Reply on: eripmav #194293:
1. lenze tu si vzajomne odporuju viacere poziadavky• kontrola má byť rýchla. zatialčo revízor kontroluje a prezváňa jedného cestujúceho, zvyšný 30 rýchlo vystupujú na ďalšej zástavke.
• prezváňať síce môže, ale ako prezvoní mňa, keď revízor moje číslo nepozná. a ja mu ho nedám. potom musí odpísať alfanumerický kontrolný kód (čo môže robiť už teraz) a zistí, že to bolo poslané na nejaké číslo. to cislo nasledne prezvoni. to je v rozpore s predchádzajúcou požiadavkou rýchlosti a teda efektivity.
2. aký je výnos z pokút, teda, koľko čiernych pasažierov dnes reálne máme?
3. sú cestujúci a medzi nimi aj čierni pasažieri natoľko technicky zručný, že si dokážu bežne takto falšovať lístky? dovolím si pochybovať.
4. prečo nie IMEI alebo GPS? dnešné smartfony umožňujú inštalovať aplikácie, ktoré vedia čitať a využiť tieto informácie. Tak by DPB vyvinul aplikáciu, ktorá by po spustení umožnila zakupit si listok, pričom sučasťou objednavky by bolo nielen cislo ale aj IMEI. a od zakupenia listka po dobu jeho platnosti by aplikacia umoznovala trackovanie polohy. kontrola by nasledne prebiehala automaticky, stačilo by, aby telefon mal spustene NFC (automaticku bymenu dat s inym zariadenim).
do budúcna spolu s elektronickým občianskym preukazom môžeme spárovať kontrolu aj s týmto, prípadne využívať aj biometrické prvky. Dnes už mobily umožňujú blokovať telefón miesto PIN daktyloskopickou stopu. sucastou prenasanej informacie do DPB by teda bola aj tato info, pri kontrole by cestujuci len prilozil prst na displej revizorovej citacky...
ano, toto je este hudba buducnosti a ma to mnohe obmedzenia. ale preco nie? napadaju ma len dva dovody: je to zbytocne drahe a nepotrebne.
Marcelllooo
Električka do Petržalky je navrhnutá a naprojektovaná zle. Spolu s vyvolanými stavbami. Preto má taký odpor, lebo je to zlý projekt.
Fakty si môžeš prečítať v štúdii VÚD, ktorý to komplexne zhodnotil a posúdil ešte v roku 2005. Dnes máme koniec roku 2013 a jeho predpovede sa napĺňajú. Viac ako električku mesto potrebuje inteligentne optimalizovanú sieť busov (prestavba na trolejbusové trate).
CBA neviem akým spôsobom a metodikou bola rátaná, ale vyzerá to, že to bolo švindolované (podobne ako kreatívne účtovníctvo a vynaliezavosť pri zostavovaní štátneho rozpočtu), kde miesto reálneho výkonu sa rátalo so všelijakými trikmi. Jedným z tých trikov zrejme bolo, že sa uvažuje so zvážaním z celej Petržalky a následnou redukciou ostatných spojov, ako priznal na prerokovaní Ftáčnik.