Tak prepac, ja nemozem za to ze niektori jednoduhsi jedinci neovladaju tak zakladne vyrazy. Konkretne "ad hominem" pokial viem nema ziaden vhodny slovensky ekvivalent.
U DPB nie. Od nástupu po ukončenie okrem 30 min pauzy je všetko platené rovnako. Jazda je odlíšená iba kvôli celkovému času vedeniu vozidla (max. 10 hod) a hlavne prestávkam (po 4 hodinách jazdy) - teda kvôli CP. Ale nijako sa to neodráža na platoch.
U SADiek sú iné sadzby. Tam je ako jazda platená iba jazda (štandardná sadzba), často iba jazdná doba bez vyrovnávacích časov a časov na prejazd obratiskom a pod..
Potom tam majú niekedy počas služby 20,30,40 min (závisí od SADky) niečo ako technologický čas vrátanie času na umytie vozidla (u SADiek relatívne časté že to majú na starosti vodiči), plus 15 min na odovzdanie tržby, príp. nejaký čas ráno na začiatok služby a ukončenie služby. Tieto časy sú zarátané do pracovného času ale sú brané ako ostatná práca. Môže byť že niekde sú platené ako jazda, inde ako pohotovosť a niekde ešte inou sadzbou.
A potom je celý čas medzi nástupom a ukonečním, ktorý nespadá ani do jazdy, ani do inej práce a ten je platený ako pohotovosť. To bolo u niektorej SADky 75% bežnej tarify, niekde 50 a niekde aj menej. A tiež pri niektorej SADke sa z pohotovosti nepočítali výkonnostné odmeny, odvody atď.. detaily už podľa zákonníka neviem.
To mi musíš vysvetliť podrobnejšie - to sú rôzne sadzby za jazdu = vozidlo sa hýbe a za to keď prídeš na obratisko a posúvaš tam občas vozidlo, kým máš zase odchod?
DPB neprerušuje výkon, ale jazdu. Neviem ktorý iný dopravca na Slovensku okrem DPB a DPMK platí vodičom celý čas od nástupu po ukončenie mínus 30 minút 100% tarifou (teda ako za jazdu) bez ohľadu na to, či jazdia, alebo stoja.
Iná vec je že DPB ráta do času jazdy aj vyrovnanie a technologický čas, ale všetok ostatný čas do jazdy nepočíta, teda aj prerušenie na 3 min sa ako čas vedenia vozidla nepočíta.
Väčšina SADiek vykladá vetu "do pracovného času vodiča sa započítava aj prerušenie jazdy na dobu kratšiu ako 10 minút" tak, že aj to počítajú do času jazdy = vedenie vozidla.
Ake vazne veci? ? Pointa zostava rovnaka, nic sa na nej nemeni kvoli pouzitiu ineho slova. Pokial nemas prestavku, mas plateny pracovny vykon. Aj ked stojis na konecnej. Preto nie je neprimerane od teba pozadovat aby si sa venoval praci, napr. tomu zatvoreniu okien ktore ti zaberie asi 45 sekund. O tom som pisal od zaciatku a kazdy kto nie je uplne slabomyselny to pochopil (co samozrejme nevyhnutne nemusi znamenat ze si to pochopil aj ty).
tak ty si uplne mimo vidim .tu nejde o slovickovanie ale o vazne veci o ktorych ty vobec nemas ani sajnu pises si svoje a nevies o com...ked si dokladne nastudujes veci potom mozme debatovat...
Prestojom pre tieto ucely rozumiem cas ktory vozidlo stoji na konecnej cakajuc na cas odchodu. Ale o slovickarenie tu naozaj nejde, pointu urcite chapes.
Ak to chces polopatisticky: Autobus stoji a ty prave nemas prestavku. Stale si plateny. Je uplne primerane aby si sa venoval praci. Prestavka je jedina vynimka.
Mike
Iná vec je že DPB ráta do času jazdy aj vyrovnanie a technologický čas, ale všetok ostatný čas do jazdy nepočíta, teda aj prerušenie na 3 min sa ako čas vedenia vozidla nepočíta.
Väčšina SADiek vykladá vetu "do pracovného času vodiča sa započítava aj prerušenie jazdy na dobu kratšiu ako 10 minút" tak, že aj to počítajú do času jazdy = vedenie vozidla.