to sa tu uz riesilo, snad si dakto presnu odpoved pamata...Hanulova urcite este dako v polke 90.rokov napojena bola, ja ked som chodil tam na ZS tak si pamatam ako tam stala pokazena suprava T3, po r. 2000 uz urcite nie...neboli vyhybky a kolaj triangla bola zaliata asfaltom, obluky este boli...pri tej reko krizovatky boli vybrate casti z cesty...a zvysky oblukov pri vyhybkach este dakedy medzitym? uz si to presne ani ja nepamatam ?
Dneska som si všimol na konečnej a zároveň nástupnej zastávke linky č. 78 oproti Eurovei asi na polovici dĺžky nástupišťa je kompletne prevalený obrubník do cesty, resp. tam nie vôbec, dlažba sa uvoĺňuje a padá tak na cestu.
A už som to tu písal ,že pracujúci z okresov hlavne PK nechávajú autá na "divokom"parkovisku P+R pri Račianskom cintoríne. Odtial prestup na električky zo zastávky Záhumenice.
Tak ,keď spomínaš Račiansku tam v prvom rade treba dobudovať roky plánované spojky.
-dokončenie spojky predĺžením Bojnickej ul až po Peknú cestu cez Žabí Majer
-predĺženie Tomášikovej ul. po Račiansku
-samozrejme malá priepustnosť na Rybničnej ul. až po napojenie na D1 tiež preplňuje tranzitom momentálne Račiansku ul.
Križovatka pri BEZke je roky nachystaná v štyroch pruhoch na prepojenie zo Seneckou cestou a D1. No realizovalo sa to iba v polovičnom profile s mini kruháčom na začiatku Vajnor.
Račiansku neupchávajú iba CP ,ale aj neustále sa rozširujúca výstavba na území bývalých vinohradov nad Krasňanmi až po Raču.
Je pravdou, že v kompetencii primátora by mala byť doprava v BA. Iste, veľké množstvo osobných automobilov stojacich a parkujúcich v meste patrí "hurá, rodinný dom v Rovinke" obyvateľom, kde osobný automobil pre každého dospelého člena je nevyhnutnosť. A toto primátor prehliadať nemôže. Tu by však mal nastúpiť na scénu kraj. Primátor BA by mal podniknúť kroky vedúce k eliminácii tejto nežiadanej dopravy a kraj by mal zabezpečiť alternatívne riešenie. Budovenie S-Bahn alebo HÉVu je fajn. viem si pod Filiálkou predstaviť podzemnú stanicu napojenú na pochod na Trnavskom mýte, ale tu by mal primátor BA len spolurozhodovať, resp. korigovať návrhy ostatných zainteresovaných strán (kraj, MDVaRR) s cieľom najlepšieho riešenia pre Bratislavčanov. Rozhodne by nemal byť iniciátor a stavať na tom svoj program.
Čo si od primátora predstavujem je nastavenie vedenia mestských podnikov tak, aby skutočne riešili situáciu v BA udržateľne (DPB a preferencia) a predovšetkým aby viac loboval za BA na vláde. Menovite spomeniem zákon o Bratislave a pokojne by mohol otvoriť aj otázku administratívneho členenia, ktoré v súčasnej podobe poškodzuje ako BA, tak aj mimo-Ba okresy v kraji
Ale kym sa zapchy nepresunu na uzemie BSK, tak dovtedy si bude BSK so Slovak lines budovat ten svoj tunel. A az vtedy pochopia Pezincania a ostatni na co vlastne maju zupana a co je jeho zodpovednost.
Petto: Na to samozrejme nie je nic zle. Ked vyriesi primarne problemy Bratislavcanov, nech riesi aj CPckarov. Mna fakt nezaujima, ze niekto podlahol osialu "rodinnnny dooooom" a teraz krici "postavte mi 10 pruhu dialnicu"
A prave preto aby nezapchavali Raciansku treba upravit semafory na Puchovskej tak, aby pustali len tolko aut, aby zapcha zacinala smerom na Pezinok od Krizovatky s Detvianskou. Ti ludia budu stat v rovnakej zapche ako doteraz, akurat sa ulavi Bratislavcanom z Krasnan.
To iste sa tyka zapch na Gagarinovej. S velkou pompou nam prezentovali rozsirenie vypadovky na Samorin. A jedine co sa stalo, je ze zapchy sa posunuli a su nehorazne aj na Gagarinke. A pritom by mali zacinat na krizovatke s Kazanskou.
Dalsou blbostou je, ze toto mesto, snad ako jedine hlavne mesto v EU, vytvorilo zelene vlny pri ceste do centra. Vsade sa to robi naopak. zelena vlna smer z centra, cervena vlna smer do centra aby sa centrum nepreplnovalo autami. Len tu dopravni inzinieri, a skoda dalsich reci.
Vybudovanie takejto trate nič nerieši. Ide totiž o to, že priepustnosť medzistaničného úseku Lamač - hl. šťanica je skoro plne využitá a na postavenie tretej koľaje fyzicky najmä v oblasti kramárskych tunelov nie je veľmi miesto.
Skôr mi príde rozumné uvažovať o vybudovaní rýchlodrážnej električkovej trate v osi Predstaničné nám. - Brnianska - Lamač - Záhorská Bystrica s prepojením na dúbravskú radiálu cez Harmincovu, resp. Alexyho. Vybudovanie trate by však nebolo lacné a bez zníženia jazdných pruhov na Brnianskej a Lamačskej ani technicky ľahko realizovateľné (vzhľadom na zastavanosť by bolo treba uvažovať minimálne v niektorých úsekoch aspoň o hĺbení trate z povrchu).
Sám si to napísal: "Keď môžete ísť vlakom."
A keď nemôžeš? Tvoje riešenie, nie je riešenie, je to len stavanie barikád. Tým, že obmedzíš vstupy do mesta, to rovno ako by si povedal: "Sem mi nelez, toto je moje mesto!" A takto sa nikam nedostaneme...
Neviem co je zle, ked chce primator riesit dennych dochadzacov do prace do BA. Ved ti tu vyuzivaju cesty a platia dane inde a zahlcuju mesto autami. Ani mna netrapi ze stoja auta mimo uzemia BA, ale aby zapchavali rano Raciansku ? . Primarne treba BAckarov, no ti cezpolnich tiez netreba davat na "poslednu" kolaj.
prekecol sa a povedal pravdu: "Poznám to dobre z Nemecka, tam si rozmyslíte, či ísť autom do centra a stáť v nekonečných zápchach, platiť parkovné a strácať čas, keď môžete ísť vlakom."
To znamena, ze ziaden mestsky vlak problem zapch v meste nevyriesil, akurat zmiernuje obrovitanske zapchy na obrovske.
Co vyriesi zapchy v meste je ich presun za hranice mesta. Mna ako Bratislavcana skutocne netrapi a nezaujima, ze Pezincan, Samorincan ci Malccan stoji 30-60 minut v zapche na hranici mesta. Na hraniciach tak treba urobit lieviky a prostrednictvom nich treba regulovat intenzitu dopravy v meste.
Zaroven treba tie desiatky milionov € zainvestovat do komplexnej a kompletnej siete cyklistickych tras. To znizi dopravne napatie v meste.
Kedy konecne pride primator, ktory bude riesit veci pre obyvatelov Bratislavy a nie pre turistov ci CPckarov.
Tých potenciálnych tratí by tu bolo viacero. Ale je to prakticky nepriechodné v dvoch rovinách:
1) nie je to diaľnica a teda je to zbytočné
2) Bratislava
nehovorím o tom, že toto je už nad rámec kompetencií primátora BA. Myslím, že má k tomu čo povedať nie len predseda BA kraja ale aj MDVaRR.
Nemyslel som obnoviť tú starú trať, ale vybudovať novú, priamu: Lamač-Záhorská-Stupava.
Nič jednoduché a určite nie lacné. Ale možno by bolo fajn na niečo takéto myslieť v horizonte 10-15 rokov, už teraz to zakomponovať do ÚP a postupne na to pripravovať územie/pozemky.
Ak to Ivo myslí vážne, tak musí vidieť potenciál v tejto, zatiaľ nejestvujúcej, trati. A si myslím, že je hore-dole jedno, či sa stavia električková trať alebo trať pre "ľahký vlak".
Ešte dodám, že prímestská doprava by predsa mala byť v kompetencii aj kraja. Predseda nejako mlčí. Či nemá čas pri budovaní tridsiatej ôsmej koalície proti Ficovi?
Podľa mňa by stálo za to pouvažovať nad ozajstnou pravidelnou linkou BA-PK. Tak, aby to jazdilo napr. každých 15-20 minút. Keby to nebodaj prišlo na novozriadenú Filiálku, isto by to malo veľký prínos. Byť za 20 minút z PK v centre BA, tam by už neobstál argument, že autom to je rýchlejšie a pohodlnejšie.
A aj keby nebola Filiálka, aj na Hlavnú to má zmysel. Nevyrieši to všetky problémy, ale asi sa zhodneme, že ak sa ľuďom ponúkne ozajstná alternatíva (nie jeden vlak za hodinu), tak aj to "málo" pomôže.
Samozrejme, veľké sny o zokruhovaní, či spojení všetkých existujúcich staníc sú síce pekné, ale načo? Aby tade šiel jeden vlak za hodinu, ktorý aj tak nikomu nepomôže? Treba ísť na to postupne. Ujo Ivo má pravdu. V koľajovej (vlakovej) doprave je potenciál, ale nie všade. Napr. by som dal do nejakého ďalekého výhľadu priamu trať do Stupavy. Tretiu rúru na Záhorie, zvýšenie kapacity tejto trate a nie tu tlačiť ľudí do vlaku v Petržalke a ísť okružnou cestou cez pol Galaxie do Filiálky...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
david1