V Plzni si dobre uvedomili najmä toto:
DPB požadoval v technickom zadaní ASPOŇ krajné podvozky otočné. Tak dali krajné podvozky otočné, načo by dávali viac?
DPB požadoval v technickom zadaní ASPOŇ (cca., nepamätám si to presne) 75% adhéziu, tak dali 75% adhéziu, načo by dávali viac?
DPB požadoval priebežné nápravy, tak dali priebežné nápravy - to je v priamom rozpore s koncepciou 15T.
Žiadne základné premisy o vhodnosti pevných podvozkoV na rovinatých tratiach neexistujú - alebo má snáď TGV či ICE pevné podvozky?
Prečo by 15T viac vlnkovali 15T keď vlnkvanie výrazne vzrástlo práve po nasadení 14T?
A vozidlo koncepcie 29T/30T existuje už dávno, už som to tu niekoľkokrát písal - sú to düsseldorfské "Combiná naopak" NF8, NF10 a NF8U. Ich výsledky sú, mierne povedané, rozpačité a ľudia, ktorí s nimi pracujú a jazdia, priam nekriticky obdivovali jazdné vlastnosti 15T (keď bola 15T na skúškach v Chemnitz, boli si ju z Düsseldorfu dôkladne vyskúšať).
Čo sa jazdných vlastností aj opotrebovania koľajníc ako v priamej, tak v oblúkoch týka, tak absolútne bezkonkurenčnou koncepciou je zatiaľ "Kurzgelenkwagen" aktuálne reprezentovaný Siemensom Avenio. Bohužiaľ jeho nasadeniu v Bratislave bránilo hneď niekoľko vecí:
1) Dogmatici v DPB nepripúšťajúci čiastočne otočné podvozky.
2) Dogmatici v DPB nepripúšťajúci samostatné kolesá.
3) Priame politické zadanie, že sa má zákazka napísať na mieru tomu, čo Schadefabrika dokáže.
4) Výrazne vyššia cena.
5) Schopnosť Siemensu dodržiavať prisľúbené termíny a akceptovať zmluvné sankcie za ich nedodržanie. Pred pár dňami sa konečne dostali do premávky s cestujúcimi Aveniá v Mníchove, ktoré mali byť nasadené od minuloročnej zmeny grafikonu (ani nie rok meškanie). Siemens sa riadi pravidlom "sľubom nezarmútiš ale nič nedaj na papier pod sankciou".
6) Výrazne protikorupčné prostredie u veľkých svetových dodávateľov.
Tak urcite by sa na niektorych zastavkach, ak by 30T jazdili na roznych linkach, tento system hodil. Uz len pre bezpecnejsi prestup medzi 2 linkami. A na Trnavskom myte v smere z mesta by to bolo super pre elektricky do Ruzinova ?
Ale zas zbytocne kvoli tomu upravovat existujuce zastavky by bola blbost a zbytocne naklady navyse.
Ad oblúky:
Celé to začína a končí nesystémovosťou. Tu nik nerozlišuje hodnoty jednotlivých polomerov.
Ono nie je oblúk, ako oblúk. r = 25 m (Šafko) sa určite z hľadiska mechaniky správa inak ako r = 750 m v nejakej dlhej, jemne tiahlej zákrute (Tesco Zl.p.).
Tu chýbajú prechodnice, prevýšenie buď nie je alebo je nedostatočné (lepší prípad) alebo je záporné, teda vnútorná koľajnica je vyššie ako vonkajšia (stará trať na Krčacoch ich mala niekoľko, určite je medzi STU a Hl.st., esíčko pod "Experimentálkou" v Rači, atď, atď... čo je ten veľmi zlý prípad), zvarovaná koľaj v oblúku bez patričných dilatácií, nerozšírenie rozchodu do oblúka (naopak Mostová x Jesenského je v tej pseudo pevnej jazdnej dráhe ZÚŽENÁ!!! asi o 4 mm), chyba na chybu!
Pochopím, že sa to tak prevzalo z minulosti, nepochopím však, prečo sa to pri kolaudácií rekonštrukcie alebo novostavby prevezme! A čo, nainštalujeme mazací bod, veď to predáva spriatelená firma...
Vhodné riešenie: všetky podvozky otočné. A je úplne jedno, ako sa to bude volať.
Očakávaš, že 29/30T vlnkovitosť spôsobovať nebude? Ver, že bude.
Tých oblúkov nie je pár, je to cez 18% siete, presné údaje sa dajú zistiť.
A rýchlejšie sa vieš v ostrej prevádzke zbaviť vlkovitosti (fréza môže ísť aj medzi dvoma spojmi, najlepšie medzi posledným večerným a prvým ranným), ako pracne navarovať ohlodky na oblúkoch (čo sa ešte dajme tomu dá aj bez výluky) alebo meniť ojazdené koľajnice, čo sa už bez výluky moc dobre nedá, v našich podmienkach nedá (nikdy sa to tak nerobilo) a hlavne to stojí trošku viac peňazí. O výmene koľajového oblúka v pevnej jazdnej dráhe ani nehovoriac (Dúbravka). To tiež projektoval inžinier, ktorý tomu prd rozumie.
Ako to je s petržalským obratiskom - sľučka alebo definitívne kaliforňan v nádeji že sa tam potom pripojí 1435 z akéhosi tunela ?
Mimochodom po uznesení o začatí obstarávania územnoplánovacej dokumentácie Územný plán z 2011 vie niekto viac ako toto ? http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700000&id=11028915&p1=11049956 Znamená to nová dokumentácia, šanca na vymazanie metra ?
& #203130 S499.1023 Vychádzajúc zo základných premís o vhodnosti a nevhodnosti pevných/otočných podvozkoch na rovinatých/kľukatých tratiach. Preto sa mi to riešenie potenciálne pozdáva - čo sa ako tratí (aj pri ich neúdržbe. dúfajúc, že tie časy po modernizáciách budú už za nami), tak aj komfortu týka. A taktiež sa mi chce veriť, že si v Plzni dobre uvedomili (aj v rámci spomínaných veličín), čo by mohlo byť vhodným riešením. Ak by to tak nemalo byť, tak by ma zaujímali dôvody, ktoré by hovorili proti 29/30T resp. za už len viac rovné úseky vlnkujúce metrové 15T, aj keď by pošetrili tých pár oblúkov a obratísk.
Odpoved bude asi v tom, ze "JandTak" nieje len tak "nejaký špekulant". Byt to jedno a to iste, urcite by sa v zastupitelstve nasla dostatoctna zhoda ruk, ktora by odlasovala tu prepotrebnu investiciu, hoci aj za hadlovania nejakych bezvyznamnych a nepotrebnych pozemkov.
Nie, oni sú mimo toho. Pokiaľ viem všetky sporné pozemky kúpil ešte viac rokov doazdu nejaký špekulant, ktorý ich chce predať pre mesto vraj veľmi draho (ale to je info spred vyše 6 rokov..).
Inak vzhľadom na tie rozostavané vily JandTaka a ešte jedného zbohatlíka na Bárdošovej skoro pri obratisku t-busov na Kolibe asi môžeme na to sľubované prepojenie Kramárov a Koliby normálnou cestou s t-busmi zabudnúť, či?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023
DPB požadoval v technickom zadaní ASPOŇ krajné podvozky otočné. Tak dali krajné podvozky otočné, načo by dávali viac?
DPB požadoval v technickom zadaní ASPOŇ (cca., nepamätám si to presne) 75% adhéziu, tak dali 75% adhéziu, načo by dávali viac?
DPB požadoval priebežné nápravy, tak dali priebežné nápravy - to je v priamom rozpore s koncepciou 15T.
Žiadne základné premisy o vhodnosti pevných podvozkoV na rovinatých tratiach neexistujú - alebo má snáď TGV či ICE pevné podvozky?
Prečo by 15T viac vlnkovali 15T keď vlnkvanie výrazne vzrástlo práve po nasadení 14T?
A vozidlo koncepcie 29T/30T existuje už dávno, už som to tu niekoľkokrát písal - sú to düsseldorfské "Combiná naopak" NF8, NF10 a NF8U. Ich výsledky sú, mierne povedané, rozpačité a ľudia, ktorí s nimi pracujú a jazdia, priam nekriticky obdivovali jazdné vlastnosti 15T (keď bola 15T na skúškach v Chemnitz, boli si ju z Düsseldorfu dôkladne vyskúšať).
Čo sa jazdných vlastností aj opotrebovania koľajníc ako v priamej, tak v oblúkoch týka, tak absolútne bezkonkurenčnou koncepciou je zatiaľ "Kurzgelenkwagen" aktuálne reprezentovaný Siemensom Avenio. Bohužiaľ jeho nasadeniu v Bratislave bránilo hneď niekoľko vecí:
1) Dogmatici v DPB nepripúšťajúci čiastočne otočné podvozky.
2) Dogmatici v DPB nepripúšťajúci samostatné kolesá.
3) Priame politické zadanie, že sa má zákazka napísať na mieru tomu, čo Schadefabrika dokáže.
4) Výrazne vyššia cena.
5) Schopnosť Siemensu dodržiavať prisľúbené termíny a akceptovať zmluvné sankcie za ich nedodržanie. Pred pár dňami sa konečne dostali do premávky s cestujúcimi Aveniá v Mníchove, ktoré mali byť nasadené od minuloročnej zmeny grafikonu (ani nie rok meškanie). Siemens sa riadi pravidlom "sľubom nezarmútiš ale nič nedaj na papier pod sankciou".
6) Výrazne protikorupčné prostredie u veľkých svetových dodávateľov.