Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Trochu na inú tému: Asi to tu už bolo, ale predsa...Zaujímalo by ma ako je to v týchto horúčavách, dostávajú vodiči prostriedkov MHD nejaké minerálky alebo aspoň vodu od zamestnávateľa, ako to funguje?
Reply on: jozefzba #193100:
To ze je doprava v Bratislave je ako na zaciatku minuleho storocia je pravda, ale s rozchodom by som problem nevidel. 1000mm sa pouziva kade tade po europe aj ked je celkovo menej casty ako 1435 na slovensku ho pouziva napr. aj TEZ.
Co sa tyka "mozneho rozvozu tovaru po meste zo zel. stanice ako v Kosiciach" neviem co konkretne si myslel tymto, no naklad sa elektrickami v KE nedopravuje snad uz 80 rokov no a rovnako to nema ziadny suvis s rozchodom ci prepojenim elektrickoveho systemu a tazkej zeleznice, taketo prepojenie v KE existuje, nie je vsak na stanici ale pri USS ale uz sa to dlhu dobu nevyuziva a posledny krat mozno len na vylozenie reko KT8D5 z vagona, ale aj to boli myslim ze len prve 3 kusy, dalsie vozidla uz vozili kamiony.

Je pravda aj to ze v Bratislave sa zvazovalo prestavanie na rozchod 1435 mm ale myslim ze pri sucasnych problemoch s MHD je tato vec uplne bezpredmetna.
Reply on: MatejBA #193103:
Vymenoval si pekne veci co su na Trnku, problem je ze ani jeden z tych objektov dnes nie je najlepsie dosiahnutelny z Vinohradov - vsetkym co ide na Trnko sa dnes viac oplati ist na hlavnu stanicu, teda nijak neodlahcis raciansku radialu.

REXy existuju aj inde ako na Zahorie a nemaju nic s BID.
Reply on: Andreas.Papak #193090:
pokiaľ by vozidlá na takúto trať mal vyrobiť renomovaný výrobca poľnohospodárskej techniky, tak by to bolo realizovateľné bez ohľadu na finančné náklady ....
63 smerom z Avionu ma zrusenu zastavku Stara Ivanska? Aj ked si dam tu zastavku vyhladat na imhd tak mi na tej zastavke ukazuje 63ojku iba v smere do Avionu
Reply on: 810zssk #193099:
Tym, co cestuju do prace v meste? 🙂 Okrem toho ak by tam koncili niektore regionalne vlaky (od Pezinka, od Novych Zamkov, od Dunajskej stredy), tak by to vobec nebolo na skodu. Vsak na Trnavskom myte mas trznicu, OC Central, kusok mas Zimak, je tam aj Istropolis, mas tam velky prestupny uzol v BA (hadam aj najvacsi). A ak by sa zaviedli REXy v ramci BID aj inde ako na Zahorie, dost by to pomohlo Hlavnej Stanici.
Reply on: jozefzba #193100:
Polka Nemecka je zaostalá 😮 ?
#193090
Pekny vecer.
Neviem pochopit, preco v Bratislave ma elina rozchod 1000 mm, ked v inych mestach je 1435 mm.
Mozny rozvoz tovaru po meste priamo zo zel. stanice ako v Kosiciach. Uz sa tu zrekonsrtuovalo dost kilometrov kolaji a rozchod ostal po starom. V Ruzinove boli polozene panely, ktore pocitali z moznostou rozchodu 1435 mm pridany dalsi zliabok na kolajnicu. V Bratislave je stale doprava akoby spiaca princezna, zastarale semafory a vela aut v meste.
Jozef
Reply on: Joyki #193098:
Ktorym ludom sa dnes oplati vystupit na Vinohradoch a po novom na Filialke?
Reply on: Andreas.Papak #193097:
Že ľudia už nebudú vystupovať až tak húfne na Vinohradoch, ale časť už na filiálke, (druhá časť ostáva pri vystupovaní na predmestí).
Cez vyučovanie ráno sú po príchodoch vlakov z Galanty ale aj Trnavy na Vinohradoch obrovské návaly.
Reply on: david1 #193095:
Čo tým odbremeníš? Aká preťažená?
Reply on: david1 #193095:
Cestujuci co chcu prestupit na smery Vieden, Praha, Budapest, Zilina, Malacky sa ti urcite podakuju za to ukoncenie, urcite tym neuveritelne odbremenis trat na Racianskej (inak ako vazne - wut??).

Mimochodom, od DS ma byt nejaka spojka na Filialku?
Reply on: Sommelier #193093:
Ja to len vítam. Môžu tam ukončovať regionálne vlaky od Trnavy ,Galanty a D.Stredy. Odbremení sa aspoň preťažená električková trať na Račianskej.
Reply on: 810zssk #193092:
No podľa mňa je to tak, ako to popísal (3 či 4 kolesá na náprave) nerealizovateľné.
Hlavová Filiálka, tak sa zdá na ministerstve ožila. http://m.hnonline.sk/c3-60382630-kw0000_d-vlaky-nakoniec-pri-trnavskom-myte-stat-budu Pre jeden vlak za hodinu ?
Reply on: Andreas.Papak #193090:
Technicky by zrejme bolo mozne take vozidlo vyrobit (ostatne, vozidla schopne menit rozchod uz myslim aj existuju), ale bolo by to zrejme neuveritelne drahe a este neuveritelnejsie zbytocne.
Bolo by teoreticky možné (napríklad, ak by sa u nás zrealizoval tram-train) upraviť (napríklad 29T a 30T), tak aby boli schopné jazdiť po dvoch rôznych rozchodoch? (1000 a 1435mm) Mám na mysli riešenie, pri ktorom by každá náprava mala miesto dvoch tri, respektíve štyri kolesá a pred koncom jedného a začiatkom druhého úseku s odlišným rozchodom, by bol nejaký úsek (napr. 10m), kde by boli tri, respektíve štyri koľajnice - ako je dnes na Starom moste. Ďakujem

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.