Reply on: si #17066:
preboha! Ty si si asi nikdy necital dokumentaciu ku Karose, planiky udrzby a opis konstrukcie. Ja ti nebudem dokazovat tu zvratenost tu vo fore, pretoze to je opis tak na jednu knihu. Avsak mala rada - skus si precitat napr. knizocku "Autobusy Karosa 730 v provozu a udrzbe" a zistis, ake su hlavne koncepcne vady toho autobusu - na to nemusis byt ani strojar. Jednoducho konstrukcia toho autobusu je do oci bijuci nezmysel. Myslim, ze ti, ktori poznaju konstrukciu Karos lepsie a maju ju s cim porovnat mi daju za pravdu.
J
Áno budúcnosť je v elektrine a najlepší zdroj bude asi jadrová fúzia. Pár reaktorov by stačilo na celú európu. Vedcom sa už aj podarilo fúziu spojazdniť avšak nevedia ju ustáliť. Bolo to max. pár minút no za ten čas to stihlo uvolniť obrovské množstvo energie. Biomasa, vietor, slnko to je len prechodný stav, kým sa vedcom podarí fúziu ustáliť a kotrolovať ju. Ale stále lepšie ako uhlie.
Mimochodom v USA nedávno predstavili bus na vodík. Pri reakcii vzniká elektrina a vodná para. V podstate nevyčerpateľný zdroj, lebo ten vodík štiepnou reakciou znovu získaš z vody.
vladimír: Ale neviem si dosť dobre predstaviť trolejbus do Čunova, Devína, DnV, Lamač etc. Aj autobusy majú v MHD svoje nezastupiteľné miesto. Napríklad aj pri výlukách. Elektrifikácia musí byť avšak to neznamená, že rozvoj autobusov sa musí zastaviť. Nerobme to čo robí magistrát. Bude metro a všetko ostatné je na dožitie. Bude trolejbus a elina autobusy treba zrušiť a neinvestovať do nich.
si: A čo je na I4x5 zlé. Myslíš tie pouvolňované dvere (stačí dotiahnuť skrutku), hrakajúce vnútorné sklá (zase len dotiahnuť). Keď sa človek odvezie 480X tak sa cíti veľmo dobre. Lepšie ako v Karosách 3. série. Áno ty mi povieš, že ty nie, ver mi si v menšine. I435, ktorý denne jazdí dáš dokopy na slušnú úroveň za jeden deň s golou, skrutkovačom a handrou. Karosy musíme posielať do Zlínera a vrazí sa do nich 3mil.