Na ukor vozovky = zrusenie vozovky a navyse, po tom, co do toho davali miliardy na vystavbu prestupneho terminalu (a.k.a. dve dopravne znacky a novy asfalt) tazko v dobe najblizsich 5 rokov uvidis stavebne stroje burat tam co i len centimeter dacoho Skor keby nasi velepani zauvazovali o dotvoreni odbocovacieho pruhu na kriznej z centra mesta na racko, aby auta nemuseli vobec jazdit cez blumental Nakolko do race su iba dve odbocky : Blumental, a istropolis (poza, az dozadu k slimaku)...
Ak sa vezies 93 z Pe, bude ti uz ta jedna-dve minuty navyse nerozhodujuca. Naopak, v spicke, kedy tam Abusy uviaznu pred SAV na dlhsiu chvilku je viacero, a teda cca casy by boli cez stred mesta a stary most vs novy most a najfrekventovanejsie mestske useky rovnake. Naopak vsak, pokial ides z mesta, mozes vyuzit aj ine linky (X13 trebars), takze spoj ostava zachovany. Vseho vsudy teda, 93 je prekladana pre Petrzalsku cast s 95+X13 ako alternativa. Kedze 95 nahradi v plnej miere nova elektricka, a nasledne teda (ak by sa zadarilo) sla na stanicu, 93 by jej robila iba subeh. Takze bez problemov aj bez stefanikovej. 83 sa mota po Petrzke, a spoji teda Pe so Zochovou, Hodzkom, SAV, i pre skutocnych Bratislavcanov aj so Sokolskou (prestup na vlaky ) Takze ak ponechas 83 v stabilnej rezii, vyhodis 93 a 95, elektricka z Pe, cez SNP, Obchodnu na stzanicu, 99 a X13 posilnis (X13 - 10min, 99 by mozno netrebalo, zalezalo by na prvych dnoch podla natresku k vozbe na elektricku) tak si si usetril dostatok klobas na to, aby kazda, sebeviac vytazena linka bola vozena klobasami....
Čo pozorujem skoro denne tak cez Blumentál sa 95% vodičov už naučilo jazdiť . Jediný problém je vo veľmi úzkom chodníku smer Rača. Ludia stoja v špičke často na vozovke. To by mali rozšíriť o cca. meter na úkor toho širokého zeleného pásu. Info LCD panel by sa tam tiež hodil.
Pre mňa to je rozhodne prínos pre komfortné prestupovanie na L94 či L2.
V Tvojom názore je mnoho rozumu (logiky), ale málo srdca. Lebo ide o ideál - podpora myšlienky MHD - mestskej hromadnej dopravy. A ak ide o ideály, logika musí ustúpiť srdcu, ako ukazuje história.
Napĺňanie prvej časti skratky ideálu MHD (mestská) - sa darí relatívne dobre napĺňať, hoci stále existujú neprajníci, ktorí tvrdia, že Bratislava nie je mesto, ale väčšia dedina, takže doprava v krásavici na Dunaji nie je mestská.
Aj dosahovanie ideálu poslednej časti skratky MHD (doprava) sa darí viac menej dosahovať, hoci stále existujú úseky, kde sa musí točiť doľava.
Ak by sa realizoval tvoj nápad, tak by sa odstránili aj tie zriedkavé momenty, kedy sa dá dosiahnuť ideál vyjadrený strednou časťou skratky MHD - hromadná, kedy sa skutočne veľa vozidiel MHD dostane na jednu veľkú hromadu.
Osprvedlňujem sa za urážky to som trochu vypenil, ale unavuje ma počúvať ako sa niečo nedá. Na dispečingu sa rozhodne nezamestnám nakoľko som študent informatiky a popri štúdiu to nestíham. Podobné situácie pravidelne simulujeme v skole na oveľa väčších sieťach a nemyslím si že by to bol problém nakoľko tu sa dá spolahnúť aj na vodiča že sa vie rozhodovať. Samozrejme ak to nieje vina dispečera a má nebodaj príkaz zhora električky nechať stáť v kolóne tak sa dispečerom ospravedlňujem a nadávky adresujem vedeniu DPB.
po prvé najskôr sa nahlási nehoda, po druhé sa robí až opatrenie, ak je to počas špičky, tak minimálne 1 elina z každej linkyktorá prechádza sa dostane do kolóny, lebo to nie je až tak dlhý úsek a troška to trvá, kým nieoč začnú robiť
Čo keby si namiesto vypisovania sa išiel radšej zamestnať do dispečingu a osobne sa angažovať do toho, keď je to naozaj také, ako píšeš, jednoduché? Lebo vidím, že rozumu máš na rozdávanie, už to len pretaviť do praxe, nech je už konečne všetko ako má byť!
