Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Riko #17182:
Aj mne a aj Trollino 😉
Reply on: si #17180:
No, asi ta nepotesim, ale cest vynimkam takto nehrkocu ani Ikarusy 415, ktore su o dva roky starsie... 😉
Reply on: Spectre #17170:

mne sa Solaris tiež tak javí, ako najvhodnejší do BA
Reply on: Spectre #17169:
dik sa vysvetlenie
Reply on: d3k0 #17179:
Q: a co by v bratislave po 3.5 roku neklepalo, neskripalo, nehrkotalo a nehrdzavelo ? Myslim ze v situacii co tu je by sa asi rozpadol aj ten mercedes co tu takmer vsetcia ospevuju....
Reply on: Spectre #17173:
Ze su SORy dobre? Prevez sa 3501kou - co je 3 a pol rocny voz a uz chyta syndrom Karosy - vsetko sa tam klepe, skripa, hrkoce, hrdzavie... Dnes som nim isiel...
Reply on: Spectre #17169:

V podstate si to napisal presne a zhruba vsetko. 🙂
Clovek im chce dobre ...
Daval som prednost 2881 (61) na hlavnej a skoro som svetlami vyblikal celeho Beethovena kym sa ten Puk pohol.

Videl som bielu B741 v Ruzinove.

Pri Bille na Bajkalskej opat Opel v Ikaruse. Tentoraz v 2823 (78/7). Odniesol si to naraznik, kryt motora a v Opli aj lave svetlo. Ak nezasiahlo motor tak to obaja rozchodia.

ad Karosa: spominanu knihu poznam (NADAS 1982), ak bude podobna o 900 a 950 mozme dalej diskutovat technicky. Necitim potrebu hladat dalsie argumenty. Karosa nie je genialna, a vacsina z vas by bola rada ak by teraz doslo 100 VP, hoci aj K950.
Reply on: martiner #17174:
zaujimave, ja mam 185 (cista vyska bez topanok a podobneho balastu) a problem s tym zeby som si neak narvaval hlavu o strop, svietidla a ine casti interieru neak nepocitujem... takze bud si sa sekol vo vlastnej vyske alebo no neviem...
Reply on: Spectre #17173:
viac-menej naozaj ma na salame, ale zas z mojho pohladu, ked mi dojde prazdna (v)rakosa tak mam na vyber viacej miest, kam si viem sadnut bez toho aby som mal otlacene kolena ako ked mi dojde neaky ik435. A dobre, otvaranie dveri tiez nie je uplne idealne, ale napriklad zaciatkom 90tych rokov kedy na A-busoch bolo navyber len medzi tym co mas v ik280kach a tym co je vo (v)rakosach, tak tie karosy boli lepsie, lebo zvycajne nebol problem pri otvarani v pripade prepchateho vozidla (a v tych casoch aj pripady ze oprem sa o dvere a oni sa otvoria boli skor zriedkavostou, tento problem je vyrazne vypuklejsi dnes v dosledku (ne)udrzby daneho mechanizmu) btw, ja osobne by som za najiteligentnejsi dverovy system povazoval system ktory by sa v kolajnickach posuval popri karoserii - pohyb smerom von-dnu voci stene karoserie vozidla minimalny, jedine riziko je pri zatvarani aby si niekomu neprivrel do toho hlavu (ale to je pri vacsine dveri), technologicky to riesitelne je (myslim ze obdobne nieco ma tusim aj prazske metro)

inac s tym ako vozy vyzeraju suhlas - az na par vynimiek (SORy, niektore GOcka) vyzera vsetko biedne...
Ja vam poviem na karosy len jedno.. nemam ich rad, pretoze ked v nich musim stat tak si trieskam hlavu o tyce, vetraky, svetla na strope.... (mam 187cm). KOckac s tym ma este vacsi problem 🙂 [Som zvedavy ako na to zareaguju zastancovia karos)
V Ikaruse 4xx sa to deje len vzadu, takze ak viem ze budem stat idem dopredu. Tambusy, Ikarusy 2xx a Sory s tym problemy nemaju 🙂
Reply on: si #17171:
V poriadku, lenze, ako ty hovoris, normalny cestujuci... Normalny cestujuci ma na salame, ci pride Karosa, alebo nieco ine. Ty si taky sfanatizovany typ normalneho cestujuceho 🙂 Jednoducho mas svoju ideologiu o Karosach a odmietas si priznat technicke fakty. A co sa tyka zvrhlosti konstrukcie - to uvidi kazdy strojar, len co sa pozrie na rozobrate vozidlo, takze tu alibisticky neobhahuj to, preco mas Karosu tak rad.

Btw. nemysli si, ze ja konkretne mam cas sa cele dni ponevierat po vozovom parku a studovat jeho zvrhlosti. Aj ked teraz po maturite mam take uvolnenie, ver tomu, ze pocas skoly som mal posledny polrok cas len malokedy a pocas neho som MHD obdivovat nechodil. To iste bude aj teraz na FEIke, prip. v zamestnani, co ty ale dobre vies. Cas na okukovanie vozoveho parku tu ma zopar deticiek (vsetci vieme, o koho ide), ktore v tom maju zalubu, ale pritom v samotnych vozidlach sa vyznaju maximalne na urovni ev.c., co zase ja neviem. Moj nazor na Karosu vznikol cisto tak, ze som sa nad tym logicky zamyslel. Keby som si mal utvorit pohlad nahodneho okoloiduceho, tak by som povazoval za srot vsetky busy, pretoze u nas aj tak vyzeraju (cest vynimkam - SORy napr.)
A inak dost teplo je...
Reply on: Spectre #17170:
co sa mna tyka, tak preto, lebo ja nemam tolko casu aby som mal prelezenu technicku dokumentaciu vozu a ine zaujimavosti, ja tak mozem akurat napisat postrehy z toho co chytim pri pouzivani MHD (ako normalny cestujuci, taktiez nemam cas sa cele dni ponevierat po spojoch MHD ako niektori jednotlivci tunak a obdivovat krasy vozoveho parku)
Reply on: Riko #17154:
A este - som zvedavy, preco sicko a spol. neargumentuju technicky, ale vzdy len prevadzkovo. Nikto ti tu nenapise, preco je Karosa dobra, vsetci pisu len to, ze ked to funguje inde, preco nie u nas..... Iste, aj najvacsie zvrhlosti funguju, avsak predsa sa nebudeme tvarit, ze je Karosa genialna, ked je to iba sprosty kus srotu. Technologicky je moderna, o tom potom 🙂 Ale inak je to uplne zvrateny kus srotu, ktory bol davno prekonany. To, ako to dopadlo napr. s Ikarusom je sposobene (bohuzial) kapitalistickou politikou nadnarodnych spolocnosti. Im nejde o to predat ti super vec - im ide o to, aby z teba vytiahli peniaze.

Avsak.... samozrejme, keby nam tu doslo 100 novych serblov 961, som rad, za nove vozy, avsak, ked je to vo faze uvah a da sa o tom diskutovat, tak som za diskusiu a tvrdu kritiku. Mne sa napr. Citaro vonkoncom nepacilo, aj ked je to najdrahsi a najgenialnejsi autobus, ako m@rtin pise. Ja osobne by som v BA prijal Solaris, ktory sa mi zda najschopnejsi.
Reply on: Riko #17154:


Zvratenost Karosy. Takze napriklad...:

