Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #202630:
Ja sa priznám, že toto robím na SAVke smer Šancová. Skúšal som ísť v priebežnom, no keď sa do BUS pruhu postavili 2 kĺbaky a trolej a ja som nebol prvý v priebežnom, tak som pri preraďovaní spôsobil za kriźovatkou dosť chaos. Jednak ma vodiči MHD nechceli pustiť, jednak na mňa trúbili vodiči v priebežnom pruhu. Na druhej strane tam ráno bývam svedkom, že 9/10 vodičov IAD pokračuje rovno po Šancovej.

Myslím, že náhodná kontrola príslušníkmi PZ SR by nezaškodila. Ono dosť nemá zmysel budovať BUS pruhy ak tolerujeme priebežnú jazdu v nich
Reply on: S499.1023 #202629:
Pravda. No na konkrétnej Pražskej sa stretávam s javom, že tí vodiči, ktorí sa hneď na výjazde z podjazdu z Kramárov radia do koĺóny, blokujú MHD oveľa viac ako tí, čo pokračujú rovno a dole sa striedavo radia (podotýkam, nemám na mysli BUS-pruh-predbiehačov až od Brnianskej). Ja osobne tu jazdím v priebežnom pruhu a viem, že aj vodiči MHD niekedy používajú v tomto prípade podtlakovku (prakticky je tam voľný jazdný pruh a oni musia stáť). To ma aj primälo napísať túto otázku.
Reply on: tr3mp #202627:
Podľa mňa jazdný pruh ako jazdný pruh. Prednosť je navyše vždy a vo všetkom nadradená. To znamená, že mám v BUS pruhu prednosť, lebo nemením jazdný pruh. O tomto som sa bavil aj s policajtmi, že ak ti vybehne auto v protismere z jednosmerky a tá je sprava, tak máš spoluvinu.

Na druhej strane neviem či by som hovoril o nelegálnosti. BUS pruh môžeš podľa potreby využiť na odbočenie, alebo zaradanie do premávky (je to myslím v 8/2009 alebo 9/2009 nechce sa mi to hľadať). Samozrejme neuznávam znaužívanie 🙂
Reply on: Ike #202619:
Tak myslím, že ani za jeden z tých troch činov by si nikdy nedostal pokutu, takže by som sa osobne riadil rozumom a slušnosťou. Ak sa zvýši plynulosť dopravy a nijak neobmedzím MHD, tak prejdem BUS pruhom pred križovatkou aj 200 metrov, pravidelne to robím napríklad na Prievozskej pred pravým odbočením na Bajkalskú, že sa zaradím do BUS pruhu už pred ulicou Pažitková, pokiaľ teda nejde žiaden trolejbus a nehrozí že by som v tom pruhu zostal stáť. Nie je nič horšie ako blbci, ktorí síce BUS pruh zo strachu nevyužijú ani na dva metre jazdy, ale potom kľudne urobia myšičku popred trolejbus ?
Reply on: 810zssk #202625:
Zle som pochopil Ikeovu otázku - ja som ju pochopil tak, že kde sa majú radiť vozidlá MHD, ktoré nebudú buspruhom pokračovať. Odpoveď na jeho otázku znie samozrejme správne tak, ako si napísal Ty - okamžite do priebežného.
Reply on: Jaakub #202626:
Ale sú tam prerušované čiary.
Reply on: Ike #202622:
Pri jednej možnosti môžeš spôsobiť obmedzenie. Vychádzaš s Einsteinovej a súčasne s tebou ide vozidlo po Panónskej. Ak by si nepoužil bus pruh, tak by si musel spomaliť a dať prednosť vozidlu, ktoré ide v priebežnom pruhu a až potom sa zaradiť. Potiaľto ok.
Ak však vozidlo z Panónskej ide odbočiť doprava dole (smerom k Auparku), tak kto má prednosť? Ak by v bus pruhu nešlo nelegálne osobné auto, tak by sa zaradil plynule bez zdržania. Má odbočujúci vodič auto idúce v bus pruhu pustiť alebo nie? ?
Reply on: Ike #202619:
Som rovnakého názoru ako 810zssk v otázke trojky.

Podľa mňa nemôže, pretože VDZ (http://bit.ly/1rEy6bS) tam značí koniec zaraďovacieho a následne začiatok odbočovacieho pruhu.

To, že je to nelogické a proti plynulosti premávky, to je vec druhá.
Reply on: Ike #202619:
1. Okamzite, hned ako je to mozne. Znacka ktora vyhradzuje pruh pre autobusy hned po pripojeni.

2. V ziadnom pripade nie, dopravne znacenie to neumoznuje.

3. Priklanal by som sa k nazoru ze nemoze, hoci logicke je vyuzit ho.
Reply on: Valec #202618:
Iba ten "plot" je vysoký a murovaný... ? Ešte by sa dalo pri vchode do fabriky (http://imhd.sk/transport/galeria-media/2171/skoda-transportation.html?#119834-Elektricka-Skoda-15T-ForCity-Alfa-buduceho-ev-c-9302-pre-Prahu), ale tam je to asi už fakt o šťastí...

Ale teraz to bude ešte zbytočné, tipujem že akurát postavili všetky články a idú ich spájať...
Reply on: Ike #202619:
ku 3) podĺa mňa áno, nakoľko vlastne okamžite popripojení sa využívaš buspruh na zaradenie sa pri odbočení "dolu"
Reply on: S499.1023 #202621:
K prvému bodu som zabudol doplniť v čase dopravnej špičky, keď sú oba priebežné jazdné pruhy plné.

Ono, mám taký pocit, že tie vnorené zaraďovacie a odbočovacie pruhy vo štvorlístkoch nemajú žiadnu podporu v 9/2009. Inak samozrejme sedliacka logika hovorí ísť rovno, pretože tým, že tým BUS pruhom plynule prejdem, neobmedzím nikoho (ani autobus, pre ktorý je určený), zatiaľ čo zmenou jazdného pruhu jedným smerom, aby som sa potom o 1s vrátil môžem spôsobiť nielen obmedzenie ale aj kolíznu situáciu.

Reply on: Ike #202619:
Skúsme to bez právneho výkladu, logicky:
1) Ak je priebežný pruh, do ktorého sa zaraďuje, prázdny, môže sa zaradiť kedy chce ("hneď, ako je to možné"). Ak je v ňom súvislý prúd vozidiel, mal by sa zaraďovať na konci. Neviem, aké je tam VDZ, kde začína prerušovaná čiara medzi výjazdom z podjazdu a priebežným pruhom a aká je dlhá?
2) Myslíš ešte pred križovatkou SAV? Podľa môjho názoru rozhodne nie.
3) Už si to VDZ tam nepamätám ale logika by hovorila "áno". Celé to riešenie tam na nadjazde s prerušovaným buspruhom je veľmi nešťastné, ktovie, aký výklad by dal dopravný analytik Drahovský. Vo všeobecnosti tieto štvorlístkové MÚK majú problém, ak sú preplety príliš krátke.
Reply on: Error 0x007 #202613:
Pani Korad nemá bohužiaľ žiadne reálne kompetencie, je to len funkcia na oklamanie verejnosti. Schlosser sa jej vyslovene vysmieva, že si vymýšľa.
Chcem sa Vás spýtať ohľadne BUS pruhov. Právny výklad je dosť voľný, tak ma zaujíma váš názor.

1) Bus pruh Pražská, pripojenie z Kramárov. Myslíte si, že vodiči IAD by sa mali radiť do priebežného pruhu hneď ako je to možné, alebo by mali ísť až na jeho koniec a tam sa radiť?

2) Bus pruh Pražská - Šancová - môžu ho využívať vodiči odbočujúci na Štefanovičovu ulicu ešte pred križovatkou?

3) Bus pruh na Panónskej ceste na nadjazde ponad D1 a Einsteinovu. V prípade ak sa vodič vo štvorlístku otáča do Auparku, môže využiť celý BUS pruh?
Reply on: Dispecer #202616:
A tá testovacia koľaj v Škode je ďaleko od plota? ?
Aktualne odvazaju z voz. Krasnany poslednu 15Tr 6641 do Plzne
Reply on: Ámos #202614:
Nemáme špióna v Škoda Transportation... Čiže musíme počkať, až to vyjde cez brány ŠT a potom...

(Trolejbusy sa "špehovať" dajú, lebo sú testované v meste, električky sa testujú výhradne iba vrámci podniku...)
Reply on: Michal111 #202599:
Treba sa spýtať oficiálne priamo mesta.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.