Samozrejme ze sa da nieco urobit. Napriklad tbusy by mohli mat povolene vyuzivat na odbocenie pruh urceny pre priamy smer (co aj tak pouzivat budu). V kombinacii s tym jemne ubrat z chodnika kde by sa nasledne zrusilo to divoke parkovanie co tam je. Jednoduche.
Neviem co je na 203 reprezentativne, ale kedze to jazdi Hrobustov tak podla mna nic ? Podla mna je navyse vhodne aby linka z Koliby koncila na Sulekovej, nedochadzalo by k prenasaniu vypadkov (ze ked sa nejazdi napr. okolo Uradu vlady tak odpadne obsluha Mudronovej).
http://goo.gl/maps/T4JXx ,
kde má v prvom rade prednosť trolejbus 64 ktorý ide na Prokopa, potom vodič z pararelnej komunikácie popri Brnianskej (lebo pri rovnocenných cestách je prednosť sprava) a všetkým musí dať prednosť vodič idúci z Patrónky po Brnianskej na Prokopa?
Áno, to je dementná križovatka. Zo skúseností IAD pozorujem, že sa jazdí presne naopak. Už som sa parkrát snažil vynútiť si prednosť podľa značenia (kontrolovane) a skončilo to trúbením a prostredníkom.
No hej, to je pravda. L204 by ale v takom prípade mohla ísť až po Valašskú. Podľa mňa to je síce trochu zbytočné, ale v plánoch na nové linkovanie sa uvádza nová L147 NOÚ - Valašská. A vzkm by ostali prakticky rovnaké či už by L204 chodila k Vojenskej nemocnici alebo na Valašskú. Minimálne do realizácie trate Patrónka - TESCO Lamač, potom by sa L204 mohla presunúť tam... Ale to má ešte čas
L204 by nemohla chodiť k NŮSCH, lebo potom by neplatilo to, čo si napísal v predchádzajúcich príspevkoch, čiže by nebolo spojenie nemocnice s jej spádovou oblasťou. To je podľa mňa nepriechodné. L209 je vymyslená dobre, tam zrejme ani to oslabenie v sedle z 12 na 15 minút v oblasti Klenová nebude prekážkou. To, že sa nebude dať prekladať s 204, no bohužiaľ škoda, že tak dementne postavili NÚSCH aj s tým zbytočným obratiskom, ale pri Nemocnici Kramáre obratisko nie je.
No, ale s tým sa nič nedá robiť, lebo tam nezmestíš BUS pruh ani nevylúčiš IAD. Bohužiaľ, v špičke by asi vznikali isté meškania. Ale keď je to únosné napr. na L34/83 v smere z mesta do Dúbravky (tam tiež ide každý autobus s iným meškaním) tak by sa to snáď dalo vydržať ako daň za spojenie Patrónky s Kramármi, resp. mi nenapadá lepšie riešenie
Áno škoda by to z tohto hľadiska bola, ale podľa mňa je MHD pre cestujúcich a nie šotoušov. Na druhej strane 217 Valašská - RD tiež existuje minimálne 25 aj viac rokov, takže zas zrušíš toto tradičné spojenie. ?
OK, keby to vyslo, tak kludne aj int. 6 a 12 min. To s tymi 16timi som dal len ako priklad. Zavisi to od vozov a vozokm.
Ja by som asi radsej videl 2tr.linky ku nemocnici Kramare. Aj ked tam jazdi zase 32, lenze s 12metrovym vozom a nie je to v preklade s 212tkou...
Ano, nejaka preferencia by sa tam fakt ziadala, ale pochybujem, ze by to niekoho z kompetentnych trapilo. Ja sa celkom desim toho, ako tam v rannej spicke s klbakom krizujem tri pruhy...
Podobne ako je to pri vychadzani L64 z Hrobonky dolava - tam to mozno niekto zacne riesit az po prvej neprijemnej nehode, pricom na vine bude urcite vodic Tbusu, lebo porusil predpisy...
No, tento problém by sa vyriešil, keby že sa križovatka nastaví tak, aby sa po odbočení od Vojenskej nemocnice na Lamačskú stíhala zelená na odbočení na Kramáre aj s prestojom na zast. Patrónka, nechala by sa rezerva napr. 30-40 sekúnd a hotovo, netreba ani preferenciu. Spoj by stál pred semaforom len pár sekúnd, aj to len v prípade že by prirýchlo odišiel z Patrónky
Ved dobre, ja som to myslel tak, ze ta linka je turistom znama a vyuzivana, netvrdim, ze sa vozia z koliby na Butorovu... Len by ma to mrzelo - subjektivne - kedze ide o dlhorocne spojenie - linka (2)13...
L204 by mohla chodiť k NÚSCH, aby nebola L209 tak blbo rozdelená. Inak celkom fajn, len na Trnávke by sa zhoršil interval, i keď kapacitne by to asi kĺby utiahli. Lenže ti vzniká problém s tým, že interval 16 minút nevychádza do hodiny, teda bude odchádzať zakaždým inak. Skôr by som to riešil 7,5 min. intervalom L208 a 15 min. intervalmi 209 a 204. No fakt je že 15 min. interval nie je až tak lákavý.
Preklad s tou 212 je hlúposť pokiaľ sa neurobí preferencia na ľavom odbočení z Lamačskej na Kramáre, keďže zväčša nikdy sa tadiaľ neprejde na 1 cyklus a cyklus na Patrónke trvá vyše 1 minútu.
A koľko turistov denne cestuje z Koliby k Hradu? Pokiaľ si roky všímam, tak 203 v podstate uspokojuje 2 v podstate nezávislé smery Koliba - CMO a CMO - Búdková. Naozaj nemám dojem, žeby veľa ľudí cestovalo z Búdkovej na Kolibu. Ostatne načo by to robili, keď ani v oblasti Červeného kríža a ani Koliby nesídlia významné inštitúcie, kam by ľudia chodili MHD. (nemocnica, stredná škola, business centrum, priemyselná zóna). Na druhej strane spoj Búdková - RD má výhodu napr. v priamom spojení Červený kríž - AS, business centrá, školy na Novohradskej, druhé spojenie na Mildu pre duochodcov, priamy spoj do štátnej nemocnice,čo je spádová nemocnica Starého mesta... .
Ja v tomto az taky problem nevidim - mat na kramaroch 3 linky - napr. 204 na Valassku/Voj. Nem; 212 k Voj. Nem/ Tesco Lamac + ta 206/209 alebo ake uz bude mat cislo hore k Nou/ Susch. Pricom 212 by isla z centra cez Hodzovo v int. 8 min. A 204+209 po Sancovej s intervalom 16 min. vo vzajomnom preklade medzi Trn.m. a Magurskou. takisto preklad medzi 204 a 205 na Trnavskej. - Moj navrh, akurat som narychlo nedomyslel L64
To nové vedie trolejbusov sa mi v zásade celkom páči a tiež tie nové preklady nosných liniek, napr. L208 predĺžená až na Kramáre v spojení s posilnenou L209. Mne len vadí že zaniká spojenie Kramáre - NM a tiež nízka potenciálna vyťaženosť niektorých doplnkových liniek, hlavne tej RD - AS - Šulekova. Tou skoro nikto nebude chodiť a nebude v preklade so žiadnou inou linkou. Akurát bude skoro súbežná s tou predĺženou L208, ale v úplne inom intervale, tak načo je to dobré?
Preto som navrhoval pár zmien v tých "doplnkových" linkách. Teraz som si ale uvedomil že ak by sa L204 nechala na Kramáre tak by tam došlo k narušeniu prekladu liniek 209 a 208. To som nedomyslel.
Ale tú linku z Ružovej doliny by som určite nenechal ísť len po Šulekovu, dal by som ju až na Búdkovú a 207 by som predĺžil tak, ako som písal v predošlom príspevku, aby nahradila aj L205. Na Šulekovu môže ísť čokoľvek iné. Napr. aj 203 z Koliby a dnešnú L212 odkloniť z Kramárov na Lovinského, aby tam niečo chodilo. To by všetko sedelo, aj s intervami, len je tam stále ten problém že na Kramároch by kvôli zachovanej L204 nebol taký fajn preklad len dvoch liniek.
Vyjadrite sa k tomu prosím, je to len spontánny návrh
Ak si dobre spominam, podla toho navrhu noveho linkovania Tbusov, klucova mala byt zmena, resp. Zlucenie 208+212, na kt. by premavali klbaky. cize by vznikli akesi nosne trolejbusove linky - 201, 202, dalej napr. 204 a 208/212, plus este dnesne 203 a 205. Ostatne linky by tvorili doplnok (pripoje) k tymto linkam. Ak uz nemozeme pre financie navysovat pocty vozokm. Tak by sa aspon mohlo nakupit viac klbovych vozidiel, hoc aj ojazdenych. Tie 3 schodiky vacsina ludi nejako prezije - aj tak su uz navyknuti - dolezitejsie je, aby sa zmestili do vozu a netlacili sa tam.
Pre zaujimavost - taky DP Salzburg disponuje iba klbovymi trolejbusmi, hoc tam nemaju az take prepravne naroky ako u nas...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Max
Podobne ako je to pri vychadzani L64 z Hrobonky dolava - tam to mozno niekto zacne riesit az po prvej neprijemnej nehode, pricom na vine bude urcite vodic Tbusu, lebo porusil predpisy...