Hmm ale oficiálne to má byť ako? Alebo žeby existoval interný predpis, že cestovné za úsek "Brodské - Kúty" sa nekontroluje? To mi pripomína našu linku 630: nástup cestujúcich všetkými dverami aj na mimobratislavskom úseku, žiadni revízori...
A ten lístok na MPS je cenovo ako z Kútov? Lebo ak je to z Brodského lacnejšie, tak tí čo majú nárok na bezplatnú prepravu na území SR a chcú ísť osobákom do Lanžhota alebo Břeclavi, tak hoci aj v Bratislave by si mali vedieť kúpiť lístok z Brodského a to sa, pokiaľ viem, nedá..
3; To akože ak chce niekto jednorázovo cestovať vlakom z obce Brodské do Kútov cez pracovný deň po 14:15 h alebo kedykoľvek počas víkendu keď je tam pokladnica zatvorená, tak môže legálne cestovať bez lístka zadarmo, lebo průvodčí ČD nemôže vydať lístok podľa PP ZSSK? A keďže nemôže ani udeliť pokutu, tak vlastne tú pokladnicu tam môžu rovno zrušiť...
Ďalej nechápem z webu ZSSK pri informácii o pokladnici v Brodskom: "stanica má oprávnenie vydávať vnútroštátne cestovné lístky, stanica ležiaca v pásme malého pohraničného styku ŽSR-ČD, z ktorej je cestujúci oprávnený cestovať so zľavneným lístkom MPS"
Takže do susednej stanice Lanžhot ani do Břeclavi tam nie je možné kúpiť lístok? Dokáže taký lístok z Brodského predať aspoň průvodčí ČD či on dokáže iba český vnútroštátny úsek "Lanžhot - Břeclav"?
A to pásmo by sa náhodou nemalo volať "ŽSR - SŽDC" keď už teda nedali "ZSSK - ČD"?
?
1. Vozne DB vezie napr. aj Jesenius, alebo Hungaria.
2. Realne su to samozrejme tie iste vlaky, ale tarifne podmeinky mozu byt ine pri vydaji na CD a DB - podobne ako su ine ceny pri niektorych listkoch ak su vydane na ZSSK vs. CD. Pre zaujimavost, CD potichu spustili predaj listkov medzi SR a CR cez internet.
3. Nie len oficialne zabezpecuje, ale je aj dopravcom. Ak cestujes v useku Kuty - Kuty Gr. akymkolvek vlakom, zmluvu mas so ZSSK, si ich zakaznikom, platis ich tarifu a v pripade akehokolvek problemu ho riesis s nimi. Posadky CD nie su vybavene na kontrolu cestovnych dokladov vydanych podla PP ZSSK a realne ich ani prilis nekontroluju. Podobne posadky ZSSK nekontroluju cestovne doklady v EC na useku Breclav - Kuty a spat, pretoze skratka nemaju ako.
Dovoľte mi prosím nejaké otázky a postrehy k železnici neďaleko Bratislavy:
1; Na EC Porta Bohemica ma prekvapil veľkopriestorový vozeň Deutsche Bahn [DB] s nadštandardným priestorom na nohy a bezbariérovým WC. Zvyšné vozne boli ČD s kupé - 1. triedu nerátam. Je ešte nejaký vlak prechádzajúci cez Bratislavu s vozňom / vozňami DB?
2; Všimol som si, že DB má web aj v češtine a propaguje nákup lístkov (aj cez internet) z Česka do Nemecka. Vyjde to lacnejšie ako u ČD? Ak tomu správne rozumiem, tak reálne sú to predsa tie isté vlaky...
3; Keďže v úseku "Kúty - Brodské" dopravu síce oficiálne zabezpečuje ZSSK, ale reálne tam jazdia staré motoráky ČD s ich průvodčím , tak vie niekto ako sa tam v prípade potreby vydávajú lístky vo vlaku či kontrolujú slovenské bezkontaktné čípové karty (BČK)? Čiže lístok "Brodské - Kúty" je v češtine na papier si označením ČD a ich čítačky dokážu slovenské BČK + QR kódy na slovenských lístkoch?
osobne mi socdemacky vozenie zadarmo nevadi, co mi vadi je ten rozsah. Dnes uz sa nechodi blicovat do kina ci nakupneho centra, ale ide sa ryhlikom na vylet do Ziliny.
Ked si vezmem trzby ZSSK a dotaciu, tak dnes vsetci jazdia takmer zadarmo.
Ci je dotacia na listok 70% a pre cast populacie 100% je vlastne uplne jedno.
Dokonca to moze byt v istom zmysle zmysluplne, kedze predpokladam ze subezne dialkove autobusove spoje do roka, max dvoch zkrachuju.
Nejde mi ani tak o podporu gemerských lokálok, ako o demonštráciu myšlienky pre hranolovoliča, že 13 mio € sa dá použiť inak ako vozbou socantrainu grátis pre vyvolených. Rozhodne sa nesnažím dávať do jedného vreca Gemer a Levoču, len mi príde prehajdákanie peňazí zmysluplnejšie na podporu lokálok, ako na "bezplatné" cestovanie istej cieľovej skupiny, ktoré v konečnom dôsledku bezplatným nie je a zaplatíme ho všetci tí, čo nemáme daňové priznanie nula. To už potom radšej skanzen na Gemeri, aspoň je v jeho okolí pekná príroda. "Frekvenciu" som tam nikdy neštudoval, ale asi zas silná nikdy nebola, keďže šukafóní kredenc čo tam jazdil, mal obsadenosť aj 35% v maxime pracovného dňa.
Ja som teda petíciu za gemerské lokálky nepodpísal a ani ju populisticky nepodpíšem, keďže je v takom rozshau, v akom je. Lokálky Plešivec - Slavošovce a Rožňava - Dobšiná majú absurdné trasovanie aj koncové body a NIE sú vhodné na prevádzkovanie osobnej dopravy. Preto nie je vohdné ich dávať do jedného vreca s Levočou, Vrbovým alebo Záhorskou Vsou.
Podpora železničnej dopravy NIE JE podpora vozby osobných vlakov na každom metri koľajníc.
Zdanlivo proti?
Nie, nie, je správne, za.
Že to znie nezmyselne? Neznie.
Ušetrené náklady za nezmyselné, populistické a diskriminačné zdarma vlaky, cca 13 miliónov € sa dá takých gemerských, záhorských, vrbovských, levočských a ešte neviem akých lokálok prevádzkovať ajajaj kua véééľa. Možno aj všetky.
Ak by to náhodou úžasná štátna národnodopravcovská ZSSK nevedela vyjazdiť, lebo malá dotácia, tak tu ešte jedna možnosť, súťažiť o najnižšiu možnú cenu za vlkm.
Heslo týždňa: súkromný dopravcovia v regióne. A spokojne aj viacerí na jednej trati / linke.
TomJ