Reply on: roman2 #187078:
a prečo mám ja taký blbý pocit, že by dnes už nejazdilo, keďže v BA je problém udržať električkové trate? Dôvodov, prečo metro nebolo a nie je aktuálne vhodné pre Bratislavu je viacero: [1] z ekonomického hľadiska je výstavba metra vysoko náročnou investíciou, rovnako prevádzka metra je z hľadiska nákladov cca. 3x drahšia ako pozemná električka (zabezpečenie vlakov metra, vetranie, prevádzka eskalátorov, osvetlenie, kontrolné a bezpečnostné systémy...),
[2] z dopravno-inžinierskeho hľadiska mesto Bratislava „nedorástlo“ na metro, nakoľko v roku 2017 je podľa prognóz predpoklad vyťaženia z Jantárovej cesty v Petržalke 11 tis. osôb v špičkovej hodine (stredová os Petržalky), električka má kapacitu približne 13-14 tis. osôb za hodinu, metro má kapacitu od 25 tis. do 36 tis. osôb za hodinu, z čoho vyplýva, že v špičke by jazdilo metro poloprázdne a v sedle skoro prázdne. Aby sa prevádzka takéhoto dopravného systému vyplatila, musí byť v dostatočne hustom intervale (to platí aj pre trolejbusové a električkové trate),
[3] z prepravného hľadiska je pre porovnanie povrchového a podzemného dopravného systému nutné rátať aj časy presunov do a z podzemia, ktoré sa v prípade horizontálne segregovaných električkových tratí líšia iba minimálne
810zssk
Pokial ide o automaty, chapem ze to nebolo v specifikacii, len je to skoda.