Sak v BP som kazdy rok dvakrat Dobre, BP je BP A nekritizujem, akurat som si dovolil vyjadrit MOJ S(U)KROMNY NAZOR, ze sa MNE paci viac CR nez Madarsko. Nevedel som ze vyvolam taku burku (madarsky: vihar a biliben )
Nemecke z hlavy neviem, ale doma mozem kuknut do mudrej knihy. Maly test ohladom oznacovania tramvaji CKD. Ako oznacis jednosmernu 6 napravovu dvojclankovu elektricku so sirkou skrine 2,2 metra a vzdialenostou otocnych capov 6,7 metra? Napis, ak vies oznacovanie CKD, tak to urcite nie je problem. Pozn.: Takato elektricka nikdy neexistovala, ale jej oznacenie sa da lahko urcit.
Presne tak. Tak len do toho. Ja sa tiez ucim, aby som vsetko toto vedel. Je totiz este vela veci, ktore neviem, a chcem ich vediet. No raz ich budem vediet a takisto aj ty, ked sa budes ucit tak ako ja.
No dobre, stacilo.
A teraz:
VITAJ MEDZI FANUSIKMI MHD V BRATISLAVE,
NA SLOVENSKU A VO SVETE.
No to by som rad vedel. Pri elektrickach, ktore vyrobila ceska Tatra CKD to urcit viem, ale pri tych ostatnych to mi este nejako nejde velmi dobre. Mas nejaky zlepsovak?
To sa tyka oznacovania CKD. Su vsak aj ine, napr. nemecke, kde vznikaju take typy ako GT6N alebo NGT6DD a pod. Z kazdeho oznacenia mozes vycitat zakladne technicke parametre danej elektricky. Kazdy vyrobva to vsak inak oznacuje.
Vsak KT8D5 ma rovnanu techniku jazdy ako KT8B5. V com je problem? Vyzbroj je rovnaka tiez, ake preskolenie? Proste rekonstruckia a modernizacia na typ KT8B5N. Ake nove papiere? Vsak ked uz niekto ma papiere na obojsmerny voz, na jednosmerny ma tiez, najma ak sa jedna o to iste vozidlo. Opacne si viem predstavit rozdiel, ale takto nie. Mali to oznacit spravne, nie takto. A papiere mohli jednoducho vodicom dat. Vsak to nemoze byt taky problem.
Tie skratky (napriklad KT8B5RN, KT8D5, T3SUCS, alebo K2S) su typy elektriciek. Snaz sa dalej, ked niecomu nebudes rozumiet spytaj sa, my ti to tu velmi radi vysvetlime. Ver mi, mam s tym dobru skusenost.:)
zdenko