Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Turbo #18673:
Transparent je vyborny ale podla mna by tie nazvy zastavok mali byt o kusok vacsie nech nemaju turisticke rakoviny ziadne vyhrady a trochu lepsi kontrast lediek , sadla by tam cervena farba tak ako je na vnutornych transparentoch. Vtedy by to bolo ulne super.

Informovanost cestujucich , je dobre ze DPB je ochotne dat o 10 litrikov viac a zlepsit tak informovanost cestujucich.

Ale strasne ma stve ze vozy ktore nozu skriekat zastavky neskriekaju a mazu aj zvukove databazy informacneho systemu BUSE. Najme na 7115 je krasne vidiet neprofesionalitu roboty pri mazani zvukovej databazy.:(

Zdenko> mohol by si najst aj navody na kvalitnu udrzbu autobusov a opravy oplechovania vozidiel pre DPB 🙂

TURBO#18664 Vies ked "ludia" v DPB hraju vzdy s kodmi na nesmrtelnost. 🙂 😞
Reply on: pepe #18671:

1. Nepochybujem, ze pred 20 rokmi ta tabula mohla byt. A co by si tam dal ty? Asi ides vo vyvoji dozadu, lebo pokial viem, tak papier je oproti ledkam starsi 🙂
2. Puzdro si nemusis kupovat
3. Vyrobna cena karty je nejakych 90 korun tusim, tych zvysnych 70 je pre dodavatela 🙂
Reply on: pepe #18669:
Ak myslis tu tabulu, co je napr. v 6241, 7829 alebo v 7115, tak ja som to pochopil na prvy krat. Je tam viditelne v troch jazykoch napisane vychodzia zastavka, ..., konecna, cislo linky, pasmo, znamenie atd. Velmi sa mi ta tabula paci.
Reply on: Turbo #18673:
Ja neviem co na tej tabuli ten clovek nechape. Minule som tam bol, prvy krat som ju videl a hned aj pochopil. Co ma dlhe vedenie?
Reply on: pepe #18671:

Keby tam vytlacili zoznam zastavok s ledkami, tak by sa to dalo pouzit asi iba na jednu linku, nie? A potom by to asi nemalo veliky vyznam. Neviem teraz o aky transparent presne ide, nenapisal si cislo voza. Ale napr. trolejbus c. 6241 alebo elektricka c. 7115 ma na vnutornej strane transparent, ktory vypisuje najblizsie zastavky, vychodziu a konecnu zastavku tiez. Podla mna je prehladny, dobre citatelny, konecne nieco poriadne za moje peniaze. Ja s tym uplne suhlasim, je to krok k lepsej informovanisti ecestujucich. Mne sa ten transparen paci, aj to, ze niektore ciele, ako napr. Hlavnu stanicu vypisuje viacjazycne. Alebo aj zastavku na znamenie.
Caute, kto popise?
Ferro: Ale ved ta tabula je vrchol neprehladnosti. Normalny clovek ma problem pochopit co mu to tam ukazuje! Naozaj nebolo niekoho kto by na papier napisal zoznam zastavok, nad kazdu dal svetielko (aby som vedel kde prave stojim) a na jednu a druhu stranu sipky (nech viem, ktorym smerom cestujem)? Hento mi pripada akoby to vyrobili pred dvadsiatimi rokmi a teraz to nasli.

A nehovor mi, ze vyroba jednej magnetickej plastovej karticky stoji 150,- Sk (ak si dobre pamatam, pytali tolko). Ak to za tolkoto kupili, tak ich niekto dobre oklamal. Ale ze este maju hanbu pytat 6 korun za puzdro, ktorych ti v kazdej banke daju zadarmo plny kybel...
Reply on: pepe #18669:
Nove cipove kart boli predavane za cenu, za ktoru ich DPB kupil od vyrobcu, takze na nich DPB nemal ziadny zisk. Myslim, ze tabula o ktorej hovoris je dobra vec, len ju treba vediet spravne pouzivat resp. nastavit.
Prosim vas, je tu niekto kto mi vysvetli, co ma znamenat ta nova "informacna" tabula vnutri elektricky? Videl som ju v elektricke cislo 4 - pat minut mi trvalo, kym som pochopil princip (a som programator, tak mam nejake technicke myslenie). Je na nej v troch roznych jazykoch a vrcholne neprehladnej strukture niekolko displayov ktore ukazuju kde prave elektricka je a kam ide. Pred nedavnom od nas zacal dbp inkasovat prachy za nove cipove karty, ktore nikto nepotreboval - ak z tych prachov nakupili toto, tak mu teda prajem aby co najskor skrachovali, hajzli jedni bratislavski...
Reply on: zdenko #18667:
hehe a este je tam uvedeny rozchod 1435mm a ze na ZST Nove Mesto chodia vlaky Deutsche Bahn som tiez netusil 🙂

Re #18664 Turbo: hm to by sa mozno zmenilo z hry na nocnu moru -- predsalen, traffic giant nie je problem zmazat, s dpb by to uz take jednoduche nebolo 🙂
Niekto asi nevie, ako sa volaju niektore nase zastavky MHD. Len sa pozrite.

http://mercurio.iet.unipi.it/pt/tpu/bratislava.htm
Reply on: galiyosha #18663:

