Karosa je moja, nestoji, stoji vzdy iba na rovnakom mieste, takze posobi ze tam furt stoji. Znacky su nejak hybridne riesene cez PZ SR, kedze ich 30dnova lehota uz trva 40dni....uvidime v pondelok. Tiez uz nervujem so znackami kedy budu. V kazdom pripade, BUSE sa meni skor z dovodu cistenia, interier na 80% prekopany, oprava motora prebiehala posledne dva mesiace, a tak. Voz plne funkcny. Mmchdm, 14marca sa s nou ide do TMB. Listky este su
Dakujem za odpoved a potesujuce info. Tak bolo by to na osobne pouzitie, na sukromnom pozemku a nebola by trat pevne spojena.
Kolajnice by sa zohnat dali a nejake mam uz davnejsie aj doma ako som uz spominal. Elektricky som videl pohybovat v cene od 70000kc do nejakych 250000kc (tak max do 10000e) kolajnice tak do 1000e, trakcne vodice (aka hrubka sa pouziva? nejake by sa nasli aj vo firme) stoziare: asi to zavesim na stare betonove stoziare alebo drevene kmene, ludi co vykopu a polozia kolaje tiez by sa dalo zohnat. vyhybky a meniaren (tohto sa bojim ze za kolko a ako by sa dalo zohnat) Dakujem
Trakčné stožiare sa veľmi dávno robili aj z vyradených koľajníc a trať sa taktiež dá urobiť na "boso" t.j. odkope sa zem do hĺbky cca 30cm navozí sa šotolina ,uvalcuje, položia koľajnice aj s podvalmi a zaklinuje sa trať.? ? ?
Električka T3 sa dá celkom dobre rozbehnúť na obyčajný zvárací aparát s jednosmerným výstupom čo má 50V na výstupe.Nastaví sa max. prúd na zváračke a električka môže dosiahnuť až 10Km/h.Takto sa spojazdňujú vozy po vážnych elektroporuchách na trakčnom silovom obvode. ? ? ?
Bohužiaľ, potrebuješ projekt aj všelijaké možné povolenia, aby si si tú trať mohol postaviť, aj keď ide o tvoj súkromný pozemok ako tvrdíš. Je to presne to isté, ako keď si chceš povedzme postaviť dom, tiež bývaš v ňom iba ty a nikto iný, a napriek tomu potrebuješ súhlas, že si ho musíš na tom ktorom pozemku postaviť. K jazde o nízkom napätí sa vyjadriť neviem, lebo som len laik... Tvoj zámer sa mi pozdáva, len neviem či je na Slovensku tak ľahko realizovateľný, každopádne držím palce. Ak sa ti podarí, daj vedieť a prišiel by som si to pozrieť ?
Dakujem za odpoved, chcel by som to mat na cisto sukromne ucely na svojom vlastnom oplotenom pozemku, takze naozaj potrebujem povolenia? Ked sa v tom nikto okrem mna vozit nebude (bude to take ako ked mate neprihlasene auto na svojom oplotenom pozemku si mozem jezdit kolko len chcem,nie?)
Ceny meniarne sa bojim... tie pojazdne su zaujimave, dost ma potesili, ked by sa dali zohnat a bavime sa o kruhu ktory ma ovvod tak 200m + nejaku predbiehaciu kolajenicu +50m a nejake dve odstavne kolajnice max 50m.
kolaje nejake by som nasiel, podlozie to by sa dalo zariadit lacno, jedine vyhybky (mechanicke chcem) a trakcne stlpy tie by boli drahsie.
PS: Naozaj ste ma prekvapili, ze potrebujem projekt a povolenie na vlastnu sukromnu trat na mojom sukromnom pozemku, kde nikde nebudem nikoho vozit? hmm
PS2: ta jazda na nizke napätie ako funguje prosim Vas? Viem ze sa kedysi pouzivala na jazdu po umyvarke. Aka je max rychlost a nevidel som tam nikde troleje.
dakujem
Suma je tu na webe aj v zmluve, ktorá je k správe priložená. Koľko to nakoniec bolo v skutočnosti je jedno, aj tak sa bavíme o véééééľmi približnom odhade.
Radšej by som si zobral príklad z ceny opravy trate na Hlavnú stanicu, kde cca 500 metrov dvojkoľajne vyšlo na 1,355 mil. € a to tam nie je žiadna meniareň, dokonca ani trolej rekonštruovaný nebol.
Druhá vec je, že pre vybudovanie dráhy je potrebné splniť aj nejaké normy a predpisy. A tu si myslím, že za tých 40k € bude stáť len projekt a povolenia.
fanatikmhd