No, ja som na Bratislavskej hlavnej stanici už niekoľkokrát videl vozeň RŽD aj vozeň UŽ (aj s ich sprievodcami), ale nedovolil by som si povedať, že Rusi alebo Ukrajinci jazdia do Bratislavy.
"....A ako je to z medzištátnymi vlakmi? Odpovedá opäť Jiří Kubáček: “Bratislava – Viedeň má hodinový, naprosto luxusný takt,..
...Určite nemá zmysel ťahať vlaky do Bratislavy cez Petržalku teda cez Győr, pretože tam necítime potenciál. Tam sme sa o to niekoľkokrát pokúsili a k ničomu to neviedlo. Spojenie Slovenska s Budapešťou by sme sa pokúsili vyriešiť buď použitím trate Levice – Štúrovo, kde by sme ale museli obrovsky zrýchliť aspoň o 10 minút čo je nereálne, aby stíhali rýchliky od Zvolena s prestupom v Leviciach na EC-čka. To nejde. Skôr je reálnejšia druhá voľba s prestupom na EC-čka cez Nové Zámky v Šuranoch....
...A prečo je zastavená osobná doprava na cezhraničných tratiach Medzilaborce – Lupkow (PL) a Plaveč – Čirč – Muszyna (PL)? “Osobná doprava na cezhraničných tratiach bola z dôvodu neuzavretia medzinárodných dohôd medzi ZSSK a PKP zrušená. Zo strany PKP neexistoval relevantný model zabezpečenia cezhraničnej regionálnej železničnej dopravnej obsluhy vzhľadom na potenciál počtu prepravovaných cestujúcich. Navyše v úseku Stará Ľubovňa – Plaveč sú vzhľadom na dopyt po železničných prepravných službách vedené len 2 páry vlakov týždenne.,” hovorí Oravec. ..."
Jedna otázka do pléna.
Ako som vybral z článku na ktorý som dal link / nejakú stranu dozadu/, tak sa vravelo že 30T /resp 29T/ by mala byť nasadená na L4 môj amatérsky pohľad by skôr dával logiku na L5 z jedného konca BA na druhý a z jedného veľkého sídliska na druhé a neskôr aj niečo Ružinov nie? Ale môže to byť že na L5 nejdú vozy z Jurajovho kde asi budú 29/30T.
Samo prioritné nasadenie na 30T neskôr na Engerau je normálne hoc po dokončení 2 fázy / ak bude / tak neviem či by 30 ks stačilo.
Ale v com sa mam rozpisat? V bode kde je statna hranica zacina susedny stat a platia tam jeho pravidla. To je cele. Ak chces tvrdit, ze su nejake vynimky, tak fajn, ale prosim uved ake.
No práve ako som to ja pochopil v tom je ten problém, viem že to je ZSSK, ale pokiaľ som to ja pochopil procedúra po 1. stanicu na území je jednoduchšia ako ďalej. Ja to tak chápem že ZSSK či štát nemajú veľa pák na zablokovanie po tú 1. stanicu ak chce ísť dalej už áno tam je to zložitejšie a majú viac pák zablokovať to. Dalej nastupuje reciprocita v HDV, vozňoch či v najazdených km a čo ja viem ešte čo.
Pokiaľ viem napr OBB rušňovodiči ťahajú do Petržalky recipročne naši rušňovodiči ťahajú do Marchegu a podobne je to aj s MAV atď. ....
Od statnej hranice do Petrzalky je dopravcom tych vlakov Zeleznicna spolocnost Slovensko. Je teda irelevantne ci idu po Petrzalku, alebo Opatovu nad Vahom, kedze ZSSK moze jazdit po celom Slovensku.
Možno mám slabé okuliare ale v petržalke už roky vidím vlaky s logom OBB už min od roku 2000 samozrejme ako je to právne riešené neviem a ani ma to nezaujíma len viem že je tam vlak s logom OBB a dostanem sa do Viedne bez prestupovania.
Ja som hneď tuším napísal že som počul. Od koho už neviem je to min. cez 10r., ale bol to človek čo sa pohyboval na železnici. A bolo to presne o téme Rajka - BA kde mi povedal presne to čo som dole písal že ZSSK môže do Rajky ale MAV ďalej ako do Rusoviec by muselo ísť veľmi zložitým procesom na rozdiel od toho keby len po Rusovce a MAVu ísť len po Rusovce neoplatí aj u OBB v Petržalke ide tiež len po 1. Stanicu na ŽSR
Len nakoľko ty tak kategorický odmietaš tak musíš mať lepšie vedomosti ako ja tak si to len chcem kuknúť a overiť. Lebo zatiaľ to nie je nič viac moje slovo proti tvojmu, Samozrejme na koľko je moje info správne ja neviem preto si to chcem overiť lebo ako ty mi neveríš tak ani ja tebe.
Ja robím aj som robil mimo MHD a železnice a teraz úplne mimo môjho fachu kvôli kríze už 5r tak rád si skontrolujem info iného.
Ono to samozrejme existuje, lenže nie na Slovensku a je to vecou medzištátnych dohôd a nie zákona. Napr. Basel Badischer Bahnhof je infraštruktúra DB. Zákon požadovaný TTX01 či jak sa menuje by bol ekvivalentom zákona, že do prvej obce za hranicami môžem ísť bez občianskeho a platiť tam svojou menou.
Ty predsa tvrdis ze to existuje, takze dokazne bremeno je na tebe. Ty mas preukazat ze existuje zakon ktory dovoluje dopravcovi ist do prvej stanice v susednom state.
Kazdopadne viaceri tu vieme kde S499 pracuje, cize pri vsetkej ucte voci tebe, aj ked je to slovo proti slovu, tak to jeho slovo ma asi desatnasobne vacsiu vahu ako tvoje.
TTV01
Len furt či bude stačiť 30ks ak by Bola 2 etapa Petržky / pokiaľ nebude linka len po Šafko/ nakoľko je v mojej hlave te bude po Hl. stanicu ako 1