Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #18687:
Odpoveď sa ale bohužiaľ nezakladá na pravde. Predpokladám, že pán Kolada v tom prsty nemá, skor ho niekto zle informoval. Trať v oblasti zastávok Most SNP je riešená metódou veľkoplošných panelov VÚIS, ktoré sú konštruované na trvalé zaťažovanie súbežnou premávkou motorových vozidiel a na iných miestach je takto používaná.
I.
Reply on: spokojný čitateľ #18681:
a na zastavkach budu, lebo dnes koli tomu povymienali vsetky male plechove tabule na CP za velke, akurat poobede tam este ziadne CP neboli...
Poslal som mail námestníkovi primátora v oblasti dopravy Ing. Karlovi Koladovi o spoločných zastávkach pre busy a eliny. Tu je jeho odpoveď. Logiku to má.

Vážený pán Tichý,

poslali ste nám e-mail, v ktorom navrhujete vytvorenie spoločných električkových a autobusových zastávok Nový most a Trnavské mýto. Uvedeným riešením sme sa v odborných kruhoch magistrátu a dopravného podniku už zaoberali pred podaním Vášho návrhu. Žiaľ, realizácia uvedeného riešenia nie je v podmienkach Bratislavy tak finančne nenáročná, ako to uvádzate vo svojom návrhu. Základným predpokladom realizácie uvedenej myšlienky je vyhovujúca konštrukcia električkových tratí pre spojazdňovanie ťažkou dopravou, medzi ktorú sa plne zaťažené autobusy ( najmä kĺbové) zaraďujú. V Bratislave sa tri projektovaní električkových tratí väčšinou nepočítalo s ich pravidelným spojazdňovaním. Pre možnosť ich spojazdňovania by bolo potrebné pri rekonštrukciách tratí zosilniť koľajový spodok a vyriešiť uchytenie koľají vo veľkoplošných betónových doskách rozdeľujúcich nápravový tlak. Pri takýchto rekonštrukciách aspoň časti električkových tratí je potrebné sústrediť pozornosť aj na primerané odhlučnenie tratí a pružné uchytenie koľají. Už pri nedávnej rekonštrukcii Rázusovho nábrežia, na ktorom je umiestnená aj električková zastávka Nový most sme požadovali spracovať také projektové riešenie, ktoré by umožnilo spojazdňovanie tejto trate a následné realizovanie aj spoločnej zastávky električiek a autobusov. Vzhľadom na obmedzené finančné prostriedky a tiež neprítomnosť vyhovujúcich technológií na slovenskom trhu sa realizoval úspornejší variant riešenia. Zahraničné technológie pre rekonštruované pomerne krátke úseky tratí v tomto období ich potom podstatne predražujú v jednotkových cenách, pretože okrem špeciálnych materiálov v malých množstvách vyžadujú aj špeciálnu realizačnú techniku. V období pretrvávajúceho nedostatku finančných prostriedkov nie je možné v krátkom čase počítať so zabezpečením prevádzkových podmienok pre vytvorenie spoločných zastávok. Vami uvažované úspory za údržbu troch prípadne zrušených zastávok nevykazujú oproti investičnému nárastu potrebných rekonštrukcií také hodnoty, ktoré by podstatne skrátili návratnosť investície. V závere našej odpovede Vám ďakujeme za úprimný záujem o zlepšenie služieb cestujúcej verejnosti.

S pozdravom Ing. Karol Kolada, námestník primátora
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: si #18685:
Nabudúce by mali dať Dekovi grafikony včas. Alebo by mal Deka niekto zálohovať:-).
Reply on: TeBeCe #18683:
no pozeral som na dpb.sk a som zhrozeny... niekto sa asi naucil robit blikajuce texty, tak to je napchane asi vsade kde to nie je vhodne, cestovne poriadky DPB su zase iba vo forme obrazkov (to sa naozaj "da" pozerat napriklad z textovej konzoly), proste otras... dufam ze kym sa d3k0 vrati z dovolenky alebo nebudu platit CP ktore su na imhd tak nebudem musiet cestovat niecim coho sa dana zmena dotkla...

PS: nabuduce nesmieme pustit d3ka na dovolenku ked treba nieco davat na web 🙂
a to uz preco bude X4 premavat v pracovnych dnoch len v spicke??? vsak u elektriciek ziadne spicky nie su!!
Reply on: spokojný čitateľ #18681:
cp elektriciek a X1 a X4 bude docasne len na DPB.sk, lebo d3k0 dovolenkuje 🙂
Reply on: Turbo #18673:
"Hlavna stani" je akoze viacjazycne slovo? 🙂
spokojný čitateľ

spokojný čitateľ

Diskusiu si prečítam off-line,tak možno jedno double info. Lacnejšie internetovanie cez víkend. Dúfam, že to funguje...

http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1002309

Budú CP linky X1 na iMHD.sk alebo na zastávkach?
Reply on: Ferro #18670:
No neviem, nechcem sa hašteriť, ale mám dojem, že už aj v tejto diskusii bola reč o tom, že karty od toho istého výrobcu kúpiš v iných mestách za nižšiu cenu. Žeby výrobca predával karty pre DPB zámerne drahšie. Ak sa mýlim, rád sa nechám opraviť.