Zamestaj sa v DPB. Mam taky pocit, ze podaktori ludia co tam su to beru tiez iba ako hru... Iba s tym rozdielom, ze akosi sa GAME OVER nechce a nechce dostavit. Ked sledujem niektore veci co sa deju, tak mam naozaj pocit, ze DPB skusa nove nekonvecne prvky MHD a cestujucich pouziva ako laboratornych kralikov.
Reply on: J #18662:
vid http://www.trafficgiant.com/

nie je to vylozene zle, a je to aj celkom zabavne, ale ma to strasne vela bugov a designerskych nezmyslov -- je to zle naprogramovane (uzasne pomale a padave aj na dobrom pocitaci) a niektore "chyby" v navrhu hry su absolutne zarazajuce. len kratky zoznam, co ma napada z hlavy:

1. ked ti havaruje ktorekolvek vozidlo (comu nezabranis ani 100% servisom a ohodnotenim vodicov), pokles reputacie ti sposobi odliv takmer vsetkych zakaznikov a v zapati likvidacne problemy, takze ti neostava nic ine len casto savovat a po havarii loadovat.

2. o niecom takom ako trafikon mozes v traffic giante len snivat. jedina moznost je proste "zobrat" autobus, v prihodnej chvili ho "posadit" na dajaku zastavku a dufat, ze mu takto vytvoreny interval vydrzi co najdlhsie.

3. v hre vobec nie je moznost stavby metra. (trolejbusy by som ozelel :)) navyse ulice su len pravouhle -- ziadne diagonaly alebo obluky.

4. v hre je sice moznost stavby "zavesenej" zeleznice na sposob wuppertalu, ale _neda_ sa budovat nad ulicami(!), takze efektivne straca opodstatnenie. ani primestska zeleznica sa neda stavat na estakade nad komunikaciami.

5. do oblasti, z ktorej sa pocita spadove uzemie zastavky spada aj cesta, na ktorej zastavka stoji, cize na jednej strane ulice v odvratenom smere pokryva viac domov ako zastavka na naprotivnej strane, a niektore domy teda nemaju dostupnu dopravu v oboch smeroch a ich obyvatelia nemozu vyuzivat mhd.

a vela vela veci, na ktore si momentalne absolutne nespomeniem, kedze som to hral naposledy uz dost davno.

ak by si tu hru predsa chcel, daj mi vediet na mail, mozem ti ju pozicat (som z ba), ale mam pocit, ze je prave niekomu pozicana a asi ju nemam doma...

moj sen by bol hra, kde by clovek okrem kompletneho manazmentu dopravneho podniku mal moznost este aj do ktorehosi linkoveho vozidla sadnut a trasu si prejst ako vodic 🙂 ale to je uz asi cira utopia.
Reply on: galiyosha #18660:
Aha. Tak to by som aj ja prijal nejakú. napr. aj tú o ktorej píšeš bo ju nepoznám. Tá traffic giant.

Vladimír: dik, so slengom mam niekedy aj ja problemy 😃
Reply on: Turbo #18632:
Veď ja Ti predsa neodporujem, ale súhlasím s Tebou. Tá mapka je, Tvojími slovami povedané, "zvrhlosť". 🙂

Re #18647 Spectre: Nie, ak sa s nimi na tom dohodneš...

Re #18659 J: "gejma", najpravdepodobnejšie to bude "game" [gejm], čo po anglicky znamená "hra"
Reply on: J #18659:
dajaku pocitacovu hru som myslel, idealne pod windows. ale ako som tak googlil, nasiel som patch umoznujuci hrat stareho dobreho transport tycoona pod windows 2000/xp -- super! aj to potesi 🙂 skoda, ze som negooglil skor...

kazdopadne, ak by vsak niekto vedel o niecom na sposob traffic giantu (tj striktne mhd), ale pokial mozno komplexnejsom a menej nezmyselnom (v niektorych ohladoch), bol by som mu strasne povdacny... (aj ked sa bojim, ze co sa mhd tyka, asi nic lepsie ako traffic giant zatial neexistuje...)
Reply on: galiyosha #18657:
čo je gejma?
m@rtin: Preboha už prestaň prepočítavať koľko si môže kto kúpiť električeniek či lístkov za svoj plat. Veď to je hlúposť takéto rátanie.

Ani ja si nemyslím, že by mali výnosy z jazdného tvoriť 50% celkových nákladov. Ale nezabudni, že v Prahe sa ročne dáva množstvo peňazí do kapitálových výdakov a tie znižujú v rozpočte dopravného podniku percentuálny podiel výnosov z cestovného.

V BA to samozrejme nie je 50%. Rozpočet DPB a.s. je približne 2,2mld.SKK. Dotácie mestské a štátne sú vo výške približne 1,352mld.SKK. To znamená, že zvyšok je príjem z cestovného a to tvorí 39%. Ale nezabudnime, že mesto chce od roku 2005 vlievať do kapitálových výdavkov 1,5mld.SKK. To by znamenalo, že rozpočet by bol 3,5mld.SKK a výnosy z cestovného zrejme zostanú na rovnakej úrovni. Ich podiel na celkovom rozpočte sa však zníži na 24% čo je takmer ideálne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.