Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zastavky su vec magistratu. Aj nosny system bude schvalovat samosprava. Rychlejsie ako kolajnice v Petrzalke sa da vylepsit doprava takymito upravami a presunmi zastavok. Netreba miliardy a vramci celkoveho projektu sa v 0 etape vyriesia taketo veci. Navrhy su.
Alebo su tieto zastavky pamiatky z Rakusko - Uhorska ... ? 🙂 🙂
Reply on: Turbo #17899:

ona sa ta zastavka odlišuje len výškou, že je v úrovni prvého schodu, alebo aj niečim iným?
v Prahe na Vodičkovej pri Václaváku, kde na ulici nie je miesto na ostrovček je zastávka robená tak, že na úseku zastávky je cesta pre IGK zvýšená na úroveň chodníka a tým pádom aj zastávky, čiže slúži to na "bezbariérový" prechod z chodníka na zastávku a zároveň ako retardér pre autá.

P.S. v Mníchove som videl že autobusy prichádzali na tú istú zastávku ako mali eliny, čiže odpojil sa z asfaltky, prešiel na kolajnice a na električkovej zastávke zastal, inak ideálne riešenie na cestách kde sa nedá vybudovať zastávkova nika pre busy, aby sa za busom netvorili kolony
Reply on: Riko #17898:

Staci sa ist pozriet do Brna a Viedne...
Reply on: Miki #17896:

sa čudujem že tých čurákov to nenapadlo skôr , robiť zastávky vo výške 1. schodu, na to treba asi 3 vysoké školy a návštevu EU komisára, krorý by nám to poradil, kedže sme (teda nie sme, ale niektorí sú presnejšie povedané) takí tupci že ich to nenapadlo skôr
bože to je tragické
Reply on: Igorko #17895:

Ako priklad zastavky na zrusenie su obe dvojice zastavky "Vazovova" plus zrusenie zastavky "Florianske namestie". Uplne by stacil jeden par s nazvom "Vazovova" alebo "Prestupny Terminal Vazovova" na Radlinskeho ulici pred Hydroconsultom, ci ako sa to vola. Spravit to alebo ako zastavku viedenskeho typu, alebo ako klasicky ostrovcek s pristreskom, cesta sa posunut da, travnik sa zmensi. V pripade ostrovceku zabezpecit v smere do mesta aj "zdruzenu zastavku" pre tramvaje a gumokol linky 94, cize bola by to zarovej aj nastupna zastavka pre neho. Z race by bol priamy prestup na hrane, opacnym smerom by sa muselo trochu slapat. Co by to okrem toho prinieslo? V prvom rade priamy prestup medzi linkami iducimi od Race a z Vazovovej. Terajsi prestup napr. z linky 11 na linku 9, alebo z 5 na 2 nie je bohvie co. Zaroven by to podstatne zvysilo plynulost dopravy na Radlisnkeho ulici, lebo sucasna zastavka "Vazovova" je umiestnena tak nestastne, ze brzdi vsetku dopravu iducu z Vazovovej cez Radlinskeho na Racismyto. Osobne to velmi dobre poznam, zacpa na Vazovovej mi je velmi znama. A ked sa tam este natlaci tramvaj a otvori dvere (auta nemozu jazdit - ale presvedcil som sa aj o opaku), tak sa zacpe aj krizovatka Vazovova - Radliskeho. Niektori vodici to riesia jazdou v protismere, po kolajniciach. Kua, keby tak chytili oproti sebe isteho nemenovaneho byvaleho vodica z Kacerova (teraz jazdi v Brne na autobusoch). Dalsim prinosom by bolo zrychlenie elektrickovej dopravy, kedze by bolo o jednu zastavku menej. Sucasna vzdialenosto zo zastavky "Florianske namesite" na zastavku "Vazovova" je naozaj priliz mala. V pohode sa to da prejst pesi rovnako rychlo ako s elektrickou, ked ta caka plny cyklus na svetlach a vodic musi prehadzovat vyhybku Vazovova - Radliskeho rucne (stava sa...).

