Ja sa pokojne priznám, že zastávky na vyzdvihnutie, vyloženie ľudí využívam. Ale dávam si pozor, či je za mnou vozidlo MHD. Ak je, nájdem si náhradné riešenie. Zastávka MHD je dobrý orientačný bod. Ak sa naloženie/vyloženie spraví dostatočne rýchlo, auto nemôže zavadzať.
Inak to nelegálne zastavovanie je trochu taký paradox, myslím si, že vo väčšine prípadov je rozumnejšie, keď človek s autom zastaví na zastávke MHD, ktorá je v nike, než keď zastaví priamo na ceste. Keď zastavím legálne 10 m za zastávkou, zablokujem tým aj MHD, aj ďalšie autá, čo vytvorí niekedy aj menšiu kolónu. Keď je vodič auta aspoň trochu rozumný, tak na tej zastávke nestojí minútu a zastaví tak, aby MHD neblokoval, a keď už má zavadzať, tak za označníkom, a nie na začiatku zastávky.
Okrem toho mnoho ľudí cestuje tak, že ich niekto autom odvezie niekam na trasu MHD, kde nie je možnosť slušne zastaviť, pritom z celkového hľadiska je lepšie, keď človek ide MHD aspoň nejakú časť ako vôbec V zahraničí som pár krát videl aj špeciálne zastávky pre autá, malo to označenie K+R (Kiss and Ride)
Zaujímalo by ma, či už v histórii niekto za zastavenie na zastávke dostal pokutu
Tak pokial viem, tak u nas plati, ze pokial pred kruhovym objazdom nie je znacka daj prednost, prednost musi dat vodic v kruhovom objazde, kvoli pravidlu pravej ruky.
Ono problémom je, že sa veci aj zbytočne komplikujú. Nebudem chodiť ďaleko:
1. Zipsovanie (na ceste stojí pokazené auto a zaberá jeden pruh z dvoch - vodiči sú povinní sa zipsovať. Príde správca cesty a označí auto ako prekážku - zips už neplatí)
2. Kruhový objazd (nemám to síce oficiálne potvrdené, ale údajne sme jedna z mála krajín, kde nie je automatická prednosť vozidiel na kruhovom objazde, čo je samozrejmé)
3. Značenie niektorých úsekov a formulácia dodatkových značiek. Ako príklad uvádzam cestu z Karlovej Vsi na Devín, kde je akási - všeobecne-lokálna úprava MPR na 70 kmh (toto vôbec nie je definované vo vyhláške, ale celé nasledovné značenie sa tak správa) a potom je raz 50 kmh MPR zobrazená značkou 50 mpr, raz koncom 70 mpr. Ak k tomu zohladníš, že cesta má aj križovatky z ktorých vodiči o tej všeobecne-lokálnej úprave MPR nemajú ako vedieť, vznikne slušný guláš.
4. Rozmaznávanie vodičov. Mám pocit, že 80 % vodičov NEVIE, že platnosť zákazových (vrátane MPR) končí najbližšou križovatkou (pretože už všetky lokálne úpravy končia značkou koniec MPR pred križovatkou), NEVIE čo je prednosť sprava (lebo všetky križovatky už majú značky - odporúčam hlavne mňaky v Ružinove, alebo výjazd na diaľnicu D2 z DNV) a NEPOZNAJÚ význam doplnkovej zelenej šípky (zelená = všetky (fyzikálne) zákony sa prispôsobia tomu, že mám prednosť).
a takto môžeme pokračovať Tým sa ale nezastávam špekulantov. BUS pruh pochopím vždy a využívam ho nevyhnutne na účel odbočovania alebo zaraďovania
f) na zastávke vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb v úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa 5 m za označníkom zastávky, a tam, kde taká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním; ak je priestor zastávky vyznačený príslušnou vodorovnou dopravnou značkou, platí tento zákaz len pre nástupište a vyznačený priestor,
A presne kvôli toomuto je slovenský alebo český zákon o premávke na pozemných komunikáciách asi tak trikrát rozsiahlejší, než nemecký StVO - tu treba všetko explicitne vymenovať, lebo inak hneď príde nejaký vychcan a začne tvrdiť "to nie je buspruh".
KDI v tom sam ma bordel. Na niektorych miestach sa pouziva BUS pruh znacka (biele pozadie, cierne sipky a miniatura bieleho autobusu v modrom kruhu [sama o sebe neexistujuca znacka] na sipke ilustrujucej BUS pruh), zatial co na niektorych pouziva beznu znacku radenie do jazdnych pruhov (biele sipky, modry podklad) s obmedzenim (zakaz vjazdu okrem MHD a SAD).
Prvy pripad je zrejme vyhradeny jazdny pruh, druhy pripad je klasicke radenie do jazdnych pruhov s obmedzenim, teda de facto by v tomtu pruhu nemali co hladat ani taxikari, ani vozidla MHD iduce ako Sluzobna jazda.
mám otázočku ... ako je to zastavením/státím iných vozidiel než autobusov v priestore autobusovej zastávky ? ... totiž každé ráno na zastávke Drieňová (66 a 74) stojí kopec osobných áut, rodičia vykladajú deti chodiace do blízkej školy a evidentne majú v paži, že dole pri škole majú na tento účel parkovisko ...
Akurat teraz ked to pozeram znova tak to nie je vyhradeny pruh, ale pruh so zakazom vjazdu okrem busov a taxi, cize dane ustanovenie sa nan imho neuplatnuje. Takze nic ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike