Pls, mohli by ste niekto napísať názov alebo rovno link na web prevádzkovateľa rakúskych jedálenských vozňov, ktoré je možné stretnúť na niektorých vlakoch v úseku Břeclav - Brno? Vopred dík.
1. Nech najprv Starý most úspešne odstránia.
2. Nech postavia nový most.
3. Nech dokončia trať v Petržalke.
4. Nech dodajú vozidlá, aby malo čo jazdiť.
5. Nech je záujem o túto linku, aby mal kto jazdiť.
6. Nech to všetko stihnú v termíne, aby sme nemuseli vrátiť dotácie a zaplatiť ten kolos z našich daní.
Ak to všetko dopadne pozitívne, budem skákať od radosti a bude mi úplne jedno akej farby je ten most ☺
Inak počet hlasujúcich o farbe mostu mi neprišiel ako nejaký reprezentatívny počet obyvateľov mesta. Poznám aj človeka, ktorý pravidelne chodieva cez Most SNP a nemá ani páru o tom, že sa niečo deje so Starým mostom, tobôž nie o novej električkovej trati ?
Uvedenú problematiku rieši § 25 zákona NR SR č. 8/2009 Z. z. o premávke na pozemných komunikáciách:
(1) Vodič nesmie zastaviť a stáť
n) pred vjazdom na cestu z miesta mimo cesty alebo na vyhradenom parkovisku, ak nejde o vozidlo, pre ktoré je parkovisko vyhradené,
u) na iných miestach, kde zastavenie alebo státie môže ohroziť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky alebo obmedziť jazdu vozidiel; osobitne na miestach vjazdov alebo výjazdov z pozemkov, vjazdov a výjazdov z objektov určených na zásobovanie alebo parkovacích miest.
áno, s tou ulicou máš pravdu, takže je to jednoznačne križovatka.
Tiež sa mi zdá, že tá značka je na Slovensku neznáma, v Prahe je ale dosť rozšírená.
Našiel som ale nejaký slovenský zákon, ktorý už obsahuje popis tejto značky, str. 163, čl. 13 - (4) http://jaspi.justice.gov.sk/jaspidd/vzory/009009Pr1brek2.pdf
Otazne je, ci by bolo mozne dostat tuto znacku do vyhlasky, resp. vybudovat tam nejaky riadeny vyjazd z obratiska - bud umiestnenim zvislej dopr.znacky daj prednost vozidlam MHD, pripadne svetelnou signalizaciou (ktora by zastavila prud vozidiel z oboch stran pocas vyjazdu abus/tbusov).
Problémom je, že takáto značka v slovenskej legislatíve nie je. V každom prípade je to však križovatka s výjazdom z Čiližskej, takže tie autá by tam nemali stáť tak či tak.
Mal by som otázku ohľadom obratiska Čiližská. Je výjazd z obratiska považovaný za križovatku? Majú autá stojace v kolóne smerom k Shellke rešpektovať zákaz nevchádzať do tejto križovatky ak ju nemôžu následne opustiť?
Už dlhšiu dobu si všímam, že 9 z 10-tich vodičov bez problémov zablokuje výjazd napriek tomu, že tam v rannej špičke majú vozidlá MHD výjazd každú minútu. To potom spôsobuje buď zmeškaný odchod MHD už z prvej zastávky, alebo vozidlo MHD tam musí prísť v predstihu a vyčkať minútu, kým sa autá pohnú - čím sa skracuje prestávka vodiča.
Na koho môžem adresovať takýto podnet, aby sa s tým niečo spravilo?
Už neraz ma vytrúbili ponáhľajúci sa "manažéri", že som mal odvahu pustiť trolejbus z obratiska a nepohol som sa 20m dopredu, aby som následne blokoval výjazd.
Ešte pikoška: voz na L78, ktorý vyšiel z obratiska v čase, keď som tam stál v zápche, sa dostal ku kruhovému objazdu po svojej trase (3200 metrov) za rovnaký čas ako ja čo som išiel priamo po Dvojkrížnej (500 metrov) ?
Tak to mi vysvetli ako. Pokiaľ nie je za nejakým z výjazdov dementne navrhnutá križovatka (povedzme svetelná) tak vodič, ktorý raz vstúpi na kruhový objazd, už nemá komu dávať prednosť (ak si odmyslíme chodcov, ktorý kruháč asi ťažko zablokuje) a teda nemá ako kruhový objazd zablokovať.
Ak má vozidlo na kruháči prednosť, tak sa nemá sám od seba ako upchať, pretože autá, ktoré by preťažovali jeho kapacitu sa tam jednoducho nedostanú.
Naopak, ak má prednosť vozidlo na vjazde tak mechanizmus bude púšťať autá do kruháču hlava-nehlava.
Predstav si kruháč so 4 výjazdmi podľa svetových strán s kapacitou 10 áut. Stačí ti 6 áut zo západu, ktoré chcú odbočiť na 3 výjazde (sever) a 6 áut z východu, ktoré chcú odbočiť na 3 výjazde (juh) ,ktoré sa vyskytnú v jednom okamihu. Máš ukážkový deadlock.
Veru, mňa dosť nahnevalo, čo pred pár rokmi spravili na križovatke Tomášikova - Gagarinova. Predtým kto chcel z Tomášikovej ísť doľava na Gagarinku smerom von z mesta, tak mal plnú zelenú a musel dávať prednosť protiidúcim. To bolo fajn, jednoduché a bezproblémové riešenie. Potom ale nejaký inteligent vymyslel, že k plnej zelenej pridajú doplnkovú šípku pre smer rovno a plnú zelenú skrátili. Neviem prečo to vymysleli tak divne, ale podľa mňa to je blbosť - tí, čo chcú ísť doľava, musia čakať na červenej nejaký čas aj vtedy, ak oproti nikto nejde, pritom by kľudne mohli prejsť keby to bolo po starom. A okrem toho, keďže tam nie je signál pre opustenie križovatky, odbočujúci vľavo musia aj tak dávať prednosť protiidúcim, lenže križovatka je nastavená tak, že protiidúci vtedy stoja, čo ale odbočujúci vodič nemusí vedieť a teda musí ísť zbytočne opatrne. Fakt nechápem toto myslenie u nás. Čo najviac všetko komplikovať nezmyslami.
čo je samozrejme blbosť, lebo hrozí deadlock, ktorý neguje celú podstatu kruhového objazdu. Na druhej strane som neoznačený kruhový objazd na Slovensku ešte nevidel, takže to pravidlo beriem ako zabezpečenie zákazok pre výrobcov DZ.
Ja sa pokojne priznám, že zastávky na vyzdvihnutie, vyloženie ľudí využívam. Ale dávam si pozor, či je za mnou vozidlo MHD. Ak je, nájdem si náhradné riešenie. Zastávka MHD je dobrý orientačný bod. Ak sa naloženie/vyloženie spraví dostatočne rýchlo, auto nemôže zavadzať.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peon