Dalsim adeptom na zrusenie je Chlumeckeho. Netusim, preco to stale nie je zrusene. Vzdialenost tej zastavky od konecnej je naozaj na dlzku jednej supravy!
Som niekde cital ze meter kolajnic na reko useku Mostova bude stat vdaka specialnej technologii ukladnia 100 000 Sk a spravi sa na Mostovej bezbarierova zastavka Viedenskeho typu...
Reply on: Kami #17894:
No to by samozrejme chcelo riešenie, napríklad viedenskú zastávku na spoločnom úseku. Zastávky sú v Bratislave vôbec tragické - od úrovne samotných zastávok až po ich umiestnenie. Ale keďže umiestnenie zastávky schvaľuje Odbor Dopravy na Magorstráte, možno má v tom pazúr istý ing. Mesačník...
I.
Reply on: Igorko #17893:
v com je trochu problem, su prestupove body. Ak by sa realizovala "pomala verzia rychlej elektricky" s par linkami, museli by sa prestupy zreorganizovat. Ako teraz prestupim z linky 8 (smer stanica) na 5 priamo ? Nijako. Na spolocnej trase nie je zastavka. Ci Spitalska - Krizna. Zastavky su na preskacku, niekedy aj dve za sebou na jednej strane, kym na druhej strane nic.
Reply on: Vladimír #17880:
Spojenie Šafárikovho námesia s KV a Dúbravkou samozrejme v bezvýlukovom stave existuje - l. č. 12. Ale inak súhlasím - čo najmenej liniek ačo najkratěí interval. Výnimka - robotnícke spoje.
I.
Reply on: Andy #17876:
Doporučujem čítanie "Čiernych barónov". Bez štúdia literatúry sa to vysvetliť nedá.
I.
Papyr: No jo, berem, ale vážne som si myslel, že je to podstivý. Avšak ja a gramatika 😎 , budem mať sexkretárku.
Reply on: J #17889:
Nemyslíš tým náhodou poctivý?
Turbo: Ak hovorím (píšem) podstivý tak tým skutočne myslím podstivý. Berme, že mesto chce investovať ročne 1,5mld SKK do MHD.
1) Malo by sa určiť koľko vozov potrebujeme a to 12m, 18m ale aj 15m (L208).
2)Vyhlásiť tender na dodávku týchto trolejbusov. Avšak nie na každú dľžku jeden tender, ale dohromady. A prečo, lebo unifikácia je cesta lacnejšej prevádzky. To, že Ostrov nemá 15m voz je len jeho chyba. Dopravný podnik tu nie je na to aby udržiaval nejaké skostnatelé firmy, ktoré síce majú vlastnú konštrukciu a nie licenciu, avšak čo z toho keď nie sú schopný udržať súčasné trendy. A 15m voz patrí do súčasných trendov.
3) Rozhodovala by hlavne cena kvalita a ak 15TrM je drahšia ako Trollino 15m tak by to Šokada nemohla vyhrať. Nie som technik, takže kvalitu si nedovolím porovnávať.

Spolu s ním by bol vyhlásený aj tender na dodávky autobusov. Už samostatne, ale Solaris by mal jeden veľký plus u nás a to dodávky trollina.

Ono možno sa to zdá, ako tender šitý na mieru Solarisu, avšak ak by Škoda Ostrov mala taký sortiment (alebo aj iná značka) mala by rovnaké šance.

