Reply on: eripmav #194293:
1. lenze tu si vzajomne odporuju viacere poziadavky• kontrola má byť rýchla. zatialčo revízor kontroluje a prezváňa jedného cestujúceho, zvyšný 30 rýchlo vystupujú na ďalšej zástavke.
• prezváňať síce môže, ale ako prezvoní mňa, keď revízor moje číslo nepozná. a ja mu ho nedám. potom musí odpísať alfanumerický kontrolný kód (čo môže robiť už teraz) a zistí, že to bolo poslané na nejaké číslo. to cislo nasledne prezvoni. to je v rozpore s predchádzajúcou požiadavkou rýchlosti a teda efektivity.
2. aký je výnos z pokút, teda, koľko čiernych pasažierov dnes reálne máme?
3. sú cestujúci a medzi nimi aj čierni pasažieri natoľko technicky zručný, že si dokážu bežne takto falšovať lístky? dovolím si pochybovať.
4. prečo nie IMEI alebo GPS? dnešné smartfony umožňujú inštalovať aplikácie, ktoré vedia čitať a využiť tieto informácie. Tak by DPB vyvinul aplikáciu, ktorá by po spustení umožnila zakupit si listok, pričom sučasťou objednavky by bolo nielen cislo ale aj IMEI. a od zakupenia listka po dobu jeho platnosti by aplikacia umoznovala trackovanie polohy. kontrola by nasledne prebiehala automaticky, stačilo by, aby telefon mal spustene NFC (automaticku bymenu dat s inym zariadenim).
do budúcna spolu s elektronickým občianskym preukazom môžeme spárovať kontrolu aj s týmto, prípadne využívať aj biometrické prvky. Dnes už mobily umožňujú blokovať telefón miesto PIN daktyloskopickou stopu. sucastou prenasanej informacie do DPB by teda bola aj tato info, pri kontrole by cestujuci len prilozil prst na displej revizorovej citacky...
ano, toto je este hudba buducnosti a ma to mnohe obmedzenia. ale preco nie? napadaju ma len dva dovody: je to zbytocne drahe a nepotrebne.
eripmav
mam blokovane hovory od neznamych...
nie je to take jednoduche...
prava otazka samozrejme moze byt ake mate telefonne cislo... ale to neni problem ked niekto kopiruje SMS sa spytat aj na cislo na ktore bola zakupena...
isteze, ked sa chce, da sa to lahko odhalit, lenze je to enormne casovo narocne...