Ten posledny odstavec je najdolezitejsi. Lebo je pekne ze Belfi mal dobre hospodarske vysledky, ale co z toho, ak ich dosiahol vdaka tomu ze ciastocne nerealizoval cinnost na ktoru je ta firma vlastne zriadena (a aj tak si ju fakturoval)?
..no,ale pokial som čítal tak právomoci hoci si len zostavovať sami grafikon a všetky os.vlaky,tak právomoci pre VUCky budú mať až v roku 2016! všetko je zatial v rukách ŽSR,želez.spol.SK a ministerstva dopravy .....
Za Záhradníka sa od 90tych rokov najviac navýšil objem vozokm, teda výkony MHD. Áno, on to všetko navýšenie orientoval na Dlhé diely a Karlovku všeobecne. Ale potom sa z toho objemu už moc nešlo dolu a skôr sa spravila efektivizácia že Dlhodielske VIP linky sa zrušili a tie km sa presunuli inde, kde boli potrebné.
A na rozdiel od týchto dosahovateľov kladných hospodráskych výsledkov za Záhradníka aj mal tie vozokm kto reálne odjazdiť lebo v porovnaní s obdobím predtým a potom stabilizoval stavy vodičov...
Zasa nie tak úplne celkom ako sliepka k zrnu. Áno, bol tam veľký lobbing mesta aby mohlo ísť taký veľký objem € fondov na spotrebný tovar (vozy), ktorý vydrží možno 30 rokov a tbusy možno posledný kus tých delfínových 25. A samozrejme jaspers to musel odobriť. Ale chodil aj sám delfín za Počiatkom osobne lobbovať aby sa to dalo a aby to mohol obstarávať priamo DPB.
A tiež teda že tam bol predtým J&T politicko - finančný tlak aby sa tie € fondy odobrali z filiálky a tunelu (SDKÚ projekty) a dali sa na vozidlá - teda konkrétne na sory (JaT firma si zarobí 30 a 31 Trkami, prepojenie na smer a škodovka bol tiež zjavne záujem nejakej skupiny...).
Takže možno je to iba konšpiračná teória a možno sčasti pravda že kto v skutočnosti ťahá nitky všade...
špeciálne na toto som sa pýtal Nesrovnala vrámci jednej s predvolebných online diskusií a povedal že električka do Petržalky je dobrý projekt a určite v ňom treba pokračovať 2. etapou (ale samozrejme potom nezabudol dopísať litánie na 5 riadkov ako všetky problémy vyrieši mestský vlak..)
-akurát jeho predstava vlaku je na Petržalskej strane krížom cez býv. Artmediua podjazd alebo nadjazd ponad Einsteinovu a napojiť na súčasnú žel. trať smer ŽST Petržalka.
Problém asi bude ten, že sa toho chytí ZMRD a rôzni slávici na ulici a začnú si presadzovať nadvlak pri chorvátskom ramene v plytkom tunely...
Vsak to, zopar liniek v BA jazdi bez problemov ale na ostatnych sa vyskytuje nejaky problem takmer kazdy den. A ked sa nieco pokazi, musi sa cakat nejaku dobu na nahradne diely, lebo mat nasklade niektore suciastky je nonsens.
Nemam pocit, zeby Belfi bol lepsi ako Zahradnik ? Ak odmyslime trofle a elektricky, ku ktorym sa dostal ako sliepka k zrnu cez TenT, tak nakupil +- rovnako vozidiel ako Zahradnik, a kauze Recar hojne konkuruje AZ Lokomat a vyhodenie nahradnych dielov
810zssk