Jenže já mám informace od důvěryhodného zdroje. že duálnost trasy Petržalka-Hlavná Stanice je začátkem přerozchodování. A já tomu věřím, protože ten člověk to velmi dobře vyargumentoval a jeho sdělení vypadalo jako souhrn důkazů k soudu, pomálu. Už tak se plánuje duální systém i do Ružinova. A pak se to hodí z Rače do Dúbravky a 1000mm půjde do historie. K čemu by byl duální systém do Ružinova? Stejně tak je to skoro zbytečné až na hLavní stanici, když se to ještě v Petržalce bude napojovat na železniční tratě a přestavba TT u Hlavní stanice nepočítá s žádným napojením TT na železnici. Toto je již postupné přerozchodování a když budou mít toto a Ružinov k tomu, tak 1000mm padne i na dalších tratích.
na to aby to robila nejaká externá firma by sme ale na tom museli byť možno v Martine kde robia transparentne verejné obstarávania (dnes na TA3 bola tlačovka aj niekoľko príspevkov čo dostal Martin ocenenie) a nie ako vo väčšine miest v SR, že už vopred je jasné, že pri outsourcingu nastane to, že kšeft dostane firma, ktorej šéfuje niekto kto má blízkeho v MsZ alebo na nejakej vplyvnej pozícií. Momentálne dokým sa v Bratislave nebudú veci robiť transparentne a tak aby to nebolo nevýhodné pre mesto (resp. daňovníkov), odporučil by som to ponechať v rukách mesta.
Fuha tak to musi by uz dost zle. Ja podonou krizovatkou prechadzam k Pristavnemu mostu, z Plynarenskej na Pristavnu. Ked vidim ze za mnou nejde ziadne auto (hlavne cez vikend) tak mi nic ine neostava len ist cez prechod a pockat na zelenu pre chodcov. Samozrejme zosadnem z bicykla.
Ak by tam neboli semafory pre chodcov a ani chodniky tak neviem co spravim, bol by som nuteny ist bud na cervenu alebo zvolit obchadzku.
To nie je len o tržbách. MHD bude vždy musieť byť dotovaná mestom a nemôže byť odkázaná iba na tržby. Ale pripadá mi choré, ak akciová spoločnosť, ktorej 100-precentným vlastníkom je mesto, poskytuje svoje vozidlá ako nosiče reklám, a nemá z toho primeraný zisk.
Osobne radšej zaplatím vyššie cestovné, ak sa zaň budem môcť odviezť v nepomaľovanej električke, v ktorej si nebudem udierať hlavu o reklamné plastové držiaky.
Pretoze predpisy su site na mieru predovsetkym motorovej doprave a chodcom. Ale s bicyklom sa v meste, opakujem, malokam bezpecne dostanes. Keby boli predpisy uzasne a dostatocne, zrejme by ziadna cykloaliancia nedavala pripomienku k novele.
DPB by vo vlastnej réžii určite nedokázal to, čo externá agentúra, ale je otázne, či by to bolo na škodu veci. Radšej menej reklamy a nižšie tržby ako voziť sa v električkách vyzerajúcich ako exotické papagáje. Aj vďaka ním vyzerá súčasná Bratislava skôr ako Disneyland a nie ako seriózne hlavné mesto.
ako vieš, že je rozumne nastavená tá zmluva a ešte k tomu aby bolo niečo v prospech mestského/štátneho podniku keď je v tom J&T a celé to spáchal Chrunislav Gardenescu? Si spadol z višne na znak? Tých 35 pochybení pri rôznych obstarávaniach nebolo len tak pre nič za nič. ? Ako vieš, že by tržby pre DPB padli? O čo tam vlastne ide? Ten kto chce reklamu dodá plagáty, DPB to iba osadí do tých vitrín vo vozidlách alebo nacapí na vozidlo. Jediné na čo by som si spravil outsourcing by boli tí pracovníci čo by lepili CVR-ky (ak to nerobia teda zamestnanci DPB) a objednával ich iba podľa potreby lepenia CVR-iek na vozidlá a osádzania do vitrín. Tým by dali príslušné množstvo peňazí.
Uplne zabudas na dopady toho keby si to robil DPB sam. Je dost mozne ze by mu v skutocnosti trzby padli (aspon oproti rozumne nastavenej zmluve s externou agenturou).
treba si vypočítať, že či by viac vyšlo penále za odstúpenie od zmluvy alebo vyžieranie ziskov z reklám za daný čas. Každopádne by bolo dobré, keby aj toto začal Ftáčnik riešiť.
Ano, predpisy porusujem, porusujeme ich asi vsetci, to neznamena ze to je OK. Napokon, realita je ukazka toho co sa snazim povedat - ked si kazdy svojvolne meni pravidla ako sa to jemu hodi, vysledkom je chaos. Chodci skacuci pod auta, vodici jazdiaci po chodniku, cyklisti jazdiaci na cervenu, atd.
Zaujíma ma názor účastníkov tohto fóra na otázku, či sú billboardy (tie staticke aj tie pojazdné) a veľké svetelné tabule (napr. tá na hale na Pasienkoch) nebezpečné pre cestnú premávku alebo nie. V niektorých krajinách (?) je vraj ich umiestňovanie na rizikových úsekoch ciest zakázané. Vie niekto o takých krajinách?
Však ale cez cestu sa môže prechádzať aj mimo priechodu pre chodcov.. teda cyklista by v takejto križovatke po správnosti mal zosadnúť z bicykla a ako chodec by mal ten bike pretlačiť cez križovatku, čo môže úplne legálne.. ?
Dám ti takúto otázku: Prídeš na bicykli na dynamicky riadenú križovatku, indukčná slučka ťa ako cyklistu nezachytí. Ideš zo smeru, z ktorého chodí málo áut (nie je problém čakať aj 5 minút na auto). Paralelne nie je dokonca ani prechod pre chodcov.
Čo by si urobil ako cyklista ty? Čakal by si päť minút na zelenú, ktorá naskočí po príchode auta? Alebo by si spravil niečo iné? Čo?
(Príklad je z existujúcej križovatky v Bratislave.)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023