Reply on: S499.1023 #202629:
Pravda. No na konkrétnej Pražskej sa stretávam s javom, že tí vodiči, ktorí sa hneď na výjazde z podjazdu z Kramárov radia do koĺóny, blokujú MHD oveľa viac ako tí, čo pokračujú rovno a dole sa striedavo radia (podotýkam, nemám na mysli BUS-pruh-predbiehačov až od Brnianskej). Ja osobne tu jazdím v priebežnom pruhu a viem, že aj vodiči MHD niekedy používajú v tomto prípade podtlakovku (prakticky je tam voľný jazdný pruh a oni musia stáť). To ma aj primälo napísať túto otázku.
S499.1023
1) Ak je priebežný pruh, do ktorého sa zaraďuje, prázdny, môže sa zaradiť kedy chce ("hneď, ako je to možné"). Ak je v ňom súvislý prúd vozidiel, mal by sa zaraďovať na konci. Neviem, aké je tam VDZ, kde začína prerušovaná čiara medzi výjazdom z podjazdu a priebežným pruhom a aká je dlhá?
2) Myslíš ešte pred križovatkou SAV? Podľa môjho názoru rozhodne nie.
3) Už si to VDZ tam nepamätám ale logika by hovorila "áno". Celé to riešenie tam na nadjazde s prerušovaným buspruhom je veľmi nešťastné, ktovie, aký výklad by dal dopravný analytik Drahovský. Vo všeobecnosti tieto štvorlístkové MÚK majú problém, ak sú preplety príliš krátke.