"Ružinovský cintorín je v mestskej časti Vrakuňa.O areál cintorínov sa o zeleň stará správca.Správca Ružinovského cintorínu je MARIANUM." Teda MČ Ružinov nemá s cintorínom okrem (zavádzajúceho) názvu vôbec nič spoločné.
Ja som videl vymenove zamky jednoduche aj zlozite asi tak pred 5 rokmi v muzeu a oni sa pouzivaju dodnes , rovnako ako hradlove uzavery a mozno sem tam aj MB telefonik
Plny suhlas. Koncepcia nexistuje ziadna, vsetko sa robi, buduje, rekonstruuje systemom zlepencov. Absolutne nejde o celok. Kde su tie casy monarchie alebo prvej republiky ked boli typizovane projekty a z nich sa dali poskladat stanice podla velkosti a ucelu. Este komancovia sa o nieco snazili, ale nie moc aktivne. V tom obdobi nastal tvrdy zvrat zeleznic a sli dole vodov. A to trva doterz a nejde sa dole vodov, ale Niagarou.
Vyvysene 30cm nastupistia, ktore su na Slovensku strasne "oblubene" mam najradsej. Najlepsie je ked okolo teba prechadza rychlik, oproti tebe sa vali chlapik na jasterke s batozinou,... No proste ala tutti.
Inak v Presove su len miestne stavane vymeny. Tak moderna vec ako elektromechanika tam este nedorazila.
Andy: Co uz na to povedat. Rychlikovy priplatok sa mi zdal zvrateny uz pred 10rokmi vo vtedajsom tarifnom chaose. Myslim ze nema ziadne opodstatnenie, ide len o buzeraciu. ZSSK oponuje, ze tarifu im stanovuje ministerstvo financii. Ale ked nie je zaujem, tak je lahsie sa vyhovarat. Asi im to vyhovuje.
tulenique:
Z hlavy ti neviem povedat, ze aky dlhy vlak a nemoze ist. Obmedzene je to hlavne dlzkou kolaje. Pokial sa vlak vleze na kolj je to OK. Na to ze s nevlezie k peronu sa vyda nejake trapne nariadenie, ze sprievodca ma upozornit cestujucich v zadnych voznoch, ze ked si nechcu namlatit drzku, tak maju laskavo upalovat dopredu. Plati to myslim pre BA hl.st., Nove Mesto, Trenc. Teplu a dalsie stanice pre 11 voznov.. V zivote sa mi nestalo ze by ma spievodca upozornil.
Inak dnes su vlaky kratke, kde su 20 vozove Dukly a 15-16 vozove Dargovy a podobne vlaciky v obdobi sociku.
Pre koridory su normy stanovene UIC, kde su minimalne dlzky nastupist. Petrzalka je uz podla toho budovana.
Filialka: sny a tuzby ZSR - tvrdy odpor Noveho mesta - nulove financne krytie. Nechajme sa prkvapit. Bol som optimista.
Tie zeleznice a najma zamestnanci su niekedy uplne drbnuti. Asi pred osmimi rokmi bol nejaky rychlik z NZ do BA, na ktory nebolo treba priplatok. Ale vsetci vlci ho mali, iba ja s mamou nie. Ale ten debil celu cestu z NZ do BA riesil to, ze ako je mozne, ze nemame priplatok, ze on v zivote o nicom takom, ze ho netreba nepocul. Dokonca hrabal v cestovnom poriadku, a aj to tam bolo napisane a on ako sprosty hovoril, ze na kazdy rychlik treba priplatok, ze to je nejaka blbost v tom cestovnom poriadku. Klasicke zeleznice.
ŽSR a ZSSK sú totiž jedny z mála firiem, ktoré sú ešte horšie než BEÚS a ich potemkinovské pseudorekonštrukcie staníc mi obzvlášť pijú krv. Napr. taká žst. Prešov, kde vojdete z novej luxusnej budovy do podchodu, na ktorý ale neboli peniaze, takže zase vystúpate po schodoch na čosi, čo možno malo byť perónom, z ktorého opäť po schodoch zostúpite na sypané nástupište, z ktoréjho vyšplháte ako horolezec po dvoch schodíkov do elektrickej jednotky EM488.0. K tomu digitálne hlásenie a elektromechanika...
Alebo aj také Michalovce ne sú zlé. Nový barak ako krava ale opustíte halu smerom na perón a ste o sto rokov späť. Nová stanica v Trnave s "leteckou riadiacou vežou" ale perónmi v oblúku (mimochodom absolútne nezodpovedá norme, predpokladá, že to oxebali tým, že to nebola novostavba ale "rekonštrukcia" starej stanice (rovnako ako Petržalka). V Bratislava hl. st. úplne zbytočné nové luxusné 1. nástupište, ktoré aj tak nie je podľa UIC, rekonštrukcia Kysaku s luxuzsne vydláždeným priestotom pred budovou hyperšmykľavou dlažbou a zámkovou dlažbou na 30 cm širokých perónoch...atď., atď. Koncepcia žiadna, fuj, br.
I.
Ono je to ešte zábavnejšie.
Väčšia časť nádražíá Libeň je vo Vysočanoch (aj keď hala je v Libni), nádraží Vysočany je v Libni, nádraží Dejvice je v Bubenči, nádraží Bubeneč je v Dejviciach, vozovna Vokovice je vo Veleslavíne atď.:-)).
I.
Lesny hon je na juhovychod od Biskupic, medzi ulicami Svornosti, Druzstevnou, Hydinarskou a vleckou do Slovnaftu.
Na Lesny hon je v plane aj trolejbusova trat.
Ked Vas zaujima info, co sa tam bude stavat, skuste: http://www.tatrareal.sk/pbs.asp
Ano, cintorin Ruzinov sa nachadza v mestskej casti Vrakuna. Samotny Ruzinov je tvoreny najma byvalym Prievozom. Prirodzenu hranicu Vrakune a Prievozu tvoril Maly Dunaj, ktory pred regulaciou robil obluk okolo uzemia, na ktorom v sucasnosti lezi cintorin. Aj terajsia predposledna zastavka 208icky sa nazyvala Prievoz-most (teda tam bol most cez Maly Dunaj).
Lebo ide fakt o princip - ak ja nastupujem v Kysaku, ako môžem predpokladať, že na Vinohradoch k "môjmu" vagónu nie je postavené žiadne nástupište. A keď si to človek po otvorení dverí náhle uvedomí, pre krátkosť státia na stanici nie je dosť času, aby začal utekať po vagónoch aj batožinou niekam dopredu.
No kulturu nastupu/vystupu na Vinohradoch je skutocne dost mizerna. Ked som siel pred Velkou Nocou vlakom do Ziliny v poslednom vozni, tak vlak bol taky dlhy ze takmer v kazdej stanici stal posledny vagon uz mimo perona. Btw. Aky najdlhsi rychlik moze byt vypraveny smerom do Ziliny? Je to nejako obmedzene?
Minuly tyzden som bol v Zuerichu a tam prava prebieha prestavba niekolkych peronov na dlzku 400 metrov, o takej dlzke mozme v sieti ZSR asi len snivat, ci nie?. Rovnako tomu boli v Baseli (Bazileji).
Nechcela som Ta pajedit, len mi to prislo mile :o) Ja predsa viem, v akom stave je 3168 (a to mile uz nie je) a je to ZAZRAK, ze je este na kolesach-klobuk dolu! Davaju ho do poriadku, ako mozu...Pamatam si, ze rok-dva dozadu v zime zvykol ten bus vozit cez prednu masku prevleceny hruby papundekel, lebo vodic (mierne povedane) "trochu mrzol" Hruby sveter a bagandzata patrili k povinnej wybawe
1. No podla polohy asi vo Vrakuni, ale tak ked sa tak vola, tak asi v Ruzinove
3. Mlynska dolina je cele uzeie tusim od Lafranconi az na Zeleznu studnicku...
A cestujuci si dovolia este pindat, ze su vlaky preplnene a ze chcu aby mali viac voznov! No toto! Ako si to mozu dovolit! Tusim je na ZSSK taky isty pristup k cestujucim ako v PDB - treba sa ich zbavit!
Mala podat staznost, dolozena lekarskou spravou a tvrdo do toho bit. Na Vinohradoch sa urobila nejaka polovicna rekonstrukcia, ktora na to co sa tam urobilo, trvala extremne dlha. Problem kratkych nastupist, lae nie je len problemom Vinohradov, takych stanic a zastavok sa najde na sietiˇZSR viac.
Ak je reč o Vinohradoch, tak s tými nástupišťami to je fakt. Moja 70-ročná babka bola nútená pred pár rokmi z jedného z posledných vagónov doslova vyskočiť a pristála chrbtom na štrku.
tulenique
No kulturu nastupu/vystupu na Vinohradoch je skutocne dost mizerna. Ked som siel pred Velkou Nocou vlakom do Ziliny v poslednom vozni, tak vlak bol taky dlhy ze takmer v kazdej stanici stal posledny vagon uz mimo perona. Btw. Aky najdlhsi rychlik moze byt vypraveny smerom do Ziliny? Je to nejako obmedzene?
Minuly tyzden som bol v Zuerichu a tam prava prebieha prestavba niekolkych peronov na dlzku 400 metrov, o takej dlzke mozme v sieti ZSR asi len snivat, ci nie?. Rovnako tomu boli v Baseli (Bazileji).
Je nieco nove ohladom osudu ZST Filialka?