Možno reagujem po funuse, ale načo je dobré mať na internete voľne dostupné dáta JDF? Obyčajný cestujúci ich nijak neprelúska, nijak ich nespracuje, nič mu nedajú - pre cestujúceho sú na webe dopravcu tabuľkové CP, vývesky, vyhľadávače apod.
Kto potrebuje strojovo spracovateľné dáta (JDF), ten nadviaže kontakt priamo s dopravcom aj bez toho.
Osobne mám skúsenosť s app-kou, ktorá domrvila poskytnuté dáta. Osobne mám skúsenosť s tým, že cestujúci nadávajú dopravcovi za dáta na tretích stránkach (najmä na takých, s ktorými nemá dopravca uzavretú ŽIADNU dohodu o preberaní informácií). Pýtam sa, prečo v prípade voľne dostupného JDF by zrazu nadávali vývojárovi?
čisto taký nápad čo keď je to ako s troflami (pokiaľ viem tak sa im údajne klíma vypínala) že pri prejazde úsekom bez napätia sa to kúrenie (klíma) jednoducho vypne a treba to znovu nahodiť
Sťahovanie pantorgrafov funguje aj na iných miesta, nemusíme chodiť ani ďaleko, prejdi sa niekedy na ŽST Bratislava - Lamač. Čítal som o tomto diskusiu aj na jednej železničnej stránke a písali tam že takýchto miest je na tratiach viacero, nie je to iba kvôli striedaniu napätia ale aj kvôli niečomu inému. Samozrejme to čo povedal Jančura že kvôli tomu sa nekúri je výhovorka, lebo by to bolo presne tak ako vravíš ty, mašina by sa ďalej nepohla.
"častnému stahovaniu pantografu" na celej trase medzi BA a KE to musí spraviť raz (pri Púchove) kde je na slovensku jediná takáto "hranica" medzi 25kV a 3kV sustavou . Napríklad v čechach je takýchto miest viac. Aj ked osobne si nemyslím že myslia práve toto. Samozrejme na toto su mašiny stavane a je jedno či ma 40 rokov alebo je to nova mašina.
Napríklad tu ( https://dennikn.sk/18141/fico-narusil-nas-biznis-stazuje-si-sef-regiojetu-niektore-vlaky-bude-zdrazovat/ ) tvrdia že "na trati je asi päťdesiat miest, kde vypadáva prúd" a preto maju problémy s kúrením. Aj keď nemôžem si pomôcť ale toto si neviem moc reálne predstaviť lebo keby bol vlak bez prúdu takú dobu že by v nom až začalo byť zima, tak bez štavi by už dávno zastavil a je jedno ci je to vlak zssk alobo RJ .... takže toto mi príde ako výhovorka. Teda pokial do toho niekto vidí viac a vedel by objasniť čo je na tom s tými výpadkami pravda bol by som celkom rad lebo celkom ma to zaujíma ?
Ešte k tomu že u nás ma RJ dosť často take poruchy , tak podla mne je to hlavne spôsobene tým že pokial sa niečo podobne stane ZSSK tak nemajú problém zohnať inú mašinu alebo supravu lenže RJ na slovensku nič svoje volne nemá. Takže sa môže zdať že ma častejšie podobne problemy ako napríklad zssk .
Lenže ZSSK má staré 40 ročné lokomotívy ktoré nepotrebujú modernú infraštruktúru. Tie problémy na Vectronoch sú kvôli nutnému častnému stahovaniu pantografu pri zmenách napätia a toto tej mašine nesedí, preto bývajú také problémy aké bývajú. Keby sme tu mali normálnu infraštruktúru tak by sa toto nestávalo. Lokomotívy boli pred tým testované a nemali žiadne problémy takže to hovorí za všetko.
Hug0