Ja som tam v takej situácii MHD išiel keď mi zomrel najlepší kamarát.
Re #18981 Igorko: Lebo pre cestujúceho je životne dôležité či je voz hrdzavý. Čistý to áno, ale na hrdzu sa ti môže vieš čo. On chce v prvom rade sa odviesť, potom na čas a čo najrýchlejšie, pohodlie a aby mu nebola zima či teplo.
Nevravím, že hrdza na vozoch nevadí, ale priorita to nie je. Ja osobne by som sa dosť naštval, keby DPB zdvihlo ceny azačalo investovať do nových plechov a farby na šunky typu Ik28X
Re #18988 Martyk: chválihodné, ale skúsil si niekedy počkať či si to ľudia nepozatvárajú aj sami? Myslím si, že by to spravili, bo kvapky nelietajú len rovno pod okno. ono ich často nesie aj cez pol eliny a keď už leje, tak by to pozatvárali. Mňa naposledy dožrala vodička eliny, ktorá po mojom otvorení strešného vetráku pri prvých dverách, ho na následujúcej zastávke zatvorila. Čo ona má zatvárať vetráky pre cestujúcich. Tie ju nemajú čo zaujímať. Ak chce mať cestujúci otvorené, tak bude otvorené.
Keby u nás zmokli sedačky bude to len plus. Aspoň budú o trochu čistejšie. U nás ich netepujú /
Vladimír: A čo takto. Je to narýchlo, takže som si nejaké neobsluhované územie nemusel všimnúť, tak ma opravte.
L4: Zl. piesky - SNP - Tunel - Jesenského - Zl. piesky.
L5: Súčasná trasa.
L6: Súčasná trasa.
L8: Súčasná trasa
L12: Karlova ves - Šafko - SNP - Tunel - KV.
Medzi všetkými radiálami existuje 1 prestup okrem smeru Rača - Zl. piesky. Tu sú dva možne. Buď L5 -L8 - L4 to by bol ten rýchlejší alebo s jedným prestupom avšak až na Kapucínskej L5 - L4,
Spojenie Ružinov - Karlova Ves je možné uskutočniť dvoma spôsobmi:
A: L3 z Ružinova po Technickú univerzitu, ďalej L5 do Karlovej Vsi
B: L3 alebo L8 po Trnavské mýto, ďalej L4 do Karlovej Vsi
Ak naozaj chceme, aby električka bola nosným systémom MHD, nemôžeme mať 13 liniek.
Spojenie Dúbravky a nábrežia je zabezpečené L5 po Karlovu Ves, kde v špičke do 2 min. príde súprava L2 alebo L4.
Karlovu Ves som spojil so Zlatými pieskami preto, lebo jedine Zlaté piesky nepotrebujú priamy spoj na Obchodnú. Ak by šla linka Karlova Ves - Ružinov, v konečnom dôsledku by na to Ružinov doplatil horšou obsluhou Obchodnej ul. a Zlaté piesky a s nimi celá Vajnorská by mali zbytočne divokú otočku v uliciach mesta.
No pro provozy na 1000mm se vyvíjel podvozek s dvojitým vypružením . Pro rozchod 1435mm se vyrobily 3 páry , z nichž 2 jezdí v brně pod T3(1606+1608) a je to dost poznat . Siemens (pars) by na to měl mít licenci . Jde o dost zásadní rekonstrukci ale výsledek za to stojí.
no to je pravda. Tak ale s podvozkami sa v BA aj tak bude musiet nieco robit, ved tu nemame ani jeden podvozok s primarnym odpruzenim, co je v Brne, Prahe a proste vsade v CZ uz bezne v dopr. podnikoch (T6A5, KT8D5N, Astra). Cize keby sa rekonstruoval podvozok na K3 do BA, robil by sa tak aby bol pouzitelny aj v inych typoch, ved T3, K2S, T6A5 nam tu budu jazdit este minimalne 25 rokov.
Otázkou je jestli má DPB peníze a chuť investovat do vývoje a testování K3N. Je totiž jediným zájemcem na tomto rozchodu .V případě brna se náklady dělí, protože je tu další zájemce ze sarajeva. Takže celková částka se dělí.
trosku by si mal brat ohlad na skutocne prepravne prudy, napr. Dubravka podla mna potrebuje priamu linku s nabrezim, takisto Ruzinov s Krl. ves, viac ako Zl.piesky -K.Ves.
jasne, ze si treba pockat na vysledky testov az potom do toho investovat. Co sa tyka motorov v 1000mm podvozku pod klbom-v dnesnej dobe trhoveho hospodarstva uz zakaznikovi urobia vsetko-to by nemal byt problem.
No já bych s tím počkal . Ono je tam víc úprav, než jenom novej článek . Navíc se mění podvozek za hnanej a další se přidává. Sám jsem zvědavej jak to provedou. Jestli po vzoru KT8 a upraví i kloub, nebo nějak jinak .Každopádně to bude testovací vozidlo. Už se pro něj chystá místo za RT6. Nejspíš by pro 1000mm podvozky nenacpali motory pod kloub. Spíš bych si počkal na ten NP vlečnák z Krnova. I když poté co jsem k němu viděl nějaký materiály se mi čím dál víc líbí německej NP vlečňák za T6A2. Má klasicky 3dveře , otočný podvozky a vzhledově taky ujde.
Co si myslite o K3R-N ? Ked robime take rozsiahle rekonstrukcie K2S, bolo by idealne robit ich teraz ked uz bude v Brne K3R-N robit tak aj nase K2. Aj ten maly kusok nizkopodlaznosti za dobru cenu je dobry pre kociky atd. nie?
Ešte som trocha rozmýšľal na tým návrhom linkového vedenia električiek a nepáči sa mi v ňom ešte jedna vec. Je to L1, ktorá spája Obchodnú z Karlovou Vsou. Obchodnú z Karlovou Vsou má primárne spájať L5, cestujúci by zasa zbytočne špekulovali a možno aj obsadzovali spoje L1, lebo sa im nechce čakať 3 min. na L5 a pod. Keď som si všimol, že celá západná radiála nemá spojenie so Špitálskou, napadlo ma ešte jedno, hádam, definitívne riešenie. L1 skrátiť späť po Nám. Ľ. Štúra a do Karlovky, naopak, predĺžiť L4. Intervaly majú rovnaké, takže bez problémov, a obsluha územia sa mi týmto vidí lepšia.
Takže ešte raz:
L1 --> HLAVNÁ STANICA - Štefanovičova - Obchodná - Nám. SNP - Jesenského (T) - Šafárikovo nám. (S) - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
interval 8/10/12
L2 --> KARLOVA VES - nábrežie - Jesenského (S) - ŠAFÁRIKOVO NÁM.
interval 8/10/12
BTW. Aby ste pochopili, hovoril som o zruseni MOKROHAJSKEJ pre linku 21. Jazdievam s nou v rannej spicek do mesta a v poobednej do DNV, a vacsinou nenastupuje nikto. Z toho vyplyva ze z DNV na MOKROHAJSKU zabezpecovat dopravu nemusi. a som zvedavy co vyriesia s tym lamacskym TESCOM
Vladimir: tak tak, ono by stacila poznamka do CP, a aby na transparente striedavo blikalo OPLETALOVA/cez Tech .Sklo alebo ZAHORSKA BYSTRICA/cez Krematorium, a bolo by po probleme, ale ved pozname nas podnik... ("Ludia by to neppochopili")- Je to ubohe, aku maju o nas mienku
Vladimir: ten navrh je inspirujuci. Na (moje) namietky k 1. verzii si sam odpovedal, takze neni co dodat. Plne sa prihovaram za linku 6 NM-hl. stanica z opisanych dovodov. U cestujucich badam 2 protichodne tendencie - cestovat priamo za cenu cakania a kratsia cesta aj za cenu divokych prestupov. Jeden prestup pri ceste kdekolvek bez velkeho cakania je dobry kompromis.
Inými slovami... ak potrebujem raz za hodinu urobit z linky zachádzku, pre isotu tam presmerujem všetky jej spoje, aby sa náhodou niekomu občas nestalo, že si nevšimne vysvetlivku. Radšej budem každý deň, každú hodinu, každý spoj, hoc aj na prázdno fúrikovať tam aj späť.
V navrhovanom linkovom vedení neexistuje priame spojenie Hlavnej stanice na akúkoľvek severnú, či východnú radiálu. Vzhľadom na to, že na zastávke Technická univerzita / Floriánske nám. nie sú najvhodnejšie podmienky na prestup, uvažoval som, že by bolo vhodné zachovať priamy spoj aspoň na jednu z nich. Keďže jedna dnešná linka smeruje na Račianske mýto, no až dve na Trnavské, uvažoval som, že by bolo vhodné ponechať práve jednu z radiál napojených na Trnavské mýto. Potom som z priameho spojenia vylúčil Ružinov pretože ten viac ocení priamy spoj na Obchodnú i Špitálsku ako Vajnorská, ktorá ani dnes priamy spoj na Obchodnú nemá. Priamy spoj z hlavnej stanice som teda navrhol na vajnorskú radiálu s tým, že na Trnku je možné prestúpiť na radiálu ružinovskú. Zmenený návrh by vyzeral:
1
HLAVNÁ STANICA - Obchodná - Nám. SNP - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
8/10/12
4
ZLATÉ PIESKY - Špitálska - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
8/10/12
6 ŽST NOVÉ MESTO - HLAVNÁ STANICA
8/10/12
Za problém mmnou navrhnutého riešenia tiež možno označiť azda až privysokú frekvenciu električiek v klbku Jesenského - nábrežie - Šafárikovo nám. Na Jesenského by tak v smere na Nám. Ľ. Štúra premávalo v špičke až cca 51 spojov za hodinu, čo by spôsobilo, že daná lokalita by bola príliš zrantiteľným miestom električkovej dopravy. Situácia by sa mierne zlepšila, ak sa L1 potiahla až do Karlovej Vsi, čím by sa mohla obmedziť L2, čo by znamenalo úbytok 7-8 spojov za hodinu.
1
HLAVNÁ STANICA - Obchodná - Nám. SNP - nábrežie - KARLOVA VES
8/10/12
2 ŠAFÁRIKOVO NÁM. - nábrežie - KARLOVA VES
8/10/12
A hádam pri tomto variante by sme aj mohli ostať, no nie? Tak, čo spustíme to od 1.1.2004?
to suhlasim, ale nadpis toho clanku "Alternatívne riešenie k metru - električka". ten clanok som mal precitany uz davno, ale tu shcemu rozsirenia a optimalizacie elektriciek v celej bratislave som si vsimol az teraz. a napriklad po precitani toho clanku by si niekto mohol povedat "no dobre, tak maju ake-take riesenie pre petrzalku, a co dalej?", a takto by mu bolo dane efektnej odpovede...
Ono kazdy z tych clankov je o niecom inom - 2 su o moznostiach rozsirovania elektriciek, treti je vylucne o nahrade casti metra trasy B v Petrzalke. Preto ta schema nie je tam
ospravedlnujem sa, az teraz som nasiel tento subor -- http://www.imhd.sk/ba/mapy/navrh_elektricky_turbo.png. s tym mozem len suhlasit, kiezby to tak niekedy aj bolo mozno by bolo dobre pridat ho k clanku "alternativa k metru"...
hm, ako to potom riesia postihnuti ludia v budapesti? nechodia mhd vobec? podla mna mokrohajska jednoznacne _je_ priklad zastavky, kde treba bud obmedzit pocet zastavujucich spojov (proste na mokrohajskej nebude stat kazda 21ka), alebo ju dat na znamenie, alebo ju dat na znamenie aspon mimo spicky.
(nikdy som si nemyslel, ze moze na internete existovat diskusia, kde sa bude 2 dni rozoberat, ci dat alebo nedat nejaku zastavku na znamenie -- kazdopadne je to zaujimava zabava :-D)
a este jedno som chcel: podla mna status mhd je v bratislave proste taky, ze mhd chodili, chodia a _vzdy_ budu chodit _len_ ludia na mhd odkazani (+ zopar nadsencov a ekologicky zmyslajucich ludi). proste je to tak. individualny automobil sa pre cloveka s normalnym postavenim povazuje za povinnost, hoc v centre takmer niet kde parkovat a dopravna situacia sa zhorsuje zo dna na den.
moze za to len a len stav, v akom sa mhd nachadza, a jej posramotena reputacia, ale pravdu povediac nevidim realnu nadej, zeby cokolvek mohlo tento smutny fakt zvratit. ani pozlatena rychlodrazna elektricka nie.
este raz opakujem, ze to boli len priklady, a mozno nie vydarene. pre info: zastavku, z ktorej dennodenne cestujem, som zaradil medzi tie, ktore by som zrusil ako prve (znievska). okolo 100 m od nej je druha zastavka.
chapem, ze autobusy maju byt len doplnkovou dopravou. ako vsak chcete syndrom "pri kazdej vrbe" riesit v takej karlovke, dubravke alebo ruzinove? tamojsie elektrickove trate su nim podla mna postihnute minimalne tak, ako autobusove linky v petrzalke. zavedenie paralelnej autobusovej dopravy by asi nebolo to prave orechove...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
J
Re #18981 Igorko: Lebo pre cestujúceho je životne dôležité či je voz hrdzavý. Čistý to áno, ale na hrdzu sa ti môže vieš čo. On chce v prvom rade sa odviesť, potom na čas a čo najrýchlejšie, pohodlie a aby mu nebola zima či teplo.
Nevravím, že hrdza na vozoch nevadí, ale priorita to nie je. Ja osobne by som sa dosť naštval, keby DPB zdvihlo ceny azačalo investovať do nových plechov a farby na šunky typu Ik28X
Re #18988 Martyk: chválihodné, ale skúsil si niekedy počkať či si to ľudia nepozatvárajú aj sami? Myslím si, že by to spravili, bo kvapky nelietajú len rovno pod okno. ono ich často nesie aj cez pol eliny a keď už leje, tak by to pozatvárali. Mňa naposledy dožrala vodička eliny, ktorá po mojom otvorení strešného vetráku pri prvých dverách, ho na následujúcej zastávke zatvorila. Čo ona má zatvárať vetráky pre cestujúcich. Tie ju nemajú čo zaujímať. Ak chce mať cestujúci otvorené, tak bude otvorené.
Keby u nás zmokli sedačky bude to len plus. Aspoň budú o trochu čistejšie. U nás ich netepujú /
Vladimír: A čo takto. Je to narýchlo, takže som si nejaké neobsluhované územie nemusel všimnúť, tak ma opravte.
L4: Zl. piesky - SNP - Tunel - Jesenského - Zl. piesky.
L5: Súčasná trasa.
L6: Súčasná trasa.
L8: Súčasná trasa
L12: Karlova ves - Šafko - SNP - Tunel - KV.
Medzi všetkými radiálami existuje 1 prestup okrem smeru Rača - Zl. piesky. Tu sú dva možne. Buď L5 -L8 - L4 to by bol ten rýchlejší alebo s jedným prestupom avšak až na Kapucínskej L5 - L4,