j: myslim, ze to s tou zabou je haluz. co som ja cital, tak zatial jediny objekt co sa podarilo "teleportovat" bola nejaka elementarna castica, tusim foton.
odbornici vravia, ze fuzia bude o 50 rokov v praxi (lenze to iste sa vravelo aj 50-tych rokoch 20. stor)
tunel: je to ritual pre mimobratislavskych. ja ked som v ba a nepreveziem sa cez tunel, akoby som ani nebol v ba.
a este k tomu plynu: na adrese: http://kekule.science.upjs.sk/ekologia/material/ucebnetexty/s8.htm som sa docital, ze plynu je naozaj iba na 40 rokov. dalej som potom uz nehladal. takze ani tade cesta nevedie. skratka a jasne, mame (ako ludstvo) na krku energeticky problem a nijako ho neriesime ... som zvedavy o tych 40 rokov
odbornici vravia, ze fuzia bude o 50 rokov v praxi (lenze to iste sa vravelo aj 50-tych rokoch 20. stor)
tunel: je to ritual pre mimobratislavskych. ja ked som v ba a nepreveziem sa cez tunel, akoby som ani nebol v ba.
a este k tomu plynu: na adrese: http://kekule.science.upjs.sk/ekologia/material/ucebnetexty/s8.htm som sa docital, ze plynu je naozaj iba na 40 rokov. dalej som potom uz nehladal. takze ani tade cesta nevedie. skratka a jasne, mame (ako ludstvo) na krku energeticky problem a nijako ho neriesime ... som zvedavy o tych 40 rokov
J
Áno budúcnosť je v elektrine a najlepší zdroj bude asi jadrová fúzia. Pár reaktorov by stačilo na celú európu. Vedcom sa už aj podarilo fúziu spojazdniť avšak nevedia ju ustáliť. Bolo to max. pár minút no za ten čas to stihlo uvolniť obrovské množstvo energie. Biomasa, vietor, slnko to je len prechodný stav, kým sa vedcom podarí fúziu ustáliť a kotrolovať ju. Ale stále lepšie ako uhlie.
Mimochodom v USA nedávno predstavili bus na vodík. Pri reakcii vzniká elektrina a vodná para. V podstate nevyčerpateľný zdroj, lebo ten vodík štiepnou reakciou znovu získaš z vody.
vladimír: Ale neviem si dosť dobre predstaviť trolejbus do Čunova, Devína, DnV, Lamač etc. Aj autobusy majú v MHD svoje nezastupiteľné miesto. Napríklad aj pri výlukách. Elektrifikácia musí byť avšak to neznamená, že rozvoj autobusov sa musí zastaviť. Nerobme to čo robí magistrát. Bude metro a všetko ostatné je na dožitie. Bude trolejbus a elina autobusy treba zrušiť a neinvestovať do nich.
si: A čo je na I4x5 zlé. Myslíš tie pouvolňované dvere (stačí dotiahnuť skrutku), hrakajúce vnútorné sklá (zase len dotiahnuť). Keď sa človek odvezie 480X tak sa cíti veľmo dobre. Lepšie ako v Karosách 3. série. Áno ty mi povieš, že ty nie, ver mi si v menšine. I435, ktorý denne jazdí dáš dokopy na slušnú úroveň za jeden deň s golou, skrutkovačom a handrou. Karosy musíme posielať do Zlínera a vrazí sa do nich 3mil.