"Dodatkové tabuľky skupiny E spresňujú, dopĺňajú alebo obmedzujú význam
zvislej dopravnej značky, pod ktorou sú na jednom stĺpiku alebo na inej nosnej konštrukcii
umiestnené;"
Nie je tam písané, akým spôsobom to spresňujú, alebo podľa ešte akej inej legislatívy alebo definícií kde uvedencýh.
dodržiavanie ZÁKONa o cestnej premávke podľa mňa v prvom rade kontrolujú policajti. A tí uvidia mestský autobus na linke 37. Vodič mu tiež povie že je na linke 37, nie 104 401. A oni ho majú pokutovať za to, že MHD prestal byť v momente keď prešiel okolo zastávky Trstínska, aj keď sa odvtedy v tom autobuse nič nezmenilo?
Niečo iné je, keby si začal správne konanie voči DPB (viem že také máš Ty rád ? ) že trasa prímestskej linky 104 401 vedie cez zákaz. Ale podľa mňa bude ťažšie dokazovať z hľadiska pravidiel cestnej premávky (resp. vyhlášky 9/2009) že tie vozy DPB, ktoré tam jazdia (už je jedno ako tú linku nazveme) nie sú MHD, ako to, že sú.
Nehovorím, že DPB je MHD, lebo linky 801 ani 901 MHD nie sú. Linka č. 37 je podľa mňa linka MHD (s trasou Most SNP - Záhorská Bystrica a zachádzkami niektorých spojov do Mariánky, alebo na Strmé Vršky.) Keby Slovaklines jazdil na 37, tiež podľa mňa robí MHD, akurát že s nesprávnym typom vozidla (ak by tam dal C-čkovu karosu alebo crossway).
Linka 102 401 Bratislava - Marianka-Stupava-Borinka je podľa mňa linka prímestskej dopravy..
Keby sme išli do detialov ad absurdum, kto povedal že to "okrem MHD" znamená skratku mestská hromadná doprava? nemôžu to byť Malé Hladné Deti ?
Ak je to tam, tak potom by mal mať Slovaklines problém tam jazdiť. Asi tým chceli ošetriť iba zákaz vjazdu rôznych pútnických zájazdov...
Veď práve tam som mieril... že všetky tie skratky nie sú jednoznačné a teda si to môže vyložiť každý po svojom (i keď tie vozidlá lesov sú z toho dosť jednoznačné) a tým pádom sú viac menej zbytočné. Na rozdiel od takých rakušákov, kde majú všetko pekne vymenované.
ale ako som písal Valcovi nižšie, iba máloktorá dodatková tabuľka k zákazu je jednoznačná ...
Vykladať ju možno jednoducho. Policajti môžu zastaviť nejaký autobus, že tú značku porušuje (a teoreticky sa ten spor môže hnať k súdu)
Ale budú tvrdiť, že tedom na linke 37, ktorá ide po normálnej trase, podľa bežného CP, s pravidelnými klasickými cestujúcimi nie je MHD? Alebo nebodaj že po Trstínsku bol a zrazu, keď prešiel okolo označníka (alebo cez retardér, ktorý bol na Záhorskej) už nie je? Prešiel do inej dimenzie?
Potom môžu stopnúť nejakú plesnívú (žltú fialovú, whatever) C734 s pútnikmi, s ceduľou zájazd. To asi nie je MHD.
Spor by mohol byť, ak tade ide nejaký spoj slovaklines (ráno jeden školský z Mariánky do ZB tade ide..), alebo ak tade išiel ten nedeľný zvoz pútnikov, čo sa robí x nedieľ pred veľkou nocou s nejakým Petržalským kĺbakom.. tu si viem predstaviť argumentovanie, či to je alebo nie je MHD..
Ved prave to je problem Ak tabulka nie je jednoznacna tak ako ju vykladat.
Jedine co ma napada je platna norma, nic oficialne definujuce pojem MHD inak neexistuje. Ale absolutne netusim ci by bolo v takomto pripade mozne pouzit STN.
Však mohli. Vieme, že na tých dodatkových tabuľkách k zákazom - "okrem...." býva úplne hocičo. A teraz všetko ideme hľadať v akom zákone (alebo nižšej legislatíve) je definované? (Okrem SAD, okrem vozidiel lesov, okrem vozidiel PD, ...)
Doplním:
Ak takýto pojem definovaný nie je, tak napr. títo by tadiaľ mohli jazdiť jedna radosť (i keď v OR majú len dopravu vozidlami len do 3,5t) ? http://orsr.sk/vypis.asp?ID=171006&SID=4&P=0
Predpokladám, že licencia na linky sa vydáva podľa iného zákona ako sa určuje platnosť zvislého dopravného značenia a nemyslím si, že sú nutne prepojené.
Ak je licencia vydaná skutočne na linku "Mestskej hromadnej dopravy", tak to snáď len preto, že na príslušnom oddelení MAG BA si nevšimli zmenu zákona v roku 1996.
Petto
http://busportal.sk/modules.php?name=article&sid=9675&secid=7