Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #20196:

Len aby z K3N nevznikol typ K.O. 🙂.

Ale aj tak si nedovolím nepodpichnúť, kým v Bratislave pracujete zatiaľ len na nejakej požiadavke a samotná rekonštrukcia je ešte pekne ďaleko, Košice najneskôr od Nového roka s KT8RN už reálne jazdia!
Reply on: Vladimír #20157:

Vrátim sa ešte, ako si to nazval, k Tvojej naivnej predstave odcúvania električky dispečerom 🙂.

Ako som si dodatočne overil, dispečer nesmie za žiadnych okolností riadiť vozidlo MHD alebo akokoľvek suplovať vodiča električky. Ak by k niečomu takému aj došlo, v prípade akéhokoľvek problému si za to zodpovedá sám vodič. Dispečeri poväčšinou ani nemajú vodičské oprávnenia. Napr. v KE ich z celkového počtu majú len dvaja.

Preto je teoreticky len jedna možnosť, vodič bude cúvať sám a dispečer sa bude z bezpečnostných dôvodov nachádzať na stanovišti vodiča.
Igorko:
Ešte sa vrátim k Brnu ohľadne tej šírky kolies. Získal som neoficiálne vyjadrenie z Drážneho úradu ČR, ktoré je nasledovné:
"DPMB používá šířku kola (nikoliv dotykové kružnice!) 100 mm. Je to hlavně z důvodu možnosti nenavařeného křížení pri ostřejších uhlech. Mělo to korespondovat i s používaním kolejnic S 49 a také S 49 vyhybek, ale ty se přestaly používat, rovněž přechod na železniční tvar kola se zastavil a nepokračuje. Šířku kola 100 mm mají všechny tramvaje již několik let. Šířka kola se měnila pravě z toho důvodu, aby se mohly upravit stávající výhybky a křížení. Celá problematika je velmi složitá a v současné době ji bohužel nikdo nezkoumá a neřeší."
Reply on: Igorko #20186:

Áno, košický perešský most je kapitola sama o sebe 🙂. Je oficiálne dokázané, že akákoľvek električka tu pri rýchlosti pod 7 km/h na 99% vykoľají. Optimálne je to od 10 do 20 km/h.

Čo je to však oproti tvrdeniu istého zamestnanca DP, ktorý zastáva teóriu, že pri vysokých rýchlostiach vzniká medzi vozidlom a zemou VÁKUUM (!!!). Je to "majiteľ" meracieho vozidla 101 (ex 298), s ktorým som v roku 1995 zažil jazdu smrti s rýchlosťami 60 km/h v oblúkoch a navyše v protismere... Na dôvažok to bola ex 298, ktorá sa v roku 1978 vykoľajila a vyvrátila na amfiteátri.

To pozvanie na pivo beriem. Myslím, že to zvládneme aj bez pomoci topmanažmentu 😉.
Reply on: Sarko #20182:
No za nás robí Pras s požiadavkou Brna na K3N 🙂
Reply on: Igorko #20193:
Staci mat dostatok penazi na tepovac a Tep 🙂 a obyvatelstvo vycvicene k tomu, aby MHD povazovali za nieco, bez coho sa nezaobidu a naviac, co je v meste pre nich. (Samozrejme, takto musis mat vycviceny aj DP.) Plus si zober region s obrovskou nezamestnanostou, ktora ti tych ludi sice frustruje, ale aj dost skludni a umravni a hlavne prinuti ich pouzivat MHD. Plus mesto, v ktorom je sice 17 kostolov, ale ani jeden verejny dom - v meste s takou "poboznou" atmosferou ludia nenicia busy, bo sa hanbia - a v takom meste sa nevyskytuju fetaci. Ozrani v najhorsom pripade pozvracaju dlazku v nocnom spoji (ti inteligentnejsi zvracaju v 14Tr za jazdy postojacky von oknom na zadnej plosine 🙂 ) Takze az ti bude topmanazment DPB pri pive argumentovat, ze v PO nie su vandali, tak mozno na tom nieco malo (nie vela) bude 🙂
Reply on: Igorko #20193:
Sme 🙂
Reply on: Papyr #20192:
Vy ste vôbec nejaké čudné mesto:-).
I.
Reply on: Igorko #20191:
Vies, ze v PO mame aj sest- sedemrocne potahy este nevymenene? A ze vyzeraju ako nove? 🙂
Reply on: Papyr #20190:
No, keby si videl bratislavské handrové sedadlá, tak by si sa asi pozvracal...
A mimochodom, handrové sedadlá sa robia v antivandalskom prevedení, takže posprejovať alebo pofixkovať sa síce dajú, ale rozrezať (na rozdiel od koženkových) len veeeľmi ťažko. To, že sú niektoré handrové sedadlá, okrem toho, že sú nehorázne špinavé, aj v mechanicky biednom stave, je opäť len a len zásluha DPB, pretože životnosť toho handrového poťahu (výmenného, ale to možno nikto v DPB nezaregistroval) je max. 2-3 roky, zatiaľ čo DPB si je istý, že sú večné a ak sa rozpadávajú, tak je to jedine vina zlých vadalských "vlčákov".-).
I.
Reply on: Z #20168:
Cestujucim TAM vadi skutocne len kvoli drevenym sedadlam. Lenze vseobecne plati, ze ak mas latkove sedadla, musis sa o ne starat. Ved v BA mate urcite aj latkove sedadla (kratke TAMy, I-4XX, reko eliny a trolejbusy TrM), tak mi nehovor, ze "niet sa velmi co cudovat, pretoze po skusenostiach v inych typoch vozidiel, kde su montovane kozene, kozenkove ci tapacirowane sedadla to bolo sice krajne, ale..riesenie...kvoli notorickym nicitelom", lebo vsade inde tie sedadla dokazu udrziavat v prijatelnom stave (no, okrem zilinskych 15TrM). Spytaj sa Majkla, ako hodnoti napr. cistotu MHD v Presove 🙂
Reply on: Sarko #20179:
... v oznacovaci 🙂 🙂 🙂
Reply on: Igorko #20187:

