Tiež si myslím, že DPB by mal riešiť hlavne dopravu v rámci BA. Ak je záujem obcí v kraji po kvalitnejšej doprave, malo by sa to riešiť formou IDS (ale to teraz nechcem rozoberať, lebo to je nekonečný príbeh). Čo sa týka liniek 801 a 901, tie by podľa mňa mali byť financované buď danými obcami (Rajka, Wolfsthal, Hainburg), prípadne iným správnym orgánom daného štátu alebo formou cezhraničnej spolupráce. Ak majú obyvatelia Rajky záujem cestovať do BA, mali by apelovať na maďarské úrady, aby im zabezpečili kvalitnú dopravu do práce/školy. Lenže otázka je, či by Maďari boli ochotní financovať linku pre ľudí, ktorí bývajú na ich území, ale pracovať chodia do zahraničia.
Ja osobne si myslím, že vlak do Rajky by nebol zlý nápad. Podľa mňa spoje Petržalka - Rajka - Mosonmagyárovár (prípadne až Gyor) by mohli zaujať cestujúcich na oboch stranách hranice.
ak pracuju v Ba, platia dane v Svk a dotuju obyvatela Ba? a na toto si ako prisiel?
ak je rezident v Hun, tak by mal platit dan tam (alebo rocne zuctovat v DP ako prijem zo zahranicia)
ak plati dan na Svk, ta sa deli cast pomerne podla trvaleho pobytu a kedze ho nema v Ba, tak obyvatela Ba nedituju
ak je rezident v Svk, tak potom nebyva v Hun ani 186 dni/rok a teda nepotrebuje predsa dennu dopravu
Prečo by mali obyvateľa BA kecha trápiť, že niekto nie je disciplinovaní pri nahlasovaní trvalého pobytu? Nebolo by správnejšie keby títo obyvatelia prispievali do komunálneho rozpočtu svojej obce, ktorá potom oficiálne požiada BA o spoluprácu pri objednávaní linky?
Mal som na mysli regionálnu objednávku vlakov od VÚC napr., ale dá sa vtedy prejsť autobusmi v kľude, je to uzatvorené skôr len kvôli parkujúcim autám a zvýšenej pešej premávke po vozovke. Keby chodili posilové autobusy aj vlaky BA-SC, bolo by tam menej áut, Vylúčená doprava by bola naďalej okrem MHD teda.
Lenze ti Rajcania ak pracuju v Bratislave, tak aj platia dane na Slovensku, hoci ziju v Madarsku a svojimi danami teda dotuju aj obyvatela BA kecha. Preto by linku MHD alebo regionalnej dopravy v Rajke mali mat.
To nema nic so Zilinou, regionalna zeleznicna doprava je v hroznom stave aj na hranici s Ukrajinou (dva pary spojov denne, aj to nie velmi nepouzitelne), aj s Polskom (tam je prevadzkovana len cez jeden priechod, ktory sice je pobliz ZA, ale tie vlaky tam jazdia prakticky len z technologickych dovodov). A ani s Ceskom to nie je ziadna vyhra. V podstate normalnu kvalitnu regionalnu medzinarodnu dopravu mame len do Rakuska (co je od Ziliny trochu daleko)
mala by to byť linka pod palcom BSK a maďarskej župy pod čo spadá obec Rajka.
Ináč minimálne dvojhodinový takt pre Rex Petržalka -Gyor by sa hodil. Historicky sa však akosi bránime spolupráci s Maďarskom. Že by to bolo centrálnym plánovaním GVD zo Žiliny?
Veď okrem IC cez Štúrovo a na východe do Košíc tam nič nejazdí.
Osobný vlak týmto smerom dosť chýba aj kvôli turistickému ruchu. Ísť dnes na napr. bicyklový výlet do okolia Rábu (Győru) znamená 160 jalových km tam a späť, čo kopa ľudí ani neprejde. Na všetky zvyšné strany sa z Bratislavy dá relatívne dobre dostať, akurát na tento smer nie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Joyki