Už dnes sa dá dostať z ČV aj ChG do SC niekoľkými priamymi spojmi. Možno nejaké pribudnú, ale nepočítaj s tým, že ich bude nejako výrazne veľa. V ostatných časoch sa dá cestovať kombináciou autobusov cez Bernolákovo.
Či výsledné riešenie bude pre obyvateľov prínosom nech sa vyjadria sami, keď sa to zmení.
Tak to je celkom rarita, L20 z Devínskej poväčšine mešká. Inak s podobným problémom sa v poslednom čase stretávam na L91 smerom z Čunova. Hlavne cez víkendy alebo v pracovné dni mimo špičky jazdia poniektorí vodiči s náskokom 2 až 3 minúty, extrém bol 4 minúty. Tí normálnejší síce zvyknú na Jasovskej potom dlhšie postať, no niektorí si idú ďalej. Nerozumiem na čo je potom harmonogram, buď to mešká alebo to ide príliš skoro. Pri takomto počínaní vodičov potom stráca význam aj "plánovač cesty", ktorý berie do úvahy tuším min. 2 minútovú rezervu medzi prestupmi.
Tu treba poďakovať jednému ponovembrovému premiérovi, ktorí si pri revízii administratívneho členenia SR v 1996 prizval tím odborníkov, ktorí urobili špičkovú reformu na to, aby ju za večer zničil tým, že mestám, kde mal kamarátov vytvoril okresy a mestám, kde nemal, ich zrušil. To okorenil princípom, že južné okresy musia byť dostatočne pretiahnuté v poludníkovom smere, aby nemala maďarská menšina niekde prevahu. No a čerešničkou na torte bolo to, že zatiaľ čo v prípade Košíc vidiecky okres zachoval (Košice - okolie), v prípade v Bratislavy ho (Bratislava - vidiek) úplne nelogicky rozdelil na tri okresy. Veď Šamorínčania, Stupavčania a obyvatelia suburbánnych obcí rozhodne často cestujú do okresných miest. A to nehovorím o Dunajskej Lužnej.
Neviem, ako teraz, ale keď sa prvý krát začala debata ozrušení 630tky (za Ftáka), tak tie všetky výpočty financovania - nákladov a strát na 630 oficiálne uvažovali s tým, že si tam všetci poctivo cvikajú lístky. To, že si tam skoro nikto necvaká, bol iba taký neoficiálne spomenutý "detail", ktorý vtedy vo výpočtoch nebol zahrnutý.
Tak to ma DPB zrusit. Treba zistit ci nie je sposob ako preverit financovanie tej linky (podobne ako teraz je na ZSSK kontrola ci ICcka krizovo nefinancuju s dotovanych spojov.. Tu obdobne treba zistit ci sa niektore naklady PAL neprenasaju na mesto).
Rieši DPB s vodičmi jazdu s náskokmi? Keď ide jeden s náskokom, kašlať na to, ale keď pomaly každý oblasti zástavky Bory rázcestie. 20 šla s náskokom 3 minúty smerom do Dúbravky, človek tam stojí a čaká, že mešká, potom keď už zvažujem presun na zástavku 23 (niežeby boli spoločné zástavky za kruháčom) tak tú si len pozriem ako prejde 2 minúty s náskokom. A pekne to svieti aj tu na imhd v aktuálnom odchode zo zástavky...
Jediné pozitívum na tom celom je,že z Grobu sa obyvatelia dostanú priamym spojom SL do okresného mesta,čiže do Senca,za lekárom a k úradom ? to dementné prestupovanie v Bernolákove stálo za veliké h...Keď bola náhodou niekde zápcha tak viac jak 2 minúty nevyčkával a odišiel preč,čiže ak si chcel ísť do Senca tak najistejšiu si mal možnosť L630 na Zlaté piesky a tam prestúpiť na SL do Senca ? prestúpiť na vlak v Bernolákove som neskúšal,ale ak ideš z Grobu do Senca za účelom vybavovania po úradoch tak sa neodtrepeš vlakom na perifériu Senca,ale logicky využiješ spoje,ktoré majú zastávku takmer v centre mesta(aj za cenu,že sa trochu prevezieš do Bratislavy) ?
V prvom rade by sa tam mal zaviesť nástup 1. dverami a nutnosť cvaknúť si 15 min. lístok, pretože v súčasnosti tam ide úplne minimum, však prečo neísť zadarmo keď sa dá..Ten nápad, že ostatné spoje nahradí SL alá ostatné prímestské obce,kde je dostupnosť otrasná je absolútne kontraproduktívny a posunie úroveň VHD do čias 90.-tych..
Na margo toho riešenia dodám,že keď sa minulý rok plánovalo ju úplne zrušiť, tak strýko ktorý býva na ČV písal dočasnej starostke ohľadne toho že by sa linka skrátila len po Vajnory-konečná, čím by sa ušetrili vozokilometre, resp. pri stávajúcich výkonoch by sa takmer dvojnásobil takt spojov, samozrejme ale za podmienky že by platil nástup prvými dverami a v časoch špičky navrhoval vyčkávanie spoja L630, dodám len že ako to už býva, starostka ani len neodpísala..
BSK platí... ale však si pozri ten dnešný rozsah. Keďže však 20//10 spojov je už "BSK nadštandard", tak si za neho obec pripláca tých 3000 € (čo stále ten nadštandard nepokrýva a BSK tam ešte čosi priplatí).
Súčasné náklady na L630 sú cca 20000€ a ak sa tam z cestovného vyberie polovica (ako cca na iných linkách), tak tých 3000, ani DPB požadovaných 5000-6000, stále nepokryje ani celkové náklady. Ibaže by tam bol príjem z cestovného výrazne nad priemerom.
Sommelier