Co presadi? Asi nic, ako to uz poznam 😞. Vyhovorka: Nemame peniaze, to sa neda, to by bolo zbytocne, etc...
Reply on: Sarko #20185:
OK, pozývam Ťa na pivo s topmanagementom DPB-ED. Uvidíme, čo presadíš:-(.
I.
Reply on: Sarko #20184:
Nuž ja som si tam s KT8 (oficiálne) zajazdil tuším v 1992 na poslednej federálnej súťaži vodičov električiek, to ešte boli vozidlá v slušnom satave, aj trate použiteľné, celkom sme sa vyblbli, hlavne bol súdruh z DP Košice čo nás sprevádzal, nešťstný, keď sme sa do oblúka pred Perešským mostom sápali asi 40 a on tvrdil, že tá 15 je tak ledva-ledva a že tam stále niečo vykoľajuje. Ale nevypadli sme a naša teória o tom, že tam vykoľajujú, pretože jazdia príliš pomaly, sa potvrdila:-).
Reply on: Igorko #20181:

Takéto bedákanie neuznávam. Je to dobrá myšlienka, ktorá je hodna rozpracovania do detailu a vytrvalého presadzovania. V KE sa mi podarilo presadiť viacero vecí, o ktorých som bol presvedčený, že sú neuskutočniteľné. Ak sa niečo dá v Košiciach, tak v Bratislave sa to musí dať bez problémov 😉.
Reply on: Turbo #20183:

Nuž mali ste smolu, lebo také spomalené KT8 máme len zhruba 3 kúsky. Ostatné sú svižné.
Reply on: Sarko #20182:

Bolo to asi pred dvoma rokmi. Zajazdil si tam Peter P., potom som mal to stastie aj ja, ale som bol velmi sklamany, vsak ten voz tahal ako bratislavska kachna, lenive, pomale, ale aspon to brzdilo...
Reply on: Turbo #20174:

A kedyže si to išiel košickým KT8? Pred dvoma rokmí? Vedz, že dnes je situácia v KE ohľadne KT-čiek odlišná. Všetky sú obojsmerne prevádzkyschopné a počas posledných výluk sa všetkých 19 každú chvíľu otáčalo. Za normálnych okolností sa KT8D5 otáčajú po každom ubehnutí 10.000 km. Na dvoch KT8 prebieha GO s dosadením NP článku, budúci rok budú nasledovať ďalšie. Budeme mať teda aj v ED vozidlá, ktoré budú vhodné pre prevoz telesne postihnutých ľudí. Bratislava v tomto smere zatiaľ nerobí nič. Alebo je to inak?
Reply on: Sarko #20178:
Pokiaľ máš na mysli fakt, že "V Bratislave sa to nedá, pretože v Bratislave máme iné starosti", tak s Tebou súhlasím. Moje návrhy boli ale smerované k virtuálnemu dopravnému podniku, kde sa to dá upraviť podľa Prahy. V Bratislave sa nebudú robiť ani spojky, pretože platí Železničiarske Sedmoro:
1) Nikdy sa to tak nerobilo
2) Ešte nič neprišlo
3) Všetci sú na obede
4) Cestujúci by to nepochopili
5) Bolo by to bars zložité
6) Nerobte problémy a nejako sa dohodnite
7) Aj tak to bude celé na hxxno
Ak sa stane DN v tesnej blízkosti spojky, ostatné súpravy zadržím generálnym stopom a budú precházdzať do protismeru na predchádzajúcej spojke.
I.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.