Si: suhlasim, ale info o nasledujucej zastavke netreba len pri nastupeni. Aj vo vozidle. Na niektorych linkach (eliny, expresne) sa da paradne previest aj ked trasu poznas.
Na druhej strane, casto sa mi stava ze neviem akou linkou cestujem. Ked chyba vnutorny transparent, bud si spomeniem, alebo mozem vystupit a pozriet zvonku
K diskusii o vnutornom transparente: Mne osobne na ostravskom systeme vadi hadam len to, ze tam 5 sekund svieti "pristi zastavka". U nas by sa tam ale dalo krasne na krajicek napisat ze "Nasleduje". Samozrejme zoznam dalsich zastavok je tak, ze vlavo svieti male "pres" a ihned vedla horizontalne scrolluju dalsie zastavky. Vsetko prehladne a elegantne. Netreba ani drahy teplomer.
mne osobne na vnutornom transparente napriklad chyba v case ked vozidlo stoji na zastavke informacia o tom, aka bude nasledujuca zastavka. Mozno si poviete ze to je blbost, ale ja napriklad mozem byt vo vozidle na zochovej smerom do petrzalky a potrebujem vediet ci to pojde za mostom dole k inchebe alebo rovno. A kedze po precislovani spojov stale nemam v hlave ani zdaleka vsetky linky a ich trasy (to precislovanie asi KK nikdy neodpustim) tak by mi takato informacia niekedy dost pomohla. Ale potrebujem ju dostat v case, ked sa este z vozidla da vystupit, nie az ked sa rozbehne zo zastavky...
[tento problem nie je vo vozidlach ktore maju este stare linkove tabulky ak je na ne vidiet (byva tam z vnutornej strany vyznacena cela trasa) a rovnako to riesia aj tie "teplomerove" transparenty]
Andy: Nevyskakujem na m@rtina, len keď tu bol tak mi vysvetloval ako to funguje u nich a priznám sa bol som z toho jeleň a tak sa mi zdá najjednuduchšie a tým pádom aj najvac pochopiteľné pre cestujúceho. Mne ten náš systém úplne vyhovuje.
Nechcem tým povedať, že si nestihnem pozrieť zastávku za 10 sekúnd, ale chcem tým povedať, že ak si jeden vytvoril návyk pozrieť si po odchode zo zastávky vnútorný transparent druhý taký návyk mať nemusí a info môže prepásnuť a pri občanoch starších generácií následne aj spanikáriť.
Vladimír: Vo vozoch kde je vnútorný transparent buse nemáme stále ukazovatele času a pásma. (K2S, I4X5,..) A veď aj na čo, keď túto funkciu prebrali práve vnútorné transparenty. Okrem iného čas je neustále ukazovaný na označovačoch.
Na nabreží už sú pripravené krásne ohnuté kolaje, VÚIS panely časť je už aj v štrku vykolíkovaná, takže asi v pondlok začnú ukladať panely. Celkom im to ide aj na vjazde, takže možno to stihnú o dosť skôr ako do novembra.
Nuž, ja si myslím, že ak čakám na názov zastávky, kde vystupujem, pozriem si názov nasledujúcej zastávky akosi inštinktívne hneď po odchode vozidla zo zastávky. A vtedy tam zobrazená bude.
Najlepšie by asi boli dvojriadkové displeje. Zatiaľ som ich videl len v Prahe, ale tam sa mi ich nastavenie nepáčilo.
Dvojriadkové displeje by mali dve polohy. Poloha A: v hornom riadku linka a cieľ, v dolnom riadku súčasne beží "cez" a zastávky. Poloha B: v hornom riadku nápis "nasleduje zastávka" a v spodnom jej názov. Tieto dve polohy by sa v niekoľkosekundovom intervale preklápali.
Čas a pásmo zobrazovať netreba, to je doména stáleho ukazovateľa času a pásma na kabíne vozidla.
Nuž, tvrdíš, že teplomer nahrádza tabuľku dokonale... Na tabuľke vidíš všetky zastávky linky, na teplomeri len niekoľko (6-7?) najbližších. Pri pražských dĺžkach liniek (22, 177) je to dosť podstatná ochudobnenie.
Ale tým samozrejme nechcem povedať, že teplomer je blbosť, a že ho netreba kupovať. Len všetko má dve strany mince.
Nevie niekto co z toho vsetkeho papezskeho bude zabezpecovat DPB? Teda okrem tej postihnutej linky. Iba posilnenie liniek alebo bude robit aj nieco z tych pismenovych liniek?
no sak preto bola minuly tyzden vyluka inak nova vyhybka na trnavskom myte sa stale prehadzuje rucne a to uz je peknych par dni co ju vymenili a kazde jedno zbytocne zastavenie v takejto horucave prudko znizuje uroven cestovania elektrickou...
Ano, ide vnutorny digitalny transparent. Napriklad v Ostrave to maju tak, ze sa ti na zastavke zobrazuje tusim linka smer, po zavreti dveri sa vypise asi na 5 sekund "nasledujuca zastavka", potom na 10 jej nazov(aj sa zvukovo zahlasi), potom sa zacne scrollovat zoznam dolezitych bodov. Pat sekund pred prichodom na zastavku sa zobrazi nazov zastavky. Vtedy sa aj zahlasi. Ked si to nevidel v normalnom meste, tak hned nevyskakuj na m@rtina.
Nechapem ta trochu, akoze si radsej ak vies iba nazov zastavky nasledujucej, ako keby si vedel viac dolezitych zastavok, lebo by ti nahodou mohla nejaka z nich ujst pozornosti?
m@rtin: Transparenty vnútri voza neukazujú skoro nič. Tak teraz neviem či myslíš plastové tabule s presným popisom zastávok a zmenou pásiem (čo viac je treba) a či myslíš vnútorné digitálne transparenty, ktoré ti ukazujú následujúcu zastávku keď voz zastaví číslo linky a konečnú zastávku a keď sa rozbieha zo zastávky tak aktuálny čas a pásmo. Ja ako cestujúci nepotrebujem vedieť nič viac. Chcem vystúpiť napr. na zastávke Nová doba a tak čakám kým mi ju transparent ukáže. Keď sa tam zjaví viem, že na následujúcej mám vystúpiť. Vnútorný transparent je podľa mňa pre hluchých, ktorý hlásenie nepočujú a hlásič ti povie kde si a kde máš vystúpiť poprípade prestupy na metro ak v meste je. To ukazuje aj náš vnútorný transparent. Nemôžem súhlasiť s názorom aby tam preblikovalo čo najviac informácií. To aby som neustále sledoval transparent a čítal pre mňa nepotrebné informácie a čakal kým sa zjavý práve tá moja informácia. A náhodou ma zaujme niečo iné, info mi ujde a tak musím čakať celé ďalšie kolo kým zobrazí tú moju.
Ja viem v Prahe to máte tak, ale to neznamená, že je to tak najlepšie.
7116 sa bude nabuduci tyzden ozivovat, dalsi pondelok by mala ist na skusky a potom ked sa najdu peniaze na jej vybratie z colneho skladu by sa mala zaradit do premavky...
Kami
Na druhej strane, casto sa mi stava ze neviem akou linkou cestujem. Ked chyba vnutorny transparent, bud si spomeniem, alebo mozem vystupit a pozriet zvonku