a prečo mám ja taký blbý pocit, že by dnes už nejazdilo, keďže v BA je problém udržať električkové trate? Dôvodov, prečo metro nebolo a nie je aktuálne vhodné pre Bratislavu je viacero:
[1] z ekonomického hľadiska je výstavba metra vysoko náročnou investíciou, rovnako prevádzka metra je z hľadiska nákladov cca. 3x drahšia ako pozemná električka (zabezpečenie vlakov metra, vetranie, prevádzka eskalátorov, osvetlenie, kontrolné a bezpečnostné systémy...),
[2] z dopravno-inžinierskeho hľadiska mesto Bratislava „nedorástlo“ na metro, nakoľko v roku 2017 je podľa prognóz predpoklad vyťaženia z Jantárovej cesty v Petržalke 11 tis. osôb v špičkovej hodine (stredová os Petržalky), električka má kapacitu približne 13-14 tis. osôb za hodinu, metro má kapacitu od 25 tis. do 36 tis. osôb za hodinu, z čoho vyplýva, že v špičke by jazdilo metro poloprázdne a v sedle skoro prázdne. Aby sa prevádzka takéhoto dopravného systému vyplatila, musí byť v dostatočne hustom intervale (to platí aj pre trolejbusové a električkové trate),
[3] z prepravného hľadiska je pre porovnanie povrchového a podzemného dopravného systému nutné rátať aj časy presunov do a z podzemia, ktoré sa v prípade horizontálne segregovaných električkových tratí líšia iba minimálne
porovnávaš hrušky s jablkami, slivkami a iným ovocím... cena PCL je daná cenovým výmerom, t.j. závisí od objednávateľa, a je závislá aj od nákladov na prevádzku služby a možností rozpočtu... DPP je financovaný tak z mestského ako aj štátneho rozpočtu, rovnako rozpočet hl.m. Praha je financovaný aj zo štátneho rozpočtu... pozri si celkovú skladbu rozpočtu hl.m. Bratislava, z čoho je financovaný a aký kus zhltne DPB a potom porovnávaj ?
Prečo mám taký blbý pocit,že keby sa ten plán výstavby dodržal tak by tu aspoň nejaké metro vôbec bolo?Začalo sa v tom najhoršom možnom čase.V 89 padol socializmus a nastúpila zlodejská banda demokratov (neberte to teraz tak,že som zástanca "komančov"),ale za ich čias sa aspoň výrazne rozširovali sídliská,rozširovala sa MHD a reálne sa aj začalo lež to dnes sa len rozpráva a ,,skutek utek".
Okrem deoptimalizacie v Marianke sa od zajtra vyrazne zvysuje pocet spojov SL ktore pokracuju na inom spoji (spravidla inej linky), vznika napr. zrychleny spoj Bratislava - Studienka a podobne. Tiez su tam nejake drobne zmeny casovych poloh.
Iste, ale v Prahe je električenka v porovnaní s Ba lacnejšia o nejaké tie 3-4 Eurá... A k dispozícii je samozrejme omnoho väčšia sieť... A myslím, že aj podstatne kvalitnejšia... Detto v Brne.
Tusite niekto co je za Ftacnikovou snahou rozdelovat dotacie v BID podla poctu cestujucich? Vyslo by to pre mesto vyhodnejsie? Lebo mne to pride cele ako nezmysel, dopravca ma naklady s odjazdenymi kilometrami (samozrejme naklady sa menia podla typu vozidla), nie s jednym prepravenym cestujucim. Potom by bolo neatraktivne jazdit malo vytazene spoje, ktore su vsak nutne pre atraktivitu systemu.
Skoda ze tie nove EMSrandy nemaju funkciu jednoducheho vydaja karty priamo automatom... v zahranici je bezne ze pridem do automatu, vhodim peniaze a vypadne mi cipova karta ktoru potom mozem prikladat a platit nou cestovne - odlahcuje to predajne, zjednodusuje zakaznikom vybavovanie karty a moze to byt velmi prakticke pre turistov.
S tym ze takato karta by sa tvarila ako prenosna karta DPB, teda umoznovala zakupenie prenosneho PCL + zakupovanie turistickych listkov BID + nahranie kreditu pre BID.
810zssk
S tym ze takato karta by sa tvarila ako prenosna karta DPB, teda umoznovala zakupenie prenosneho PCL + zakupovanie turistickych listkov BID + nahranie kreditu pre BID.