Hej, to som mal na mysli. Okrem toho by si Martin mal uvedomit, ze gradient bohatstva statov je od severozapadu k juhovychodu, proste pri porovnani DE a CZ bude CZ horsie, pri porovnani CZ a SK bude SK horsie, pri porovnani SK a UA bude UA horsie, pri porovnani UA a Moldavska (ani skratku neviem) bude Moldavsko horsie... a tak dalej az k Ulanbataru.
A CZ/SK je pritom z vyssie uvedenych ten najmensi rozdiel
Ja nemam nic proti vasej stranke, je nahodou vyborna. Odporucil mi ju PvvS, nech sa nanu pozriem, ze by som tam mal najst co potrebujem. Aj to mozno najdem, ked sa tam zaregistrujem, ale neviem ako sa to da. Nemas napad?
Vieš, Martin, Tvoje ekonomické analýzy sú hodné tak IV. cenovej skupiny s výstrahou, kde sa zliezajú lopatári aby sa posťažovali na to, že majú menšie platy ako manažeri.
Mohol by si nám láskavo z Tvojej ctenej cisárskej výšky poskytnúť jednu radu? Kde máme podľa Teba tie peniaze zobrať???
Ale inak velmi standardna v Madarsku, Polsku a byvalom CCCP, kde sa Ikarus 280-T kupoval z dovodov unifikacnych a dost silne konkuroval Skodovackym vyrobkom.
To čo počítaš?
1) Prečo porovnávaš cenu denného lístka v Ostrave a v Bratislave, spolu s tým priemerný plat v Prahe a Bratislave a ešte cenu desaťminútového lístka v BA a hodinového v Prahe?
MHD v Bratislave je síce veľmi drahá ale to rozhodne nie je jej hlavný problém. Tí, ktorí tvoria podstatu prepravných prúdov, aj tak totiž používajú predplatné cestovné lístky. Problémom MHD v Bratislave je jej podinvestovanosť na jednej strane a neuveriteľná schoponosť DPB vyhadzovať peniaze na pi..viny.
I.
Nieco tu pre vas mam. Neviem ci ste to uz citali. Je to vyrocna sprava DPB a. s. z roku 2001.
Citujem:
"DPB a.s. za rok 2001 dosiahol stratu vo výške 39 773 tis. Sk. Pôvodný plán predpokladal stratu 133 006 tis. Sk."
Najde sa tu aj toto:
"V priebehu roka sa podarilo prestavať 13 autobusov typu Karosa na pohon CNG (JA SA PYTAM: JE TO MALO, JE TO DOST?). Výrazne nižšie náklady boli aj v spotrebe pneumatík na MHD (9 541 tis. Sk). V roku 2001 sme používali pneumatiky dodávané výhercom verejnej obchodnej súťaže ARS Bandag. Taktiež vzrástli kilometrické priebehy pneumatík."
Dalej citujem:
"Mzdové prostriedky boli vyplatené v objeme 627 464 tis. Sk, čo vo vzťahu k plánu reprezentuje plnenie na 99,99%. Za rok 2001 dosiahol DPB a.s. priemernú mesačnú mzdu na zamestnanca 15 905 Sk. V porovnaní s minulým rokom je to nárast vo výške 1 121 Sk mesačne."
Dalej sa pise:
"Ako pozitívny môžeme charakterizovať tiež vývoj nadčasovej práce. Medziročne sa tento podiel znížil z 10,79 % na 10,10 %. V absolútnych číslach možno konštatovať zníženie nadčasovej práce o 66 826 hodín, z toho u vodičov MHD o 43 680 hodín"
Tak co na to poviete?
Kam sme to dobacovali s nasim DP?
Ale v kazdom pripade jeto aspon pre mna zaujimave.
Ma to jeden hacik. Viacej cestujucich do nasej MHD minimalne v spicke nenatlacis. Takze akekolvek zlacnovanie s myslienkou zvysenia poctu cestujucich je nerealne. Lebo uz teraz su prostriedky MHD v spicke preplnene. V sedle by sa to este dalo, ale tam to nikoho nelaka, ani keby to bolo lacnejsie. Lebo staci si pozriet interier niektroych vozidiel...
No vidis, to idiotske radio, kde maju 10 pesniciek a podavaju vzdy super neaktualne info kde sa nachadzal radar a kolko budem cakat na hraniciach uz davno nepocuvam.
Fakt zaujimave, ale zatial nechypem ako sa to mohlo stat. Tento pripad sa ale zatial velmi podoba na pripad, kedy sa sama od seba spustila električka v Dubravkwe.
V niečom síce máš pravdu, ale inak sú tvoje čísla dosť demagogické.
Môžeme si porovnať napríklad ceny štvrťročných lískov:
Bratislava: 1450 Sk
Praha (posk. údajov): 1150 Kč = 1500 Sk
Praha (bez údajov): 1600 Kč = 2100 Sk
a to už nie sú také dramatické údaje.
Bezpochyby pražská MHD je podstatne kvalitnejšia, veď má obrovské dotácie.
A faktom je, že asi nikto z kompetentých si neželá rýchly nárast počtu cestujúcich (i keď by boli možno vyššie tržby, vzrástli by aj náklady a tým tlaky na peniaze od magistrátu - ten ich nemá, takže by neobjednal vyššie vozokilometre, a tú situáciu si ani nechcem predstaviť).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Majkl
V niečom síce máš pravdu, ale inak sú tvoje čísla dosť demagogické.
Môžeme si porovnať napríklad ceny štvrťročných lískov:
Bratislava: 1450 Sk
Praha (posk. údajov): 1150 Kč = 1500 Sk
Praha (bez údajov): 1600 Kč = 2100 Sk
a to už nie sú také dramatické údaje.
Bezpochyby pražská MHD je podstatne kvalitnejšia, veď má obrovské dotácie.
A faktom je, že asi nikto z kompetentých si neželá rýchly nárast počtu cestujúcich (i keď by boli možno vyššie tržby, vzrástli by aj náklady a tým tlaky na peniaze od magistrátu - ten ich nemá, takže by neobjednal vyššie vozokilometre, a tú situáciu si ani nechcem predstaviť).