DPB mal trzby 41,5 mil € a predaj sms listkov sa na trzbach podielal 9,1%. Cize na 3,8 mil € utrzenych cez sms, DPB zaplatil 924tis. €. Cize 25% z trzieb za sms listky ide fuc.
Kiez by to bolo take jednoduche...
pokles cestujucich je cisto statisticky udaj, od nasho uzasneho statistickeho uradu. Od toho uradu, ktory vyratal, ze v Bratislave zije 415tis obyvatelov, pricom realne je prihlasenych 465 tis.
Ak by sme teda chceli porovnavat, najlepsie je to pri porovnani trzieb z predaja CL po ocisteni o vplyv zdrazovania a narast zliav.
Samozrejme, ze v DPB su rezervy. Samozrejme, ze by bolo dobre zrusit politicke linky. Radsej by som videl tieto vzkm pouzite na linky, kde kapacita nestiha, ako ich setrenie. Radsej by som videl narast o 1,5 mil. vzkm ako pokles.
Vo vyrocnej sprave najdes viacero poloziek, o ktore by sa bolo treba zaujimat. Napriklad milion € vyplatenych za sms listky. To uz je suma, pri ktorej je rentabilne zakupit vlastny system a neprevadzkovat ho outsorcingom.
Dlh DPB je 48mil € z toho mesta je 16,7 mil€. Z tohto dlhu DPB plati rocne uroky vo vyske 2,9mil.€ (ku koncu roka 2012 bol dlh DPB 56mil. €)
Samozrejme pozitivne na DPB urcite posobi dost vyznamny pokles cien nafty (o cca 15%). Dalsie dost velke peniaze hadam podnik usetri na trakcnej energie nasadzovanim novych vozidiel.
Takze samozrejme cele to nie je take cierne ako sa na prvy pohlad zda. No tu ide v prvom rade o spravanie sa primatora po ani nie 3 mesiacoch v urade. O jeho klamanie, o vzdavanie sa odmien, ktore nedostava. O jeho prekvapenie o stave dlhu mesta, pricom musi vediet aky dlh mesto ma. Jednak bol predsedom financnej komisie, jednak ako poslanec zobral na vedomie na jesen 2014 spravu o stave zadlzenosti mesta.
A ak niekto hovori o setreni a ze zacne od seba, tak si nenaplanuje 700 tis. € na jediny rok na vlastne priority.
Pozdravujem vodiča 28čky , kiež by sa riešilo meškanie,"oščané "sedačky bordel a podnapitý , agresívny cestujúci tak promptne a dôkladne ako košík môjho 5kilového psa.
?
da sa dakde zistiť kde daný autobus bol o ktorom čase resp aké autobusy šli zo zastávky ...
8:40 CSU->Lafranconi linka 39
následne bus buď 8:41 zmeškaný alebo 8:53 linka 37 pod most SNP
jedno dievča stratilo mobil ... tak reku či sa dá dáko to takot zistiť
Zas ale:
- podľa údajov na tomto webe bolo pre minulý rok plánovaných 44,895 mil. vzkm. (otázne je, koľko z nich sa skutočne realizovalo),
- pokles o 1,5 mil. prestavuje pokles o 3,34 %,
- pokles počtu cestujúcich len v porovnaní 2014/2013 je cca 4 %, rok predtým cca 3%.
Takže, ak by sa redukcia spravila s rozumom (viď Petržalka 2005) a zoškrtali by sa všetky politické linky, tak k žiadnej tragédii nemusí prísť. Naviac, DPB by aspoň dokázal všetky vyjazdiť a aj na záložné vozidlá by vystačilo.
Aby bolo jasné, nie som zástanca takéhoto riešenia, ale zasa v záujme nejakej efektivity treba prispôsobovať ponuku dopytu (jedným aj druhým smerom).
Obávam sa však, že skutočnosti príde nie len k zníženiu výkonov, ale zároveň aj k zvýšeniu cien a to bude skutočným klincom do rakvy MHD.
Pan primator predstavil rozpocet Bratislavy. Zistil, ze mesto je vo vaznej financnej sitiuacii, co samozrejme ako predseda financnej komisie v minulom volebnom obdobi nemohol vediet. (Bud je teda klamar alebo 4 roky nic nerobil a praci predsedu financnej komiesie sa vobec nevenoval)
A tak sa rozhodol, ze bude setrit na DPB, ktory dostane o niekolko milionov € menej ako minuly rok. Nechal sa pocut, ze treba znizit vykony a setrit. Takze budeme sa viac tlacit, natiahnu sa intervaly a z MHD oddidu dalsie desattisice cestujucich.
Pritom ten babrak pri ratani dlhu zaratal ako dlhy DPB tak aj dlh mesta voci DPB vo vyske 16 mil. €. Vobec pritom ale netusi, ze keby mesto uhradilo svoj dlh, DPB by mohlo uhradit svoje dlhy. A tak 16 mil. € ma v tych svojich 212 mil € dvakrat. Bohvie kolko takychto skolackych chyb vo svojich vypoctoch ma.
Hlavne ze ma 5tich poradcov a ze si naplanoval 700 tis € na svoje vydavky, o ktorych bude moct rozhodnut iba on. Cely Fico! Dufam, ze mu ich poslanci skrtnu a presunu do kapitoly DPB.
Celkovo je Nesroval velke sklamanie, jednoducho na to nema. Bratislavu zda sa cakaju 4 roky stagnovania.
iDavis