Diskusia ZAČALA tvojím "nepodstatným" zhasínaním - asi ti prídem domov vyskrutkovať žiarovky v obývačke, keď je to nepodstatné. Ty si do toho iritatívne zamontoval chudáka vodiča, Čo musí celý deň bez prestávky krútiť 24-minútové kolečká. Tak bež láskavo do riti aj so svojou iritáciou.
Predpokladám, že predmetné tri hodiny čakania sú tzv. "pracovnou pohotovosťou", t.j. časom, ktorý nejde do výkonu, nevyrátajú sa z neho príplatky ani prémie a je platený nejakou dohodnutou hodinovou sadzbou (vo väčšine SADiek cca 60-80% základnej hodinovej mzdy).
Polhodinová pracovná prestávka je zo zákona neplatená a nejde do výkonu nikomu - strhávajú ju každému. Aj ja, ako človek pracujúci v úrade mám každý deň o polhodinu výkonu menej, vrátane dní, keď sa vôbec na obed pre nával povinností nedostanem.
Nie, podľa zákona nie. Neviem, či mám celkom aktuálny prehľad, ale prestávky medzi spojmi plnou tarifou platia a do výkonu vodiča zarátavajú len DP v Bratislave, Košiciach a Prešove. Inde plusmínus platí to, čo píše 810zssk v #196162.
Inak ako sú na tom vodiči Slovak Linesu?Aspoň čo som si všimol tak väčšina spraví 1 kolo a potom stojí aj tri hodiny v cieľovej zastávke ? toto státie majú platené?
Ver mi,že nemusí.Ja som reálne (aj podľa dochádzky v práci 12 hodín (7:30 - 19:30 + 19:30 - 7:30),ale strhnú mi pol hodinovú prestávku čiže nerobím 12 ale 11,5 hodín rovnako aj pri 8 hodinovej zmene.Pol hoďku mi tak či tak strhnú aj keď ma dispečer neuvoľní.Tá pol hodina sa u nás berie ako "nepracoval" takže nie je platená.Mazaní sú všetkými masťami.Preto aj keď prídem pol hodinu po fajronte si ten nadčas napíšem.Pri mojom plate je to síce pár centov,ale tých pár centov mi vie spraviť do mesiaca 10€.
Ospravedlňujem sa , možno to tu už bolo . Včera okolo 21:05 - 21:11 prechádzali cez patrónku červené busy . Červené , asi MAN-y , CNG , vyzerali hrozne takže dosť používané a tak isto boli evidentne s Nemecka/Rakúska . Neviete kam smerovali ? resp čo to bolo zač ? Ďakujem
Pokial viem, u vacsiny dopravcov u nas je plny plat len za cas jazdy a prestoje su brane tak ze vodic ma volno (mozno nejake symbolicke peniaze). To sa riesilo v TT ze po zmene linkovania su mnohe sluzby take ze vodic robi od rana do vecera, ale zaplatia mu len 6-8 hodin, lebo ma plno prestojov.
v principe vzduch? poslednu dobu ich vídavam oveľa častejšie na 20/120 a včera sme boli trocha nasáčkovaní než sme to hore po Agátke vyšli tak nás predbehla 120tka
inak s tym porovnanim cien hnuSORu a MBCC mas samozrejme pravdu, ten medved je priserne drahy, uvidime, kolko vydrzia v premavke, obavam sa, ze ta NB18-ka, co jazdi pravidelne L31/L39, sa dlheho veku nedozije, vsak vidis, ake vraky su z B9.5 a to v principe vozia vzduch...
a vecer ked som siel, tak to vodic 6702 urobil znovu. Samozrejme otocku cez kolaje naspat na zastavku Molecova urobil uz s plne vysvietenym vozom. Proste k . k . t
Ámos