v principe vzduch? poslednu dobu ich vídavam oveľa častejšie na 20/120 a včera sme boli trocha nasáčkovaní než sme to hore po Agátke vyšli tak nás predbehla 120tka
inak s tym porovnanim cien hnuSORu a MBCC mas samozrejme pravdu, ten medved je priserne drahy, uvidime, kolko vydrzia v premavke, obavam sa, ze ta NB18-ka, co jazdi pravidelne L31/L39, sa dlheho veku nedozije, vsak vidis, ake vraky su z B9.5 a to v principe vozia vzduch...
a vecer ked som siel, tak to vodic 6702 urobil znovu. Samozrejme otocku cez kolaje naspat na zastavku Molecova urobil uz s plne vysvietenym vozom. Proste k . k . t
Vodic MHD pauzuje tak ako mu uklada ZP, ak si to vyziada. To je jedno kolko ukazuje palubak do odchodu, ak ma na danej konecnej PP, tak ju moze cerpat.
Všetko je to v len o tom "Malo by". Ja som profesionálny vodič a jazdím po Bratislave a blízkom okolí.Neprevážam "jablká",ale chorých ľudí.Áno podľa ZP mám počas 8 hodinovej zmeny nárok na aspoň polhodinovú pauzu,ale keď som tú 8 hodinovú zmenu robil tak žiadna pauza nebola (pracovná zmena od 6:30 do 14:30). S obedom som si mohol akurát tak vieš čo ? keď som uznal za vhodné tak po vyložení ľudí som si (na truc) urobil aspoň 15 minútovku na jednu cigu s kávou a bagetou.Na takejto zmene sa jednoducho obed nedáva lebo dispečing to berie tak,že veď aj tak končia o pol tretej ?
Teraz som späť na 12 hodinovej zmene,ale formou denná potom nočná a dva dni voľno.Na denke sa mi veľa krát stáva,že k polhodinovej pauze sa dostanem tak okolo 15 - 16 hodiny.Jednoducho preto lebo je veľa adries a dispečer (náš priamy nadriadený počas pracovnej doby) sa potrebuje "zbaviť" tých adries tak vydáva každú adresu ihneď voľnému vozidlu v jeho najbližšom okolí tak,aby nerobilo jalové kilometre povedzme z Dúbravky na Antolskú.Takto sa ich zbavuje a my robíme.Ja si síce ten obed pýtam,ale aj tak mi ho nedá.A mal by som ho mať,ale nemám ho.Preto si tú pauzu urobím ako uznám za vhodné.Nedá sa v kuse krútiť volantom a vláčiť pacientov po schodoch na sedačkách a nosidlách.To je aj na koňa veľa.Zopár krát sa mi na 12ke stalo,že žiadnu povinnú 30 minútovú pauzu som nemal,toľko bolo roboty a to sme trolglovali po panelákoch celý deň s vyše 20 timi adresami.
Chápem,že je iné byť vodič MHD a vodič DZS,ale v princípe podľa ZP by sme to s pauzami mali mať rovnaké.Výhoda mojej práce je to,že si aspoň spravím tú pauzu kedy chcem (aj keby som nemal bez vedomia dispečera) pričom vodič MHD nemôže lebo pauzuje podľa toho koľko mu ukazuje palubák do "odletu". Počas špičky miesto 15 minút pauzuje možno 5 prípadne ani to nie ?
Veď áno, to mi je jasné, ale hovoril som o SORkách a autobusoch kde nie je akustický hlásič. Minule to v 70tke až po Prievozskú ukazovalo Most SNP ako nasledujúca zastávka. ? Potom to vodič zrejme zmenil alebo ako, moc sa v tom nevyznám.
Takže keď zhasne v salóne vystupujúcim cestujúcim, tak sa ti hneď ulaví a si odpočinutý o 5 minút viac alebo čo si chcel povedal? Malá otázočka - ty si vodič alebo len tak teoretizuješ?
skopi