Tie zeleznice a najma zamestnanci su niekedy uplne drbnuti. Asi pred osmimi rokmi bol nejaky rychlik z NZ do BA, na ktory nebolo treba priplatok. Ale vsetci vlci ho mali, iba ja s mamou nie. Ale ten debil celu cestu z NZ do BA riesil to, ze ako je mozne, ze nemame priplatok, ze on v zivote o nicom takom, ze ho netreba nepocul. Dokonca hrabal v cestovnom poriadku, a aj to tam bolo napisane a on ako sprosty hovoril, ze na kazdy rychlik treba priplatok, ze to je nejaka blbost v tom cestovnom poriadku. Klasicke zeleznice.
ŽSR a ZSSK sú totiž jedny z mála firiem, ktoré sú ešte horšie než BEÚS a ich potemkinovské pseudorekonštrukcie staníc mi obzvlášť pijú krv. Napr. taká žst. Prešov, kde vojdete z novej luxusnej budovy do podchodu, na ktorý ale neboli peniaze, takže zase vystúpate po schodoch na čosi, čo možno malo byť perónom, z ktorého opäť po schodoch zostúpite na sypané nástupište, z ktoréjho vyšplháte ako horolezec po dvoch schodíkov do elektrickej jednotky EM488.0. K tomu digitálne hlásenie a elektromechanika...
Alebo aj také Michalovce ne sú zlé. Nový barak ako krava ale opustíte halu smerom na perón a ste o sto rokov späť. Nová stanica v Trnave s "leteckou riadiacou vežou" ale perónmi v oblúku (mimochodom absolútne nezodpovedá norme, predpokladá, že to oxebali tým, že to nebola novostavba ale "rekonštrukcia" starej stanice (rovnako ako Petržalka). V Bratislava hl. st. úplne zbytočné nové luxusné 1. nástupište, ktoré aj tak nie je podľa UIC, rekonštrukcia Kysaku s luxuzsne vydláždeným priestotom pred budovou hyperšmykľavou dlažbou a zámkovou dlažbou na 30 cm širokých perónoch...atď., atď. Koncepcia žiadna, fuj, br.
I.
Ono je to ešte zábavnejšie.
Väčšia časť nádražíá Libeň je vo Vysočanoch (aj keď hala je v Libni), nádraží Vysočany je v Libni, nádraží Dejvice je v Bubenči, nádraží Bubeneč je v Dejviciach, vozovna Vokovice je vo Veleslavíne atď.:-)).
I.
Lesny hon je na juhovychod od Biskupic, medzi ulicami Svornosti, Druzstevnou, Hydinarskou a vleckou do Slovnaftu.
Na Lesny hon je v plane aj trolejbusova trat.
Ked Vas zaujima info, co sa tam bude stavat, skuste: http://www.tatrareal.sk/pbs.asp
Ano, cintorin Ruzinov sa nachadza v mestskej casti Vrakuna. Samotny Ruzinov je tvoreny najma byvalym Prievozom. Prirodzenu hranicu Vrakune a Prievozu tvoril Maly Dunaj, ktory pred regulaciou robil obluk okolo uzemia, na ktorom v sucasnosti lezi cintorin. Aj terajsia predposledna zastavka 208icky sa nazyvala Prievoz-most (teda tam bol most cez Maly Dunaj).
Lebo ide fakt o princip - ak ja nastupujem v Kysaku, ako môžem predpokladať, že na Vinohradoch k "môjmu" vagónu nie je postavené žiadne nástupište. A keď si to človek po otvorení dverí náhle uvedomí, pre krátkosť státia na stanici nie je dosť času, aby začal utekať po vagónoch aj batožinou niekam dopredu.
No kulturu nastupu/vystupu na Vinohradoch je skutocne dost mizerna. Ked som siel pred Velkou Nocou vlakom do Ziliny v poslednom vozni, tak vlak bol taky dlhy ze takmer v kazdej stanici stal posledny vagon uz mimo perona. Btw. Aky najdlhsi rychlik moze byt vypraveny smerom do Ziliny? Je to nejako obmedzene?
Minuly tyzden som bol v Zuerichu a tam prava prebieha prestavba niekolkych peronov na dlzku 400 metrov, o takej dlzke mozme v sieti ZSR asi len snivat, ci nie?. Rovnako tomu boli v Baseli (Bazileji).
Nechcela som Ta pajedit, len mi to prislo mile :o) Ja predsa viem, v akom stave je 3168 (a to mile uz nie je) a je to ZAZRAK, ze je este na kolesach-klobuk dolu! Davaju ho do poriadku, ako mozu...Pamatam si, ze rok-dva dozadu v zime zvykol ten bus vozit cez prednu masku prevleceny hruby papundekel, lebo vodic (mierne povedane) "trochu mrzol" Hruby sveter a bagandzata patrili k povinnej wybawe
1. No podla polohy asi vo Vrakuni, ale tak ked sa tak vola, tak asi v Ruzinove
3. Mlynska dolina je cele uzeie tusim od Lafranconi az na Zeleznu studnicku...
A cestujuci si dovolia este pindat, ze su vlaky preplnene a ze chcu aby mali viac voznov! No toto! Ako si to mozu dovolit! Tusim je na ZSSK taky isty pristup k cestujucim ako v PDB - treba sa ich zbavit!
Mala podat staznost, dolozena lekarskou spravou a tvrdo do toho bit. Na Vinohradoch sa urobila nejaka polovicna rekonstrukcia, ktora na to co sa tam urobilo, trvala extremne dlha. Problem kratkych nastupist, lae nie je len problemom Vinohradov, takych stanic a zastavok sa najde na sietiˇZSR viac.
Ak je reč o Vinohradoch, tak s tými nástupišťami to je fakt. Moja 70-ročná babka bola nútená pred pár rokmi z jedného z posledných vagónov doslova vyskočiť a pristála chrbtom na štrku.
Ked uz sa tu debatovalo o roznych nazvoch v Bratislave, tu je zopar kvizovych otazok:
- v akej mestskej casti sa nachadza Cintorin Ruzinov?
- nachadza sa Cintorin Slavicie udolie v Slavicom udoli? Kde je ulica Slavicie udolie?
- nachadzaju sa internaty v Mlynskej doline priamo v Mlynskej doline? Kde je Mlynska dolina?
Kto spravne zodpoveda tieto otazky, moze sa ist za odmenu previezt MHD do uvedenych lokalit
Tie stanice su sice relativne blizko, ale nemaju inak nic spolocne. Rovnaky nazov by celu situaciu este skomplikoval. Takto je to uz vzite. A cestujuci je to schopny odlisit. Vo Viedni na Sudbhanhofe je Ostseite a Westseite, ale jedna sa o tu istu stanicu.
Ja osobne by som v prvom rade posunul(predlzil) zastavku az na nadjazdy nad Racianskou, alebo by som tam nezastavoval z dlhymi vlakmi. Doslova si to tam koleduje o pruser, kedy si tam niekto nieco zlame, alebo nedajboze niekoho prejde.
Vcera som videl asi najskaredsiu solo T3, cislo som si nezapamatal Bola asi ako zalozak na linke 1 prichod na Botanicku okolo 15 05 . No hruza, nemala ani lak ,len farbu , bola matna a kabinka sa mi zdala akoby bola ta co ju maju K2. Vyzerala ako oprsane h.... :-I
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír