíšená iba kvôli celkovému času vedeniu vozidla (max. 10 hod) a hlavne prestávkam (po 4 hodinách jazdy) - teda kvôli CP. Ale nijako sa to neodráža na platoch.

U SADiek sú iné sadzby. Tam je ako jazda platená iba jazda (štandardná sadzba), často iba jazdná doba bez vyrovnávacích časov a časov na prejazd obratiskom a pod..
Potom tam majú niekedy počas služby 20,30,40 min (závisí od SADky) niečo ako technologický čas vrátanie času na umytie vozidla (u SADiek relatívne časté že to majú na starosti vodiči), plus 15 min na odovzdanie tržby, príp. nejaký čas ráno na začiatok služby a ukončenie služby. Tieto časy sú zarátané do pracovného času ale sú brané ako ostatná práca. Môže byť že niekde sú platené ako jazda, inde ako pohotovosť a niekde ešte inou sadzbou.
A potom je celý čas medzi nástupom a ukonečním, ktorý nespadá ani do jazdy, ani do inej práce a ten je platený ako pohotovosť. To bolo u niektorej SADky 75% bežnej tarify, niekde 50 a niekde aj menej. A tiež pri niektorej SADke sa z pohotovosti nepočítali výkonnostné odmeny, odvody atď.. detaily už podľa zákonníka neviem.
Čože dnes (cca 10:30) na Brigádnickej ulici v Devíne robila cúvajúca 28-čka? Žeby nechopnosť starostky Kolkovej posunúť značku o 2 mestre nižšie už zmiatla aj šoférov MHD, nielen turistov k hradu Devín? Kolková by mala byť vyhlásená za najneschopnejšiu starostku Bratislavy, tú predčiť zvládne len málokto.
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/12928/zle-umiestnena-tabula-k-hradu-devin-a-chybajuce-zrkadlo
Reply on: Mike #208452:
To mi musíš vysvetliť podrobnejšie - to sú rôzne sadzby za jazdu = vozidlo sa hýbe a za to keď prídeš na obratisko a posúvaš tam občas vozidlo, kým máš zase odchod?
Reply on: ufo #208442:
DPB neprerušuje výkon, ale jazdu. Neviem ktorý iný dopravca na Slovensku okrem DPB a DPMK platí vodičom celý čas od nástupu po ukončenie mínus 30 minút 100% tarifou (teda ako za jazdu) bez ohľadu na to, či jazdia, alebo stoja.
Iná vec je že DPB ráta do času jazdy aj vyrovnanie a technologický čas, ale všetok ostatný čas do jazdy nepočíta, teda aj prerušenie na 3 min sa ako čas vedenia vozidla nepočíta.
Väčšina SADiek vykladá vetu "do pracovného času vodiča sa započítava aj prerušenie jazdy na dobu kratšiu ako 10 minút" tak, že aj to počítajú do času jazdy = vedenie vozidla.
Reply on: Infinity #208450:
Ano, argumentacia ad hominem bola vzdy prejavom sily svojich argumentov 🙂
Reply on: 810zssk #208449:
ide povedat ten co nedokoncil strednu heheeheh..? ?
Reply on: Infinity #208448:
Ake vazne veci? ? Pointa zostava rovnaka, nic sa na nej nemeni kvoli pouzitiu ineho slova. Pokial nemas prestavku, mas plateny pracovny vykon. Aj ked stojis na konecnej. Preto nie je neprimerane od teba pozadovat aby si sa venoval praci, napr. tomu zatvoreniu okien ktore ti zaberie asi 45 sekund. O tom som pisal od zaciatku a kazdy kto nie je uplne slabomyselny to pochopil (co samozrejme nevyhnutne nemusi znamenat ze si to pochopil aj ty).
Reply on: 810zssk #208446:
tak ty si uplne mimo vidim .tu nejde o slovickovanie ale o vazne veci o ktorych ty vobec nemas ani sajnu pises si svoje a nevies o com...ked si dokladne nastudujes veci potom mozme debatovat...
Reply on: 810zssk #208446:
Netrafil si ?
Reply on: Infinity #208445:
Prestojom pre tieto ucely rozumiem cas ktory vozidlo stoji na konecnej cakajuc na cas odchodu. Ale o slovickarenie tu naozaj nejde, pointu urcite chapes.

Ak to chces polopatisticky: Autobus stoji a ty prave nemas prestavku. Stale si plateny. Je uplne primerane aby si sa venoval praci. Prestavka je jedina vynimka.
Reply on: 810zssk #208443:
este vystvetli co je prestoj..lebo ma v tom trosku chaos
Reply on: ufo #208442:
Drviva vacsina SADiek.
Reply on: Infinity #208440:
Este raz: explicitne som napisal ze hovorim o pripadoch kedy nemas prestavku. Ako si spravne napisal, prestavku mas raz za 4 hodiny na pol hodinu, alebo dva krat na 15 minut. Vtedy naozaj od teba nikto nevyzaduje aby si robil.

Vsetky ostatne casy kedy niekde stojis (a to uz je jedno preco, ci vyrovnavacka, ci cakanie na odchod, alebo technologie, alebo cokolvek) mas normalne plateny vykon, takze nie je vobec neprimerane aby si pracoval.
Reply on: 810zssk #208439:
Použijem tvoju obľúbenú frázu - môže pan napísať, ktorý dopravca prerušuje výkon kvôli prestoju na taký krátky čas, o aký by išlo v prípade DPB?

Veď aj zdierač Regiojet platí napr. cca 2 hodiny státia, aj keď tam nie je prestávka na jedlo...
Reply on: Valec #208438:
su pripady ze ani ten vyrovnavaci cas ti nepomoze lebo nestihnes odchod z druhej konecnej to znamena ze ked budem meskat 20 minut a a za 3 minuty mam odchod z druhej hadam nepojdem zatvarat okna predsa normlany clovek idem rychlo na wc napit sa atd..naco ti to vysvetlujem??tebe

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.