Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #203190:
To ake moznosti otvaraju prudko zavisi od ich poctu, ak ledva pokryju vypravu do Petrzalky tak zabudni na ich pouzivanie pri vylukach.
Reply on: S499.1023 #203184:
Napísal som ja azda, že som všetkými 10timi za toto riešenie? Iba som skonštatoval, že mesto nevidí ďalej ako za jedno volebné obdobie. bodka. Obojsmerné električky otvárajú celý nový svet najmä v oblasti výluk v kontexte uzatvárania radiál (pri vhodnej úprave a prevádzke obojsmerných električiek mohli pokojne teraz premávať električky po Damborského).
Reply on: Jezo #203183:
Jezo, moj predpoklad bol, ze vsetky supravy na tej linke by samozrejme taku vlastnost mali, ak nebudu potom je to bezpredmetne riesenie do buducna.
jo, uz vidim 8rocne deti, jak sa zabavaju, kto este stihne prebehnut cez vozidlo na druhe nastupiste, ked sa uz budu zatvarat dvere ?
Reply on: Jezo #203183:
V dlhodobom horizonte budú mať, dúfam, aspoň 3/4 súprav dvere len na jednej strane.
Reply on: MatejBA #203180:
No ešteže tak. Som si oddýchol, že tu ešte nehrablo úplne všetkým.
Reply on: diwi #203182:
To, že ty to nevidíš ako komplikáciu a ako správny ultrašotouš požaduješ, aby sa hlavne zase niečo zmenilo, bez ohľadu na užitočnosť, ešte neznamená, že to komplikácia nie je.
Reply on: Ike #203181:
Nenapísal som v niekoľkých príspevkoch za sebou dosť argumentov? Nutnosť používania LEN obojsmerných vozidiel, chaos v pohybe cestujúcich, nutnosť pre vodiča sledovať dvere na oboch stranách vozidla = PREDĹŽENIE pobytov na zastávkach. Treba ešte niečo?
Reply on: diwi #203182:
Skusme si spravit myslienkovy experiment:
V blizkej dobe bude mat dvere na oboch stranach len cca 1/4 suprav. V dlhodobom horizonte bude cca 1/4 suprav (mozno viac) mat len dvere na jednej strane. Ake asi bude spravanie ludi, ked budu cakat na elektricku? Na ktorej strane budu cakat? Ako tento fakt ovplyvni rychlost nastupovania?
Reply on: 810zssk #203179:
u nizkopdlaznych elektrickach to nevidim ako komplikaciu, presne ako pise Ike, ked dojdu argumenty nastupi osobny PRIMITIVNY utok , vid prispevky S499.1023, pripomina mi to obdobie kedy ludia si nevedeli predstavit, ze koc uz neni tahany konskym zaprahom, ale aj tak sa to GLOBALNE zmenilo pomerne velmi rychlo
Reply on: S499.1023 #203176:
Budem citovať klasika #203150
"Ááá, nemáme argument, nastúpi osobný útok"
Reply on: S499.1023 #203177:
Neboj sa, zopar mozgovych buniek mi ostalo, bolo to myslene ako zart 🙂
Reply on: diwi #203169:
Elektricky s dverami na oboch stranach sa nakupuju kadekde, ale taketo riesenie sa nepouziva snad nikde. Aj ked su nastupista na oboch stranach, sucasne sa pouziva len jedno (napr. na konecnej jedno sluzi na nastup, druhe na vystup a podobne).
Reply on: S499.1023 #203174:
z mojho laickeho pohladu nevidim technicky ani bezpecnostny problem pouzitia takych ostrovnych nastupist, zvysi sa rychlost vystupu/nastupu ked ta 30T ma taku vlastnost preco ju nevyuzit, a ako side efekt by bolo rychlejsie vyvetranie interieru

http://www.fastimages.eu/images/2nastupist.jpg
?
Reply on: MatejBA #203168:
Takže by do Ružinova mohli taktiež jazdiť len obojsmerné vozidlá, aby mohli na Trnavskom Mýte otvoriť dvere na obidvoch stranách? Môjtybože...
Reply on: Ike #203170:
Tiež si vypol mozog?
Reply on: diwi #203169:
Ježišikriste, nerozmýšľať, len bez rozmyslu niečo tresnúť...
Aj vlaky majú nástupištia po oboch stranách súčasne?
To som akurát tak v ex-ZSSR zažil, staničné hlásenie: "Žiadame sprievodcov ubytovacieho vlaku, stojaceho na prvej koľaji, aby otvorili dvere na oboch stranách súpravy, na druhej koľaji zastaví vlak!".
Reply on: MatejBA #203168:
Preborníkom v ostrovných nástupištiach je Budapešť. Ale ani tam nemajú u električiek obojstranné nástupištia. Asi si ešte zachovali zvyšky zdravého rozumu.
Reply on: diwi #203166:
Ty by si chcel nástupištia na obidvoch stranách vozidla???
Reply on: BigMac #203160:
K tomu si dovolím podotknúť, že v Mníchove bol na NORMÁLNOM rozchode (ktorý je aj na polomery oblúkov náročnejší) donedávna najmenší polomer oblúka na miniatúrnom obratisku Pasing Marienplatz (cca. pred rokom nahradené blokovou slučkou okolo Pasing Bf.) a podľa toho sa aj dávali technické zadania. Dal to aj pevnopodvozkový Stadler Variobahn s neodpruženými motormi ale za akú cenu, to by mohla porozprávať mníchovská traťovka.

Ad mazací bod: Buďme radi, že dnes namontujú aspoň ten, že už neplatí legendárny výrok ing. Vetvičku: "Žiadne mazacie body nebudú, moje koľajnice nepískajú, moje koľajnice tam tíško ležia, kým tam nepríde električka, pískajú tvoje električky, namontuj si mazanie okolesníkov na električky!".

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.