Re #18679 BM: A keďže som napísal, že s Turbom súhlasím aj ja, tak súhlasíš aj so mnou, či nie? 😉
Reply on: Vladimír #18661:
Jednoznacne suhlasim s Turbom.
Trochu OT: Nepoznate nejaku URL kde clovek najde info o prave prebiehajucej modernizacii zeleznice
BA-TT? Zvlast by ma zaujimali planovane terminy rozbehania jedmotlivych usekov.
Reply on: Turbo #18673:
Transparent je vyborny ale podla mna by tie nazvy zastavok mali byt o kusok vacsie nech nemaju turisticke rakoviny ziadne vyhrady a trochu lepsi kontrast lediek , sadla by tam cervena farba tak ako je na vnutornych transparentoch. Vtedy by to bolo ulne super.

Informovanost cestujucich , je dobre ze DPB je ochotne dat o 10 litrikov viac a zlepsit tak informovanost cestujucich.

Ale strasne ma stve ze vozy ktore nozu skriekat zastavky neskriekaju a mazu aj zvukove databazy informacneho systemu BUSE. Najme na 7115 je krasne vidiet neprofesionalitu roboty pri mazani zvukovej databazy.:(

Zdenko> mohol by si najst aj navody na kvalitnu udrzbu autobusov a opravy oplechovania vozidiel pre DPB 🙂

TURBO#18664 Vies ked "ludia" v DPB hraju vzdy s kodmi na nesmrtelnost. 🙂 😞
Reply on: pepe #18671:

1. Nepochybujem, ze pred 20 rokmi ta tabula mohla byt. A co by si tam dal ty? Asi ides vo vyvoji dozadu, lebo pokial viem, tak papier je oproti ledkam starsi 🙂
2. Puzdro si nemusis kupovat
3. Vyrobna cena karty je nejakych 90 korun tusim, tych zvysnych 70 je pre dodavatela 🙂
Reply on: pepe #18669:
Ak myslis tu tabulu, co je napr. v 6241, 7829 alebo v 7115, tak ja som to pochopil na prvy krat. Je tam viditelne v troch jazykoch napisane vychodzia zastavka, ..., konecna, cislo linky, pasmo, znamenie atd. Velmi sa mi ta tabula paci.
Reply on: Turbo #18673:
Ja neviem co na tej tabuli ten clovek nechape. Minule som tam bol, prvy krat som ju videl a hned aj pochopil. Co ma dlhe vedenie?
Reply on: pepe #18671:

Keby tam vytlacili zoznam zastavok s ledkami, tak by sa to dalo pouzit asi iba na jednu linku, nie? A potom by to asi nemalo veliky vyznam. Neviem teraz o aky transparent presne ide, nenapisal si cislo voza. Ale napr. trolejbus c. 6241 alebo elektricka c. 7115 ma na vnutornej strane transparent, ktory vypisuje najblizsie zastavky, vychodziu a konecnu zastavku tiez. Podla mna je prehladny, dobre citatelny, konecne nieco poriadne za moje peniaze. Ja s tym uplne suhlasim, je to krok k lepsej informovanisti ecestujucich. Mne sa ten transparen paci, aj to, ze niektore ciele, ako napr. Hlavnu stanicu vypisuje viacjazycne. Alebo aj zastavku na znamenie.
Caute, kto popise?
Ferro: Ale ved ta tabula je vrchol neprehladnosti. Normalny clovek ma problem pochopit co mu to tam ukazuje! Naozaj nebolo niekoho kto by na papier napisal zoznam zastavok, nad kazdu dal svetielko (aby som vedel kde prave stojim) a na jednu a druhu stranu sipky (nech viem, ktorym smerom cestujem)? Hento mi pripada akoby to vyrobili pred dvadsiatimi rokmi a teraz to nasli.

A nehovor mi, ze vyroba jednej magnetickej plastovej karticky stoji 150,- Sk (ak si dobre pamatam, pytali tolko). Ak to za tolkoto kupili, tak ich niekto dobre oklamal. Ale ze este maju hanbu pytat 6 korun za puzdro, ktorych ti v kazdej banke daju zadarmo plny kybel...
Reply on: pepe #18669:
Nove cipove kart boli predavane za cenu, za ktoru ich DPB kupil od vyrobcu, takze na nich DPB nemal ziadny zisk. Myslim, ze tabula o ktorej hovoris je dobra vec, len ju treba vediet spravne pouzivat resp. nastavit.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.