Aké zaraďovanie doľava prosím ťa ? Autobus bol celý čas v ľavom jazdnom pruhu . Od semaforu až po kolíznu situáciu . A povedať že samotný vodiť nespáchal priestupok ? Dole máš zákon podľa ktorého áno čo viac potrebuješ ? Keď vravíš za A tak povedz aj za B . Ja sa nijak vodiča automobilu nezastávam ak si čítal moje príspevky zistíš že som povedal že je to chumaj o to pokoj .
Nebudem to 8x vysvetlovať . Je nepodstatné či šiel 50 alebo 55 alebo 60 . Vodič sa mal uhnúť ( tak ako to aj zákon vraví ) . Keby sa na svetlách postavil vpravo a potom sa šiel zaradovať vľavo ( tak ako to aj spravil vodič SOR-ky ) tak sa nič takéto nedeje a nestane . To že sú neochotný vodiči v BA pustiť autobus za to nikto nemôže a malo by sa to trestať . Ale na vine sú v tomto prípade obaja . Či už vodič autobusu MBCC za to že šiel v ľavom pruhu keď za ním šlo rýchlejšie idúce vozidlo ( a mal ho pustit podľa zákona ) alebo vodič automobilu za rýchlosť a ten mobil v ruke . Robíte tu z vodiča autobusu svetúšika a z vodiča auta úplneho idiota . Ale vina je fifty fifty -
#4122: Pri ceste si ako vzdy len tak kukam z okna, ked zrazu zbadam pavuka. Ale nie pavuka, ktory by liezol niekde na okne alebo na oknennom rame. Nie, pavuk vyckaval vo svojej sieti, ktoru si vybudoval v rohu druheho okna na pravej strane vozidla
Pri pohľade na tie SORky na 210 s otvorenými oknami sa mi naskytá otázka či len nemali zapnutú klímu kvôli menšej teplote vonku (aj keď napr. na 33 pri takejto teplote majú vodiči zapnutú klímu) alebo je pravda to, že pri použití diesel generátoru nie je možné aby bežala klima čo tu raz niekto spomínal. Nevie niekto kde je tá pravda? ?
Z čisto objektívneho hľadiska porušil vodič osobného motorového vozidla z ktorého bolo video vyhotovené:
- 8/2009 Z.z. v z.n.p. § 16 ods. 4
- 8/2009 Z.z. v z.n.p. § 4 ods. 1, písm. c
- 8/2009 Z.z. v z.n.p. § 4 ods. 2, písm. m
vodič vozidla MHD neporušil nič. Iste, 8/2009 Z.z. v z.n.p. § 10 ods. 5 hovorí jasne. Ale vodič MHD predsa preukázal úmysel zaradiť sa do ľavého pruhu hneď ako to bolo možné. To že netrpezlivý vodič predmetného osobného motorového vozidla mu to neumožnil nie je problém vodiča vozidla MHD.
podľa sadzobníka pokút uvedeného vo vestníku Ministerstva vnútra SR č. 9/2009 v znení zmeny 72/2014 s účinnosťou od dňa 1.7.2014 by mohla byť vodičovi motorového vozidla udelená pokuta za
- § 4, ods. 2, písm l) za používanie telefónneho prístroja počas vedenia vozidla okrem telefonovania s použitím systému "voľné ruky" alebo vykonávania inej obdobnej činnosti, ktorá nesúvisí s vedením vozidla - 50 €,
- § 4, ods. 2, písm. m), kód 1 za používanie hanlivých gest voči ostatným účastníkom cestnej premávky - 50 €,
- § 15, ods. 4, za bránenie v predchádzaní, najmä zvyšovaním rýchlosti jazdy alebo iným spôsobom - 50 €,
- § 16, ods. 2, kód 1. za prekročenie maximálnej dovolenej rýchlosti ustanovenej pravidlami cestnej premávky alebo prekročenie rýchlosti obmedzenej dopravnou značkou alebo dopravným zariadením v obci nad 10 do 15 km/h - 40 € (na tachometri mal 65 km/h +- 3% chyba = 63,05 km/h).
Suma sumárum, oprávneným spôsobom by obohatil by štátny rozpočet o 190 €.
A teraz subjektívne.
- natáčať mobilným telefónom v obci, nevenovať plnú pozornosť vedeniu motorového vozidla a riešiť si komplexy na vozidle MHD tým, že ho zablokujem a prinútim prudko zabrzdiť a teda priamo ohrozím bezpečnosť cestujúcich (najmä tých, čo stoja) a zároveň sa natáčať ako nadávam vodičovi po tom, čo som porušil štyri dopravné predpisy - to nie je riešenie komplexov, to je úbohosť. Nepoznám predmetného vodiča osobného motorového vozidla osobne na to, aby som ho mohol súdiť, ale každopádne správa sa ako úplna bezvýznamná nula. Nula.
To ako sa zachoval by sa analogicky dalo prirovnať tomu, že by v Tescu pri pokladni vyfackal tehotnú ženu len pre to, že nestojí v pokladni s prednosťou pre tehotné ženy. Úbohosť. Ako sa vôbec niekto takéhoto správania môže zastávať nechápem.
Ak by sa ponáhľal s dieťaťom do nemocnice tak by prekročil rýchlosť, ale bol by na 120 % pozorný, a VEDOME neohrozoval ostatných účastníkov premávky. Som zvedavý, ako by to vysvetľoval, keby mu do cesty pri nahrávaní videa vybehlo dieťa, prípadne keby si vplyvom prudkého zabrzdenia vozidla MHD rozbil poranil hlavu a zraneniam by podľahol. Úbohosť.
Ja sa skôr zamýšľam nad tým v ktorom storočí sa henta húsenková dráha na ktorej sa odohral aj incident zachytený na videu, konečne opraví. Jasne vidno, že nie len vodič MBCC ale aj vodič Sorky si to razí radšej v ľavom pruhu, lebo pravý pruh je v takom stave, že ak tam ide voz rýchlejšie, tak ho rozhojdá natoľko, že zadok naráža o asfalt. Väčšina vodičov si teda radšej vyberie jazdu v ľavom pruhu.
Samozrejme, ze to nie je prvykrat. Vodici MHD to robia zamerne, kvoli tomu, ze vodici IAD su netolerantni a malokedy pustia MHD pred seba, lebo by ich zdrzovali, preto sa zaradia uz pred semaforom do laveho pruhu.
mlady muz, ja mam vodicak uz niekolko rokov, mesacne cez 5000 km, preukaz profesionalneho vodica, aj vodica taxisluzby a psychotesty ... este nieco? co bolo konkretne zle na mojom prispevku? lebo beriem len konstruktivnu kritiku ...
Keby ten vodič MBCC sa postavil na svetlách za tú Sorku nič také hrozné by sa mu nestalo . Nakoľko autá majú väčšiu akceleráciu a logicky budú na svetlách vždy rýchlejšie , nehám ich obehnúť ma z ľava a potom na tie jamy sa preradím aj ja do ľava aby som si nerozbil autobus . A nemali by dva problém preradiť sa lebo ako sa vraví väčšie auto väčšia prednosť .
Aj keď sa znova dostávame k porušeniu zákona v ich prípade ak by tam išlo rýchlejšie idúce auto ..
Lenže ja ti vravím o tom že on bol ten predpis nútený porušiť . Nehovoriac o tom že tam máš zákony ktoré ti hovoria o tom že vlastne obaja vodiči autobusu porušili zákon . A nebavme sa teraz o tom či šiel 56 alebo 80 alebo 120 . To nikoho z nich nemá čo zauímať prečo on išiel tak alebo onak . Navyše to že ty máš v svojom aute na tacháči 50 neznamená že aj ten za tebou ma na tacháči 50 . A možno ten za tebou vie že môže mať na tacháči 56 lebo reálne ide 50 a dodržuje rýchlosť . Ale to je absolútne nepodstatné . Zákon jasne hovorí o tom že máš rýchlejšie idúcemu vozidlu uhnúť do prava .
A je nepodstatne či to bol jožko čo si to natáčal alebo ferko a mal by tam dieťa . Evidentne to nieje prvý krát a keď si dokázal pripraviť tú kameru alebo mobil alebo čo tak sa to stáva pravidelne . Dnes to bol Jožko s telefonom v ruke , zajtra to bude Ferko s chorým dietaťom .
A ak chcete súdiť tam vodiča za rýchlosť , fajn . Súdte . V tom prípade ale rovnaký postih pre 2 vodičov autobusu za porušenie zákona . A nie že jeden áno a druhý nie .
Tak či tak to ale nezmení môj názor že teba nemá čo zauímať rýchlosť iného vodiča . Raz mu máš uvoľniť pruh tak to sprav .
Ja som nikde nepisal, ze porusil predpis obiehanim sprava. Ja som napisal, ze obiehal sprava nepovolenou rychlostou. A ked si pozries, tak tu sorku pustil MBCC pred seba, aby nesiel takisto po tych jamach.
Keby sa niekam ponahlal a mal vo vozidle zranenu osobu, tak by si to naschval a dopredu nepripravil a nekomentoval to tak, ako to komentoval.
ad1: Tie dva autobusy vedla seba na krizovatke ma svoju logiku. Ked si pozries, tak v case 0:28 je na videu vidiet auto odbocovat vpravo (krizovatka Budatinska - OC Danubia). Namiesto toho aby brzdili, soferi prejdu do praveho pruhu az za tou krizovatkou (kedze zastavka je nedaleko). Preto vidis 93 aj 98 v lavom pruhu. Je to lepsia plynulost premavky.
ad2: Pokial sa nic nezmenilo, tak auta (aj autobusy) mozu ist v meste aj v lavom ci pravom pruhu (ak je tam viac pruhov).
ad3: Mal by si dostat pokutu, kedze sa nevenujes soferovaniu, ale mas cas aj filmovat.
ad4: Kde je povestna slusnost a ohladuplnost?
Ako ucastnik premavky, by si mal predvidat situaciu (singalizacia 98cky a zastavka) a nechovat sa ako k##%$%(#. Takze spomal, a kludne dojdi do ciela o 1 minutu neskor.
ako S499.1023 povedal , vy asi vodičáky nemáte že ? Tak sa tu prestaňte ohánať neznalosťou . Vás ani toho vodiča nemá čo zauímať prečo ten vodič chcel a išiel 65 alebo 90 . Možno mal zranené dieťa v aute a potreboval sa dostať do nemocnice . Ďalšia vec je tá že ak porušil predpis je to starosť jeho príp. PZ a ne autobusára ktorý mu zavadzal . Potom sa čudujme že v meste je zápcha keď už pri tak veľkom počte áut ešte takto budú dva autobusy viesť súbežnu jazdu .
Výhovorka o jamách je tiež fajn . Tak ak tam nechce rozbiť auto tak nech ide cez tie jamy 20 . Ta sorka to evidentne zvládla na pohodu . A finále ako ho skoro primačkol je tiež top . Lebo on vyhodil smerovku . Treba byť aj trošku objektívny , veľa vodičov aut sú v BA .I. ale jak aj niektorý vodiči autobusov jazdia ..
K tomu že netrepem sračky
§ 10, zákon č. 8/2009 Z.z.:
(3) V obci na ceste s dvoma alebo s viacerým jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom smere jazdy smie vodič vozidla použiť na jazdu ktorýkoľvek jazdný pruh.
(5) Ak by vozidlá idúce v obci súčasne vo všetkých jazdných pruhoch bránili v jazde rýchlejšie idúcemu vozidlu, vodič, ktorý jazdí v ľavom jazdnom pruhu, je povinný ho čo najskôr uvoľniť. To neplatí, ak vodič používa ľavý jazdný pruh na obchádzanie, odbočovanie, otáčanie alebo predchádzanie.
On ale nepoužíval pruh na obchádzanie , odbočovanie , otáčanie ani predchádzanie však ?
+ dodatok od autora článku " Navyše, svojím štýlom jazdy v podstate nútia rýchlejšie vozidlo k priestupku. Uponáhľaný vodič sa takmer automaticky snaží preradiť do pravého pruhu, predísť pomalé vozidlo sprava a následne sa znova zaradiť do ľavého pruhu. To je však priestupok ako vyšitý."
To je normálne, aj po 5 rokoch čo tu máme MBCC sa nájdu vodiči čo o tom zrejme nevedia. Nedávno som zažil tiež niečo podobne, vodič už nadával a kričal z kabínky nech idú ďalej od tých dverí a snáď na každej zastávke nabaľoval sekundy zbytočného meškania.
Ináč dnes ma zaujala linka 139.... nešla sa otočiť na parkovisku pri cintoríne ako vždy, ale vodič šiel až pod Lafranconi... imho.. taká 139 na trase molecova-lafranconi a späť cez staré grunty by nebola zlá... hoc asi by to 1 voz blbo vyjazďoval... iba ak by bol interval 40 minút.. a prestávka by bola na molecke.. teraz jedno kolo trvá 17 minút takto by trvalo cca 25... ale tp len šoto myšlienka
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Pieter
Nebudem to 8x vysvetlovať . Je nepodstatné či šiel 50 alebo 55 alebo 60 . Vodič sa mal uhnúť ( tak ako to aj zákon vraví ) . Keby sa na svetlách postavil vpravo a potom sa šiel zaradovať vľavo ( tak ako to aj spravil vodič SOR-ky ) tak sa nič takéto nedeje a nestane . To že sú neochotný vodiči v BA pustiť autobus za to nikto nemôže a malo by sa to trestať . Ale na vine sú v tomto prípade obaja . Či už vodič autobusu MBCC za to že šiel v ľavom pruhu keď za ním šlo rýchlejšie idúce vozidlo ( a mal ho pustit podľa zákona ) alebo vodič automobilu za rýchlosť a ten mobil v ruke . Robíte tu z vodiča autobusu svetúšika a z vodiča auta úplneho idiota . Ale vina je fifty fifty -
btw: § 15, ods. 4 s týmto nič nemá