- Celkova konstrukcia - jedna cast zavisi od druhej a cely autobus drzi pokope dajaka fiktivna sila. Skus vymenit v Karose sucasne okna za lepene, alebo skus tam urobit vyklapacie vetraky. Nebudem ta napinat a poviem rovno co by sa stalo - zosunie sa ti strecha 😞 Karosa je jediny autobus, kde je pukanie ramu normalne a predpoveda ho vyrobca - vid. kniha "Autobusy Karosa 730 v provozu a udrzbe", kde je pisane, ze ram sa ma po 800km (na fungl novom voze!!!!) skontrolovat a pukliny vyvarit. Potom sa kontroluje v intervaloch tusim 4000km.
- Celkova konstrukcia II - sudrznost konstrukcie. Jednotlive diely v ramci roztaznosti materialu, pruznosti a podobnym veciam prakticky "plavaju". V ramci "skeletovej" konstrukcie rady 950 su bocnice a strecha pevno zvarene s ramom (predtym boli nitovane). Konstrukcia teda musi byt vystuzena na niektorych miestach, inak by ti to pukalo.
- Dvere - konstrukcia je navrhnuta na krpate dvere vpredu. To je v MHD uplna blbost. V tomto smere lutujem, ze sa nepokracovalo vo vyvoji radu 8xx - tam bol tento nedostatok vyrieseny.
- Dvere II - krpate dvere v dlhych Vrakosach. To je ale problem aj Ik435
- Dvere III - Vdaka debilite celeho autobusu prakticky nemozno osadit inteligentnejsi dverovy system (v style 14Tr)
- Vyska podlahy - Vdaka debilite konstrukcie, tu nepomoze ani ta po***ana vanicka
- Vanicka - no comment - taku zvrhlost treba vidiet
- Klbove stelesnenie zvrhlosti - preco sa LEN karosa tak kruti a zvyja, ked poriadne naslapnes na plyn. Akoby nestacilo, ze motor svojou vahou nadvyhuje celu strednu cast vozidla. A ti *****i to u 961 este predlzia. Ako ze tam v klbe su piestiky, ktore to kompenzuju, ale ajtak je to trochu zvrhle. Vlecka je ultra ***nuta - preco mas medzi 2. a 3. dverami len jedno okno a na jednej strane len 4 sedadla.
- Usporiadanie interieru - no comment
- Konstrukcia interieru - dverove mechanizmy, ktore ti mozu dobre dochramat nohu, ked je voz narvaty
- Budka vodica - debilnejsie pracovisko vodica ako v Karose a Citybuse som este nevidel. Aj ked vodic nebude mat svoju cast prednych dveri by sa to dalo vyriesit inteligentnejsie
- Jazdne vlastnosti - vo vseobecnosti najlepsie v zatacke sedi TAMBUS, potom 435, a az uplne nakoniec Karosa. A preco? Lebo tie piestiky v klbe to jaksi prestavaju stihat kompenzovat. Navyse, cisto teoreticka situacia - keby si zatazil len vlek od napravy dozadu, konstrukcia to neunesie chytis smyk jak hovado

To samozrejme nie je vsetko, iba som si tak narychlo spomenul. Dufam, ze ma Turbo doplni 🙂
Koho som urazil? Neber tomu cloveku statut experta, len som povedal, ze spolupraca je nemozna a ten ich program nie je nejaky prevratny.. Myslim, ze taky nazor maju vsetci co tam chodia..
Reply on: si #17163:
Likvidoval, coby nie. Zidia, Cigani, homosexuali, VVV (vrodene vyvojove vady), to vsetko bolo vyhladzovane. Plus samozrejme osoby rezimu nepohodlne.

Re #17130 Vladimír: Fajcenie bolo v 20. a 30. rokoch dokonca doporucovane lekarmi, predpokladalo sa, ze precistuje a posilnuje pluca. Az potom niekoho napadlo porovnat vyskyt bronchogenneho karcinomu u fajciarov a nefajciarov... a bolo po propagacii.

Re #17123 si: Tepelny pohyb castic - OK, len nezabudaj na druhu vetu termodynamicku 🙂

Re #17043 xxx: Ci sa Blava docka metra? Docka, len my tu uz nebudeme.

Re #17039 ufo: 21TrAC je jasne - AC je Alternate Current, striedavy prud. O tom I-cku som pocul dva rozne nazory - jeden, ze I=IGBT menic (oproti tomu 21TrACG = GTO menic), a druhy, ze I=Independent, teda ze to je s nezavislym dieselovym pomocnym agregatom. Bolo by vhodne sa spytat v Ostrove.
Reply on: si #17163:
"Re #17149 Igorko: ano, ale tych bielych co zo zasady noc nerobia a iba sa prizivuju je tak mozno 10% populacie bielych a tych ciganov co nieco robia a makaju je tak mozno 5% ich populacie... proste je jasne ze nie vsetcia su taki, ale je taka vacsina..."

Vies mi povedat, skade mas tie cisla? Su z nejakeho prieskumu, alebo vymyslene? Ako naozaj vies, ze je taka vacsina? (Exaktne, nie odhadom.)

Cize ak spravne chapem Tvoje uvazovanie, keby napriklad niekto prisiel s nazorom, ze skupina ludi, ktori sa Ti podobaju (napr. byvaju na Dolnych Honoch 😉 su flakaci, mali by sme sa stotoznovat s tym, ze Ta kazdy den niekto zmlati, aj ked poctivo pracujes?

Sorry, za offtopic 😞
Reply on: Igorko #17157:

bol to taký starý pán, okolo 60 prešedivelý, strnisko a ak si dobre pamätám mal také trošku zvláštne držanie tela, bol predklonený dopredu nad volant ako keby prehltol pravítko, ktoré mu ostalo v krku a tým pádom neoráčal hlavu 🙂 Toho myslíš?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement