Ja osobne som sťažnosť posielal mailom, nik odomňa nevyžadoval podpísanie (raz dávnejšie však áno) a sťažnosť riešili... a keď aj teda neriešia, sú povinný odpísať, pokiaľ podnet nespĺňa náležitosti sťažnosti....
Peťo, chytím sa tvojho príspevku a pridám sa: Aká je lehota pre DPB na vybavenie sťažnosti? Platí pre nich zákon NR SR č. 9/2010 Z.z. o sťažnostiach (cize lehota 60+30 dni)? Mne odpovedali po 78 dnoch a ohanaju sa tymto, ale kedze Dopravny podnik nie je oraganom verejnej spravy, tak si to mozu akurat tak za klobuk vopchat.... Skor si myslim ze pre nich plati 30 (v oddovodnenych pripadoch dalsich 30 dni)
Skusim ti to na priklade dopravnych komisii miest a VUCiek.
Niekde je to tak, ze dopravnu komisiu tvoria iba poslanci. Maju nazor, ze iba oni su vyvoleni a zvoleni zastupcovia ludu, ktori najlepsie vedia, co miestny pospolity lud v doprave potrebuje a ako sa to ma robit. Nikto im do toho nema pravo kafrat. Podla toho to aj tak vyzera.
Inde je to tak, ze okrem poslancov su clenovia dopravnej komisie aj neposlanci - prakticki odbornici od dopravcov po udrzbovu organizaciu komunikacii.
Aj ti "mozu do veci hovorit" a maju hlasovacie pravo - ale aby bolo zabezpecene (ako Valec napisal) hlavne slovo, z 10-tich clenov su v pomere 6:4 v prospech poslancov. Takto je zabezpecene, ze sa obidve strany respektuju ako partneri (= kazdy odbornik neposlanec ma rovnako 1 hlas ako poslanec a berie aj ZODPOVEDNOST aj za pripadne zle rozhodnutie), ale rovnako je zabezpecene, ze posledne slovo maju poslanci. A potom aj vysledky takejto komisie su uplne ine ako tej prvej.
Inak tak ma napadlo, keďže mazanie pri Molecovej sa už pokazilo, a električky pištia aj tam kde by to nečakal ani obyvateľ Ľvovu, nedalo by sa to mazivo dávať priamo na kolesá? Podobne ako pieskovanie, len teda na vnútornú stranu okolesníka...
Tie plexiská na kabínach T3 hentak otrasne ako sú sú tak od začiatku, alebo tam boli sklá pôvodne v gume, len to povypadávalo? ? Dík
Ano. Urcite je koordinator ten posledny, kto ma nakoniec posledne slovo, tak ako ty ked si kupujes ten fotak.
Tak sme sa posunuli v tom, ze pripustame, ze aj dopravca moze poradit a intergrator si jeho dobry napad moze osvojit.
Ja akurat hovorim, ze by bol nerozumny integrator, ktory by sa neporadil a dal veci iba rozkazom. Rozumny integrator si z dopravcov urobi minimalne poradny organ, ktory mu moze optimalizovat a zlepsit jeho rozhodnutia. Bude ich mat za uzitocnych partnerov - sa mozrejme s jeho poslednym slovom. (Pripustime aj pripady, ze konecne slovo integratora bude niekedy aj podla nazoru dopravcu a nie podla svojho povodneho zameru.)
1. Úplne sme odbočili od témy, ktorej podstata spočívala v tom ako sa DPB stavia k celému IDS (do ktorého ho koordinátor netlačí z vlastnej vôle, ale z vôle jeho objednávateľa výkonov a dokonca! 100% majiteľa).
2. Dopravca v IDS môže radiť len do tej miery, ktorá sa bytostne dotýka len jeho... ale v systéme IDS pôsobia viacerí dopravcovia, takže hlavné slovo musí mať niekto, kto si všetky rady vypočuje a na základe nich a svojich potrieb sa rozhodne.
Ale myslím, že práve tebe toto vysvetlovať nemusím, len sa treba niekedy na to pozrieť aj z druhej strany, všakže.
Na to musime:
a) verit v odbornost partnera
b) byt presvedceni, ze predajca z nejakeho dovodu bude viac dbat na nas zaujem (co najvyhodnejsia kupa) ako na svoj (maximalizacia zisku) - inak povedane, napr. SL ti NIKDY neodporuci subeh, hoci to moze byt dobre riesenie, kedze je to proti ich (uplne logickemu a opravnenemu) komercnemu zaujmu jazdit co najviac
Nasiel by si dost ludi co ma negativne skusenosti s radou "odborneho" predajcu.
Solider, neobracaj, prosim ta, moje slova naopak. Ja som nikdy netvrdil, ze dopravca ma rozkazovat koordinatorovi, co sa ma a bude robit alebo nie. Urcite nie. Dopravca je len jeden z obchodnych partnerov a nema pravo rozkazovat druhemu obchodnemu partnerovi. A naopak. Su to obchodni partneri (nie pan a sluha), ktori spolu uzavru zmluvu obojstranne vyhodnu nielen pre nich, ale v tomto pripade hlavne pre cestujucich.
Valec, zas si to postavil bud-alebo. Jeden alebo druhy... Nie, IDS nie je podriadeny vztah ako mesta ako MAJITELA a jeho mestskeho dopravneho podniku, ale obchodny vztah dvoch alebo viacerych obchodnych partnerov, kde je velmi nerozumne nepripustit moznost dat skusenemu dopravcovi navrhnut dobre optimalne riesenie za navrhnuty objem penazi.
Mas to ako ked kupujes fotak. Prvu moznost mas povedat predavacovi, aby ti predal Nikon D3200, nic sa ta nema pytat, ma zrazit opatky, predat ti Nikon D3200, zinkasovat ta a hotovo.
Druhu mas ze prides za predavacom a ako partnera (obchodneho, ktory tiez tomu mozno rozumie casto viac ako ty) poziadas, co by ti mohol do 600 eur odporucit. On sa ta zacne pytat, ci si profesionalny fotograf alebo amater, ci to chces len na rodinne fotky alebo aj publikovat, ci vies fotit iba so slnieckom za chrbtom alebo aj v protisvetle - a nakoniec ti doporuci spickovy kompakt Canon S100 za 380 eur.
Tak co, budes machrovat, ze v tvojej "civilizacii" si aj tak kupis co chces, alebo si poradit nechas a k dlhorocnej spokojnosti za omnoho menej penazi prijmes ine riesenie obchodneho partnera?
Ked to dopravca zisti, moze informovat objednavatela (v civilizovanej spolocnosti koordinator ma data o vytazenosti spojov) a ten sa rozhodne ci chce ponuku zmenit.
Presne tak, aerolinke mozem ponuku odmietnut. Rovnako objednavatel moze odmietnut ponuku dopravcu a dopravca bud vypracuje ponuku ktora cestujucemu vyhovuje, alebo sa najde iny dopravca.
Rovnako pri tej aerolinke si TY volis kam a kedy chces ist, pripadne mas nejaku preferenciu kde prestupovat, atd. Aerolinka riesi naplnemoe tvojej poziadavky. Ak si niekedy objednas cele lietadlo (tak ako si objednavatelia objednavaju cely bus/vlak/atd) tak pojde presne vtedy kedy si povies a tam kam si povies, s ohladom na regulacie (rovnako ako bus nepojde cez pole, ale len po ceste, aj lietadlo pojde schvelnymi letovymi trasami, ktore su v tomto porovnani ekvivalentom ciest).
Akože nedal dobrý príklad? Keď nechceš akceptovať navrhnuté pravidlá, nebudeš cestovať. Rovnako to platí (ideálne) aj pri dopravcoch. Nechcete dodržiavať stanované pravidlá = končíte. To je úplný nonsens, aby si tu nejaký dopravca rozkazoval, čo chce jazdiť a čo nie, kde mu zostanú výkony a kde nie. Iné je poradiť/participovať na zlepšení a iné je takýmto zásahmi vyslovene riadiť dopravu.
Ano, "rozhoduje" prevazne ten, kto plati. Ale ak dopravca zisti, ze si platiaci objednavatel cvaka do niektoreho kuta mesta ci regionu spoj kazdych 10 minut a za tyzden ma v elektronickej pokladni zaregistrovanych len troch cestujucich, mal by zrazi opatky a 300 prazdnych spojov vykonat a za prachy vozit aj vzduch? No myslim si, ze jeho povinnost upozornit na plytvanie verejnych financii a presvedcit objednavatela, aby peniaze bud usetril alebo ich vyuzil na inych linkach na inom mieste.
O tom kde idem na dovolenku si sice rozhodnem sam, ale akonahle zacnem uvazovat s dopravou, ked idem tymi aerolinkami lietadlom z Madridu do New Yorku, nemozem si urcovat ako a kade. Nie ja ako platiaci obednavatel, ale dopravca mi urci trasu, ktora je nie z mojho, ale z jeho pohladu dobra a bezpecna, on urci trasu napr. ponad letecke majaky a kontrolne body riadiaceho strediska leteckej premavky, letiska medzipristatia, kde moze doplnit palivo apod. Ja mam akurat moznost to prijat alebo odmietnut. Alebo ist inymi aerolinkami, ktore mi do toho tiez nenechaju kybicovat a urcia mi to oni. Takze toto si nedal dobry priklad...
Už si videl zástupcu slovenského dopravcu, ktorý ti povie "Vy ma platíte, tak si povedzte čo vlastne chcete."? Je nespochybniteľné, že pracovníci dopravcov budú mať najlepšie praktické skúsenosti, ktoré je prínosné brať do úvahy, ale o tom, čo vlastne majú dodať musí rozhodovať ten, kto ich platí.
Suhlasim s tym "ak je". Ak nie je nadriadeny, ale jeho ucastnici su v nom rovnocennymi partnermi (dopravnymi, obchodnymi, ...) tak aj mnohe racionalne nazory a navrhy dopravcu su pre IDS prinosom. Ak je koordinator iba nadradeny a dopravcovia maju iba za peniaze drzat hubu a krok, tak to potom aj tak moze dopadnut...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
mr.lenin