A ty v ktorej rozprávke žiješ? ? Tu to funguje opačne, napr. min. týždeň Dúbravka, nehoda s chodcom a veselo sa kopilo a kopilo, ešte aj tá nová na skúške tam uviazla...?
Už sa mi druhý krát stalo že po nehode v centre mesta stojí neúmerné množstvo električiek odstavených napriek paralelnému vedeniu tratí. Toto je stav s ktorým treba niečo robiť. Včera 28.1. idem podvečer L5 smerom do Rače. Na križovatke Kolarovo nam / Obchodna sa v smere do centra zrazila električka s autom. A teraz som rátal až som narátal 6 električiek stojacich bezradne pred STU a ďalšiu L8 ktorá tam smerovala. Toto sa nemôže jednoducho stať! Tam môžu čakať tak max 2 vozy. Predstavujem si to takto. Vodič samozrejme nahlási na dispečing že búral. V tom momente má dispečer celí úsek medzi floriánskym a poštovou uzatvoriť a presmerovať spoje inam. L1 miesto doprava odboci smer blumental-> stočí sa pred justičákom-> kamenné -> snp -> vysoká. L5 blumental-> americke -> snp -> vysoka. L8/3 Točí opačný oblúk centrom podla toho ktorá kolaj je volná. Také jednoduché! Stačí aby na poslednej plánovanej zastávke vodič cestujúcim oznámil odklon tak ako sa to robí u autobusov ked niektorý most stojí kvoli havárii. Treba len trochu rozmýšlať páni na dispečikgu ludia ktorý vám za dopravu platia vonku mrznú a nemajú ani šajnu prečo električka nejde. To je ďalšia vec na všetky postihnuté zastávky má okamžite štartovať auto a oznámiť čakajúcim že spoj nepríde to je tiež také ťažké? Druhý prípad bola búračka na super hyper interkontinentálnej zastávke blumentál. Samozrejme že všetky prichadzajuce stroje sa nadrbali sprepacenim až za vyhybky čo nieje až taky problem ked za vami nikto nieje ved cuvat eliny vedia, miesto toho aby odbocili. Racianske spoje smerom na justicak a ruzinovske smerom na vinohrady/ vozovnu krasnany ked sa mohli otocit a obsluzili by ason nejakych cestujucich. No jednoducho vodiči a dispečeri zapojte tie štuple na krku čo tam zjavne mate len aby vám do krku nepršalo.
tak tým pádom by bolo reálne pouvažovať nad nejakým iným premostením ešte, lebo ako je to síce pekné že šalina do petržalky ale ak sa stane nehoda je petržka v prdeli, čo nechceme, tak minule som sa zamýšlal, kde by bolo len takto to riešiť čo sa týky prepravných prúdov ale aj mista kadiaľ viesť trať
Ano, teoreticky, v trasovani cez tunel by to dokazalo odlhacit celu vetvu petrzalskych, pri trasovani po nabrezi mozno aj tu 28 ciastocne. Uvidime pri skutocnom trasovani, aku moznost vyberu. V kazdom pripade, v povodnom zneni mala byt linka 1 sucasne docasne ukoncena na NLS, a po dokonceni vetvy do Pe mala byt 1tka tahana tam. Nova dogma smerovania do KV je zaujimava, ako som vravel, mne osobne a aj zo sotohladiska sa vyborne hodi, no tento smer akokolvek len tazko odbremeni nosne busy z Pe.
Ono hlavny problem je kratkost useku v Petrzalke - kebyze ti jazdi Janikov dvor - Safko - SNP - Kapucinska - KV tak nahradis ciastocne L83/84/93/94 po Zochovu a pomozes odlahcit L28 v smere do KV.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Max