Moja mamička si kupuje jeden časopis, volá sa Slovenka 8-P a upozornila ma v ňom na jeden článok o Melbournskej MHD. Tak som sa rozhodol vám ho opísať.
Záhady miestnej dopravy.
Ak vynechám vlaky, ktoré fungujú rýchlo a pomerne spoľahlivo, ostáva električka a autobus, ktoré NEpremávajú celkom podľa našich predstáv. Elektirčka stojí azda každých 50 metrov - buď na zastávke alebo semafore. Na konečnej (aspoň v Central Business District CBD) električky nerobia okruh, ako je to zvykom u nás, ale dofrčia na koniec rovnej trate a vracajú sa späť opačnou stranou po výhybke. Možno sa vám to zdá čudné, ale fór je v tom, že melbournské električky majú dve kabíny pre vodičov: jednu v predu, druhú vzadu. Z toho samozrejme vyplýva, že aj dvere sú po oboch stranách. Neodmysliteľnou súčasťou vozidiel sú aj plastové sťahovacie rolety zelenej farby - v slnečnom počasí veľmi užitočné.
Osobitnou záhadou sú autobusové zastávky. Zvyčajne sú bez názvu, iba s číslom, bez CP. Takže ako cudzinec netušíte, kam autobus ide, ani kedy príde. A pozor, aby ste si nevyrobili kultúrny trapas. Ja som na prvý pokus nastúpila strednými dverami a vodič ma skoro pricvikol. Až potom som sa naučila, že do autobusu sa nastupuje iba prvými dverami a treba strčiť lístok do označovača pred vodičovými očami. Mimochodom, vodič vám nikdy nezavrie dvere pred nosom. Ak sa tak náhodou stane, Melbournčania sa okmažite dožadujú otvorenia pobúchaním na dvere a málokedy som videla, že by ich vodič ignoroval. Melbournská doprava má ešte jednu zvláštnosť. Každý deň po obede nájdete na staniciach metra a v CBD noviny MX - zadarmo.Ide skôr o bulvárnu tlač, ale obsahuje aj dôležité rubriky.
Jana Sabajová.
Na fotkách sú eliny a podobajú sa na T6A5 jazdia sólo, majú skladacie dvere, polopantografy a sú zeleno žlté.
Vdaka Andy, je mi jasne ze o mesiac ich budem vidiet na kazdom rohu 🙂

Na Mostovej uz vyberaju kolajnice. To mali drevene podvaly? Ci betonove zafarbene od zeme?
Reply on: Kami #17886:
Napriklad kusok od krizovatky Ruzinovska - Chlumeckeho je taka vecierka a vedla je aj obchod. Dalsia moznost je na krizovatke Odbojarov - Kalinciakova. Na ine si nesopminam.
Je tu plno vodicov MBD - mestskej bikovej dopravy. Kde v Ruzinove je daky servis/predajna? Kvoli takej drobnosti ako nastavenie sa mi nechce trepat na Dolne Hony. A ja na to nemam HW ani SW.
Tak by ma zaujimalo, teraz co sa stava Tresco pri Zlatych pieskoch, robi sa tam aj fungl nova krizovatka. Vsimol som si, ze sa osadili nove svetla aj pre tramvaj. Dokonca tie co tam teraz su budu odpilene a zahodene. Na co narazam je preferencia a ako to s nou boude. Sucasna vyborne funguje, ale po novom budu svetla aj na tej dalsej krizovatke smerom von z mesta. Ako je to s preferenciou? Bude? Ak ano, tak na oboch krizovatkach? Dufam, ze nikoho na Magoriate nenapadlo tu preferenciu zrusit. Osobne by som ju posunul az za tu druhu krizovatku, vsak jazdna doba tramvaje od jednej krizovatky k druhej je radovo do 10 sekund, mohlo by to byt aj v jednom obvode.

Co myslite, bude tam preferencia? Ak ano, aka? Pre kazdu krizovatku zvlast, alebo jeden obvod pre obe krizoavatky? To by bola aj dobra tema na anketu, d3k0, mozes skusit. Btw., ako je to s novymi anketami, mas hotove napady? 🙂

Mimochodom, pisem z roboty, dokonca tu funguje internet. Dufam, ze imhd.sk nevybanuju, ako sa stalo s pokecom a veskerymi postami. 🙂
..trosku obsirnejsi clanok o dotaciach a MHD v Bratislave
...a este jeden clanocek o dotaciach na MHD...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.