to je pravda, máš pravdu... rýchliku trvá spojenie BA-KE 6 hodín, IC 5 hodín, čo dieru do sveta nespraví...
aj tak si myslím, že v prvom rade treba železnicu zatraktívniť tam kde má potenciál. orgány štátnej správy však konajú opačne.
Čo sa týka organizácie železníc, stále nerozumiem, prečo sa ŽSR rozdelila na tri štátne podniky a prečo si výkony objednáva štát, nie kraj. Určite by to železnici ako takej prospelo. Takto nemá ani šancu konkurovať autobusom.
Re #164921 810zssk: také niečo by stálo na zamyslenie. Chcelo by to ale kvantitatívne zistiť, koľko % jazdnej doby za ideálnych podmienok zaberie zastavovanie aj na iných zastávkach (mimo Spiša).
V BA sa momentalne asi caka na to ako dopadnu eurofondy (navrhuje sa aby sa v suvislosti s elektrickou do Pe financovali aj vozidla a to aj tramtrain aj obycajne elektricky), inak asi realne nie je nic.
Ja by som osobne na Goreni zrusil LM a SN. Pripadne si viem v piatok poobede predstavit nejake posilove ICcko co by islo BA-PP bez zastavenia a potom v useku PP-KE-(a mozno este dalej) stalo ako rychlik...
Vzhledem k tomu, že Košice obdržely svou první tramvaj Vario, využiju možnosti se zeptat, jak to vypadá s novými tramvajemi pro Bratislavu. Vím, že magistrát začátkem roku 2009 sliboval asi 4 nové článkové tramvaje. Hnulo se to někam?
Díky
Ešte nadviažem na svoje predchádzajúce vyjadrenia, aby si niekto nemyslel, že podporujem "IC manažera" Igor Chovanca.
O rozsahu, štruktúre a vrstvení dopravnej obslužnosti by mal rozhodovať objednávate¾, èiže štát alebo kraj a nie dopravca. Ten má objednávku prijať alebo odmietnuť, prípadne prísť s alternatívnou ponukou a objednávate¾ by sa mal rozhodnúť, èi ponuku prijme.
Konkrétne v prípade trate 110 je nezmyslom rušiť zastavovanie EC v Kútoch, pokia¾ tam nie je k dispozícii iná vrstva dopravnej obslužnosti (R, Zr).
A zastavovanie IC na trati 120/180 by som nerušil vôbec, pretože obsluhované sídla sú na slovenské pomery dostatoène významné na to, aby tam IC vlak zastavoval a skrátenie cestovnej doby nepriláka to¾ko klietely z BA, ZA a KE, aby stratu klientely z TT, TN, LM, PP nahradili.
Ten dátum konca opravy Predstaničného námestia sa nejako potichu zmenail na 19.4.2011. Na stránke DPB je stále dátum 25.4.2011 a na stránke BID je dokonca nejaká divná veta: Rekonštrukčné práce potrvajú od 25. apríla 2011. (Asi tam je preklap a malo tam byť "do").
nuž, to je klasické slovenské - keď zdochla koza mne, nech zdochne aj susedovi v pozitívnej verzii - keď sa narodilo kozliatko susedovi, prečo nie mne? ?
pozerám trasovanie IC Gorenje (vomit)
BA-TN-ZA-LM-PP-SN-Kysak-KE
podľa mňa v pohode, tak by to malo byť
diskutabilný je podľa mňa len ten Mikuláš
Ked tu uz riesite nezastavovanie EC v Kutoch, davnejsie som videl navrh na objednavku dialkovej dopravy k novemu GVD a bolo tam navrhovane napr. nezastavovanie vacsiny (ak nie vsetkych) rychlikov v Trencianskej Teplej a aj zrusenie zastavenia vsetkych IC v Trnave, Trencine a Liptovskom Mikulasi. Taktiez uz ziadne zrychlene vlaky do Nitry.
ale načo? načo má Ružomberčan cestovať prípojným rýchlikom do povedzme Tatier, alebo Žiliny a sadať na IC, keď z RK ide priamo rýchlik do BA...
Jednoducho IC je vlak vyššej kategórie a stojí na miestach, kde je väčší dopyt po komfortnejšej doprave. ten je logicky tam kde sú veľké sídla a kde sú aj malé sídla s prestupom na vlak do oblasti, kde by mohol byť ďalší zdroj takýchto cestujúcich (Prešov - Kysak, Nitra - Leopoldov, hoci tu má žial väčší význam a-bus)
Leopoldov, Kraľovany, Margecany, Kysak sú síce diery, ale významné dopravné uzly
o Tatrách sa baviť nemusíme, to je jasné, je to s BA najvýznamnejšia oblasť cestovného ruchu pre zahraničných turistov
do ostatných nekrajských miest chodia aj rýchliky s priamym spojením s BA.
kde je problém?
Tu nejde o vyznamovost, ale o to aky je tam dopyt po doprave. Opat vidim riesenie v pripojnom rychliku, ktory by stal vo Vrutkach, Ruzomberku, Mikulasi a podobne. To je podla mna uplne najrozumnejsie riesenie
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
aj tak si myslím, že v prvom rade treba železnicu zatraktívniť tam kde má potenciál. orgány štátnej správy však konajú opačne.
Čo sa týka organizácie železníc, stále nerozumiem, prečo sa ŽSR rozdelila na tri štátne podniky a prečo si výkony objednáva štát, nie kraj. Určite by to železnici ako takej prospelo. Takto nemá ani šancu konkurovať autobusom.
Re #164921 810zssk: také niečo by stálo na zamyslenie. Chcelo by to ale kvantitatívne zistiť, koľko % jazdnej doby za ideálnych podmienok zaberie zastavovanie aj na iných zastávkach (mimo Spiša).
Pri spomenutom IC a R je rozdiel +-16%