Ty si skoro ako ja. Moja babka z dedkom z maminej strany su obaja madari (teda dedo uz nezije), mama je madarka, ja som madar, atd. Otec je z vychodneho Slovenska, konkretne z Michaloviec a moja babka s dedkom z jeho strany su tiez z vychodneho Slovenska. U nas doma bola tvrda madarska vychova. Ale toto vsetko len tak naokraj, nemienim sa tu vychvalovat. Naopak, tesim sa, ze tu nie som jediny, co vie po madarsky.
Kösönöm a figyelmet.
P.S.: Ospravedlnenie som si vsimol. A ospravedlnujem sa aj ja za to tvrdenie.
Krajina, kde si sami vyrabaju autobusy, by sa este nasla. Napriklad Ceska republika (napr. Karosa), Nemecko (napr. MAN, Neoplan), Polsko (Solaris), Slovinsko (byvaly TAM BUS - ale ten myslim, ze uz skrachoval), Francuzsko (Renault), Svedsko (Volvo - napriklad model Volvo 7000 sa mi paci uplne najviac) a mnoho inych. Vlastne dost vela krajin si vyraba svoje vlastne busy.
Re #18370 Zdenko: Z matiky som mal povacsine jednotku, za tych 12 rokov, co som ju mal, som mal asi dvakrat-trikrat dvojku. Pouzitie cislice 2 namiesto 4 je preklep a uz som sa za to ospravedlnil.
Re #18407 Zdenko: Madarsky hovorim presne tak davno, ako po slovensky. Oba jazyky som sa zacal ucit subezne - v kolkych rokoch? V jednom? Proste vtedy, ked sa deti zacinaju ucit rozpravat. Jeden par mojich starych rodicov nevie inak ako po madarsky, druhy nevie inak ako po vychodniarsky. Vlastne je zazrak, ze ovladam spisovnu slovencinu Skor ma zarazilo, ako mozes tvrdit, ze neviem nejaku rec, ked ma vobec nepoznas
Re #18443 zdenko: Mne to nevadi, ale jedna sa o slovenske diskusne forum a madarcina nie je na rozdiel od napr. cestiny (alebo dnes uz aj anglictiny) medzi ucastnikmi tohto fora vseobecne zrozumitelnym jazykom. Inak povedane - co by z toho mali ostatni? To uz sa radsej budem bavit po polsky
Sak v BP som kazdy rok dvakrat Dobre, BP je BP A nekritizujem, akurat som si dovolil vyjadrit MOJ S(U)KROMNY NAZOR, ze sa MNE paci viac CR nez Madarsko. Nevedel som ze vyvolam taku burku (madarsky: vihar a biliben )
Nemecke z hlavy neviem, ale doma mozem kuknut do mudrej knihy. Maly test ohladom oznacovania tramvaji CKD. Ako oznacis jednosmernu 6 napravovu dvojclankovu elektricku so sirkou skrine 2,2 metra a vzdialenostou otocnych capov 6,7 metra? Napis, ak vies oznacovanie CKD, tak to urcite nie je problem. Pozn.: Takato elektricka nikdy neexistovala, ale jej oznacenie sa da lahko urcit.
Presne tak. Tak len do toho. Ja sa tiez ucim, aby som vsetko toto vedel. Je totiz este vela veci, ktore neviem, a chcem ich vediet. No raz ich budem vediet a takisto aj ty, ked sa budes ucit tak ako ja.
No dobre, stacilo.
A teraz:
VITAJ MEDZI FANUSIKMI MHD V BRATISLAVE,
NA SLOVENSKU A VO SVETE.
No to by som rad vedel. Pri elektrickach, ktore vyrobila ceska Tatra CKD to urcit viem, ale pri tych ostatnych to mi este nejako nejde velmi dobre. Mas nejaky zlepsovak?
To sa tyka oznacovania CKD. Su vsak aj ine, napr. nemecke, kde vznikaju take typy ako GT6N alebo NGT6DD a pod. Z kazdeho oznacenia mozes vycitat zakladne technicke parametre danej elektricky. Kazdy vyrobva to vsak inak oznacuje.
Vsak KT8D5 ma rovnanu techniku jazdy ako KT8B5. V com je problem? Vyzbroj je rovnaka tiez, ake preskolenie? Proste rekonstruckia a modernizacia na typ KT8B5N. Ake nove papiere? Vsak ked uz niekto ma papiere na obojsmerny voz, na jednosmerny ma tiez, najma ak sa jedna o to iste vozidlo. Opacne si viem predstavit rozdiel, ale takto nie. Mali to oznacit spravne, nie takto. A papiere mohli jednoducho vodicom dat. Vsak to nemoze byt taky problem.
Tie skratky (napriklad KT8B5RN, KT8D5, T3SUCS, alebo K2S) su typy elektriciek. Snaz sa dalej, ked niecomu nebudes rozumiet spytaj sa, my ti to tu velmi radi vysvetlime. Ver mi, mam s tym dobru skusenost.:)
zdenko
Kösönöm a figyelmet.
P.S.: Ospravedlnenie som si vsimol. A ospravedlnujem sa aj ja za to tvrdenie.