Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #186601:
na to sa argumentovat, neda, lebo to je taka blbost. Alebo vies co da. Daj mi TP na nehnutelnost, ktoru vlastnis...
Reply on: fanatikmhd #186654:
Aha, no myslím si, že vyvinúť ten systém tak, aby bol spoľahlivý, by bolo drahšie, než prestavať všetky také úseky električkových tratí na možnosť jazdy autobusom po nich 🙂
Reply on: Andy #186649:
Ano, od tohoto systemu som prave cerpal napad. Avsak mne slo o navadzanie typu ako maju specializovane vozidla DPB (trucky) moznostr behat po elektrickovych kolajach, tak isto by sa teoreticky vedelo na jedenj "uvodnej" zastavke urobit "vjazd" na kolaje, kde iba pocas statia spustis dole maly podvozok, ten by nabehol na kolaj, a po pomalom rozbehu s uspesnym nakolajenim by dalej pokracoval kao gumokolova elektricka. Vo vysledku (pokial neratame mimoriadnu udalost, avsak pri nej by proste Bus nesiel na kolaje, tak by si nepotreboval na radialach ani prestupne terminaly (priamo by boli uz vybudovane), zrychlil by si na frekventovanych usekoch (nabrezie napr) dopravu Abusov (31,39,37,30,28,133) a prakticky nic zloziteho ani obtiazneho ci na vystavbu, ci na prevadzku, alebo na cokolvek ine. Ovsem, tento sytsem by bol zavisly len a len na tom, aby medzera medzi vnutornymi castami pneumatik dvojmontazi autobusov bola vacsia ako 1m 🙂
Reply on: Peon #186652:
Z trolejbusov je to 8144. A funguje to na takom princípe, že z dvoch nádrží (každá pre jednu "palicu") pomocou čerpadla a rozvodov, ktoré vedú do zberačov trolejbus pri jazde rozstrekuje glykosol. Avšak toto dokáže zvládnuť len začínajúcu námrazu keď je už celý trolej obalený hrubou vrstvou ani toto si príliš neškrtne. Tu treba prevenciu kde sa na trolej nanáša špeciálna látka, ktorá odpudzuje vodu a zároveň je nemrznúca. Takýmto zariadením však DPB nedisponuje a pravdepodobne ani po tohtoročnom absolútnom nezvládnutí nebude disponovať.
Hmm nemôžem tu nájsť technologické vozidlá v katalógu. Má DPB teda jednu električku "rozmrazovku" a jeden taký trolejbus? Na akom princípe to funguje a prečo to (asi) nebolo nasadené? ❓
Reply on: Sommelier #186647:
?
Pozeral som sem 3 stranky dozadu a nevidel som to tu, takze uzite si Star Wars VII: Bratislava Utoci ?

http://tv.sme.sk/v/25844/mraz-robil-problemy-aj-bratislavskym-elektrickam.html
Reply on: fanatikmhd #186645:
Nie je to nič nové, a pokiaľ viem, skôr sa to prestáva využívať.
Prečítaj si na začiatok napríklad toto: http://en.wikipedia.org/wiki/Guided_bus
a navadzaci sytsem by bol naco? prave na toto. A preto som sa aj pytal akak je najmensia medzera, ci to je total blbost, alebo je to realizovatelne, presne kao dajme tomu elektricka na gemnnych kolesach v F......

V pripade obidenia prekazky, ak system bude odizolovany od cesty panelmi ako v Pha, tak tam nic nevojde, a ak ano, tak nemas aj tak kade obist (imho, elektricka aj tak neobide takze mas v pixi) a tudiz, len body kde nebudu panely by boli aj stredovo vybetonovane, cize mozes v pohodd zist... Ja som sa pytal vsak na system ci je realizovatleny alebo nie. Nie o tom, kto je teraz na vedeni podniku, alebo kto to zafinancuje a pod. A predsa sme usetrili na 0,01€ klimatizaciach, takze navadzaci system by stal do Jeti SORu odhadujem kedze klima je draha vec, tka kolko? 0,005€? Kludne poslem na ucet na skusku dajme tomu na 200 vozov 😉
Reply on: fanatikmhd #186645:
Urcite, navadzaci system oskusany na soroch, nie lacna vec, ale ked stretnes Tkaca v Tatroch tak ho urcite ukecas, on je za kazdu hovadinu. Teoria zvrsku taktiez.. Najviac sa mi pozdava ta idea otvoreneho stredu, v pripade potreby obidenia prekazky ci pri vyhybani sa jej sa v najhorsom pripade zavola par zachraniek pre zranenych cestujucich a zeriav z vozovne pre vytiahnutie busu z medzery - bezpecnost nadovsetko, poskodene napravy a spodky, dobry napad imo.
Reply on: Pajo #186641:
on cakal zrejme od vecera ?
http://imhd.sk/ba/media/gn/00095803/Ked-sa-chce-autobus-moze-stat-aj-na-elektrickovej-zastavke.jpg

Ako pozeram na ten obrazok. Aky voz ma najmensiu vzdialenost vnutornych ploch pneumatik, a o kolko sa jedna? Tu na fotke je vidiet, ze sorka ma cez meter. Ked nad tym tak spekulujem, na radialach kde idu elektricky, ak by sa zpevnili vonkajsie casti od hlav kolajnic (napr beton, pripadne by vozy vyfasovali navadzace pre prednu napravu ktory by pasovalal do kolaji. BUS by nadherne mohol dokonale presne ist po elektrickovej trati tak, aby neposkodzoval kolajovy zvrsok, nebolo potrebne zakryt ani stredy kolaji (priestor medzi kolajnicami), ba dokonca netrebalo by ani zavedenie BUS pruhov napr na nabrezi a pod.

Namietky?
Reply on: Pajo #186641:
Terminologicke okienko: včera nebola ani namraza ani poladovica , ale ladovica:-)
Esteze v tej BA teraz nie som..ale musi to byt sranda...tu na dolniakoch tiez fajne mrzne , gumokol ma fajnu glazuru ..ako ho vecer odlepim, neviem ? ?
Reply on: eripmav #186640:
Momentálne je 0,8 stupňov, +3 dnes už v Bratislave a v okolí nebude vďaka Karpatom, podvečer sa dostaneme opäť pod nulu a možno! zajtra ráno vystúpi teplota nad +2 st.
Takže to bude ešte na dlho.
Reply on: eripmav #186640:
Bezdomovec si mal prejst na Vazovovu, kde ide prva 3ka do Race cez vikend o 50 minut skor ako z Americkeho.. ostatni bezdomovci na to uz prisli a cakavaju tam.

A teraz vazne: myslite si ze sa z tejto situacie aj DPB ponauci a pripravi si nejaky krizovy plan pre buducnost alebo nikdy sa to nerobilo, cestujuci by to nepochopili (keby im namiesto trolejbusu prisiel autobus).

Namrzala tu bola a aj bude (ked uz nie je ten koniec sveta) ... ?
vyzera to tak, ze namrazova kalamita ma svoju prvu obet...
vyzera to tak, ze cestujuci (bezdomovec) cakal na zastavke americke namestie na elektricku, kde je zvyknuty sa vzdy ohriat...
a cakal, a cakal... az zmrzol... ☠

inak DPB na co caka? ze sa otepli...
esteze ze tu nemame trvalo minusove teploty ?
Reply on: fanatikmhd #186637:
Lenže väčšina týchto ľudí ani nevie, čo to presne je ten cenový výmer, teda tú vetu nepochopia aj tak. ? A Slovak Lines naozaj v tarife spomínať nemá dôvod spomínať zrušenie cenového výmeru.
Reply on: AAA #186636:
Ano, mas pravdu s tym, ale tak, pre boha, pre koho to pises? Pre uceneho pravnika ci zamestnancovi fabriky co ide rano o stvrtej na zmenu? Myslis ze ten, kto to realne cita (aby vedel ci ceny, ci stav svojho spoja) je na tom tak vyborne, ze ma 25 vysokych skol a vyzna sa? Ti co vyuzivaju realne a zaujima ich ich dopravca/spoj su denni pracovnici, taky nema sajnu co to znamena v pravnickej terminologii. Proste uznaj sam, ze pre blbca je jednoducho pochopitelnejsie pisat Rusi sa nez zrusuje sa cenovy vymer........

Tak isto sa hovori ze podnik nakupi vozidla, nie ze vydal pohladavku na ziskanie novych vozidiel plus opciu..... Sedliaka to nezaujima.

Presnost od do, ale zas, musi existovat dovod preco ludia volia Fica 🙂 A urcite to presnou terminologiou vyhladavanou v slovnikoch nebude 😉 (Ale nie ze ma dakto s tou opickou bude spajat! )

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.